Bakalářská práce se zabývá tématem využití influencer marketingu v cestovním ruchu. Teoretická část je zaměřena na cestovní ruch, marketingové komunikace na internetu a influencer marketing. Praktická část se zabývá analýzou dat, získaných z dotazníkového šetření, a jejich následnou komparativní analýzou. Na základě získaných poznatků byla vytvořena doporučení pro destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko, které mohou napomoci při případném navázání spolupráce s influencery.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of the use of influencer marketing in tourism. The theoretical part is focused on tourism, internet marketing communications and influencer marketing. The practical part deals with the analysis of data obtained from a questionnaire survey, and their subsequent comparative analysis. Based on the acquired knowledge, recommendations were created for the destination company Zlínsko a Luhačovicko, which can help in the possible establishment of cooperation with influencers.
Bakalářská práce se zabývá tématem využití influencer marketingu v cestovním ruchu. Teoretická část je zaměřena na cestovní ruch, marketingové komunikace na internetu a influencer marketing. Praktická část se zabývá analýzou dat, získaných z dotazníkového šetření, a jejich následnou komparativní analýzou. Na základě získaných poznatků byla vytvořena doporučení pro destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko, které mohou napomoci při případném navázání spolupráce s influencery.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of the use of influencer marketing in tourism. The theoretical part is focused on tourism, internet marketing communications and influencer marketing. The practical part deals with the analysis of data obtained from a questionnaire survey, and their subsequent comparative analysis. Based on the acquired knowledge, recommendations were created for the destination company Zlínsko a Luhačovicko, which can help in the possible establishment of cooperation with influencers.
Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte trendům online marketingu, influence marketingu a jeho využití v cestovním ruchu.
Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou destinaci a její dosavadní marketingovou komunikaci.
Na základě primárního šetření a komparace výsledků navrhněte možnosti využití influencer marketingu pro destinaci Luhačovice.
Formulujte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte trendům online marketingu, influence marketingu a jeho využití v cestovním ruchu.
Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou destinaci a její dosavadní marketingovou komunikaci.
Na základě primárního šetření a komparace výsledků navrhněte možnosti využití influencer marketingu pro destinaci Luhačovice.
Formulujte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
JAKUBIKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ, Petr JANEČEK a Jan TLUČHOŘ, 2019. Lázeňství: management a marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2461-9
KOTÍKOVÁ, Halina, 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4603-6.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
TAHAL, Radek, 2015. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-585-5.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
JAKUBIKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ, Petr JANEČEK a Jan TLUČHOŘ, 2019. Lázeňství: management a marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2461-9
KOTÍKOVÁ, Halina, 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4603-6.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
TAHAL, Radek, 2015. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-585-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) položila následující otázky:
1. Je možné považovat Engagement Rate za spolehlivý údaj, pokud je zjišťován vámi použitou metodikou? Kdy ano, kdy ne? Jaká objektivní a spolehlivá kritéria pro výběr influencera Luhačovic byste volila? Co by měl splňovat?
2. Zapadala by návštěva Luhačovicka do portfolia TOP 11 influencerů? U kterého nejvíce? Jakou cílovou skupinu oslovuje či by měl oslovit?
3. Co může destinační management nabídnout influencerovi za podporu?
V posudku oponentky práce (Mgr.Eva Učňová) byly položeny následující otázky:
1. Jaké tradiční formy propagace navrhujete využít při komunikaci destinaci Zlínsko a Luhačovicko?
2. Navrhněte dva konkrétní "Příspěvky" na platformě Facebook a "Insta Stories" na Instagramu k podpoře návštěvy města Luhačovice (zacílení: návštěvník z cílové skupiny 25- 35 let, pacient s onemocněním dýchacích cest z cílové skupiny 35-45 let).
3. Kterého s uvedených influencerů (Top11 Influencerů str. 45) byste doporučila destinaci Zlínsko a Luhačovicko pro navázání dlouhodobé spolupráce a z jakého důvodu?
Studentka zodpověděla položené otázky. Na základě výhrad z posudků vedoucí a oponenta práce se komise přiklání k hodnocení B.