Tato bakalářská práce se zaměřuje na používání influencerů jako účinného nástroje marketingové komunikace značky. Cílem bylo zjistit, jaké mají uživatelé sociální sítě Instagram povědomí o značce Myprotein především díky influencerům, a jestli značka tento styl marketingu využívá dostatečně efektivně.
Ujasnění a rozšíření teoretických znalostí v dané oblasti pomohlo při následném vyhodnocování online kvantitativního dotazníkového šetření. Z výsledů lze vyvodit dostatek informací. Data ukazují, že lidé influencer marketing vnímají většinou pozitivně, povědomí o značce mají poměrně vysoké a tento nástroj určitě přináší výsledky. V závěru jsou navrhnuty jednotlivé body pro zlepšení influencer marketingu značky, které byly stanoveny vzhledem k výsledkům výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the use of influencers as an effective toll for brand marketing communication. The aim was to find out how Instagram users are aware of the Myprotein brand with the help of influencers and if the brand uses this style of marketing effectively enough.
Clarification and extension of theoretical knowledge in the topic helped in the subsequent evaluation of the online quantitative questionnaire survey. A lot of information can be deduced from the results. The data show that people perceive marketing influencer mostly positively, their brand awareness is relatively high and this tool certainly brings results.
In the end individual points for improving the influencer marketing of the brand are proposed, which were determined due to the research results.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na používání influencerů jako účinného nástroje marketingové komunikace značky. Cílem bylo zjistit, jaké mají uživatelé sociální sítě Instagram povědomí o značce Myprotein především díky influencerům, a jestli značka tento styl marketingu využívá dostatečně efektivně.
Ujasnění a rozšíření teoretických znalostí v dané oblasti pomohlo při následném vyhodnocování online kvantitativního dotazníkového šetření. Z výsledů lze vyvodit dostatek informací. Data ukazují, že lidé influencer marketing vnímají většinou pozitivně, povědomí o značce mají poměrně vysoké a tento nástroj určitě přináší výsledky. V závěru jsou navrhnuty jednotlivé body pro zlepšení influencer marketingu značky, které byly stanoveny vzhledem k výsledkům výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the use of influencers as an effective toll for brand marketing communication. The aim was to find out how Instagram users are aware of the Myprotein brand with the help of influencers and if the brand uses this style of marketing effectively enough.
Clarification and extension of theoretical knowledge in the topic helped in the subsequent evaluation of the online quantitative questionnaire survey. A lot of information can be deduced from the results. The data show that people perceive marketing influencer mostly positively, their brand awareness is relatively high and this tool certainly brings results.
In the end individual points for improving the influencer marketing of the brand are proposed, which were determined due to the research results.
Prostudujte teoretická východiska k tématu influencer marketing, marketingová komunikace, značka a proveďte rešerši z dostupných zdrojů.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Realizujte kvantitativní dotazníkový výzkum.
Zhodnoťte výsledky a splnění cílů a navrhněte možná doporučení do budoucna.
Zásady pro vypracování
Prostudujte teoretická východiska k tématu influencer marketing, marketingová komunikace, značka a proveďte rešerši z dostupných zdrojů.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Realizujte kvantitativní dotazníkový výzkum.
Zhodnoťte výsledky a splnění cílů a navrhněte možná doporučení do budoucna.
Seznam doporučené literatury
DODSON, Ian. The art of digital marketing: the definitive guide to creating strategic, targeted and measurable online campaigns. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2016. ISBN 9781119265719.
GODIN, Seth. Tohle je marketing!: zcela nový přístup k marketingu, prodeji a reklamě. Přeložila Eva MAŠKOVÁ KŘÁPKOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2567-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Přeložil Tomáš JUPPA a Martin MACHEL. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
Seznam doporučené literatury
DODSON, Ian. The art of digital marketing: the definitive guide to creating strategic, targeted and measurable online campaigns. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2016. ISBN 9781119265719.
GODIN, Seth. Tohle je marketing!: zcela nový přístup k marketingu, prodeji a reklamě. Přeložila Eva MAŠKOVÁ KŘÁPKOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2567-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Přeložil Tomáš JUPPA a Martin MACHEL. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Radomila Soukalová, Ing. PhD.) byla položena následující otázku:
1.Který výsledky analýz vás překvapily nebo jste je neočekávala?
V posudku oponenty práce (Mgr. Eva Gartnerová, PhD.) byly položeny následující otázky:
1. Na základě jakých kritérií jste vybírala facebookové skupiny pro sdílení Vašeho výzkumného šetření?
2. Jaké konkrétní skupiny (jiné kanály) jste zvolila pro umístění dotazníku?
3. Jaké stěžejní informace z komparativní analýzy Vám napomohli k doporučením, která navrhujete v poslední části vaší práce?
Studentka zodpověděla položené otázky. Na základě připomínek z posudků vedoucí a oponentky práce se komise přiklání k hodnocení B.