Tématem této bakalářské práce je mapování trhu s teniskami za účelem uvedení nové značky a potenciálního otevření nového obchodu s teniskami. Teoretická část popisuje základní pojmy spojené s tímto tématem a metodiku výzkumu.
Praktická část je zaměřena na strategické analýzy, tvorbu person, a především analýzu dotazníkového šetření. Taktéž je zde přiblížena kultura tenisek. Z výsledků výzkumu jsou pro potenciální značku následně vytvořena určitá doporučení.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor thesis is the sneaker market research for the purpose of laun-ching a new brand and possible opening of a new Sneaker store. The theoretical part in-troduces and describes the basic concepts that are relevant to the topic and the research methods.
The practical part focuses on strategic analyses, creating personas, and most importantly the analysis of questionnaire construction. The culture of running shoes is examined as well. After that, the research results are used to make specific recommendations for the prospective brand.
Klíčová slova
Segmentace trhu, Značka, Strategické analýzy, Tenisky, Tenisková kultura
Tématem této bakalářské práce je mapování trhu s teniskami za účelem uvedení nové značky a potenciálního otevření nového obchodu s teniskami. Teoretická část popisuje základní pojmy spojené s tímto tématem a metodiku výzkumu.
Praktická část je zaměřena na strategické analýzy, tvorbu person, a především analýzu dotazníkového šetření. Taktéž je zde přiblížena kultura tenisek. Z výsledků výzkumu jsou pro potenciální značku následně vytvořena určitá doporučení.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor thesis is the sneaker market research for the purpose of laun-ching a new brand and possible opening of a new Sneaker store. The theoretical part in-troduces and describes the basic concepts that are relevant to the topic and the research methods.
The practical part focuses on strategic analyses, creating personas, and most importantly the analysis of questionnaire construction. The culture of running shoes is examined as well. After that, the research results are used to make specific recommendations for the prospective brand.
Klíčová slova
Segmentace trhu, Značka, Strategické analýzy, Tenisky, Tenisková kultura
2. Objasněte teoretická východiska nutná ke zpracování tématu.
3. Stanovte metodiku výzkumu opírající se o kvalitativní a kvantitativní výzkum a nastavte výzkumné otázky.
4. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum.
5. Zanalyzujte a zpracujte výsledky výzkumu a následně proveďte komparaci. Odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zhodnoťte přínos práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši relevantní literatury.
2. Objasněte teoretická východiska nutná ke zpracování tématu.
3. Stanovte metodiku výzkumu opírající se o kvalitativní a kvantitativní výzkum a nastavte výzkumné otázky.
4. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum.
5. Zanalyzujte a zpracujte výsledky výzkumu a následně proveďte komparaci. Odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zhodnoťte přínos práce.
Seznam doporučené literatury
SNEAKER FREAKER. Sneaker Freaker: The Ultimate Sneaker Book. Kolín nad Rýnem: TASCHEN, 2018, 672 s. ISBN 978-3-8365-7223-1.
COMPLEX MEDIA. Complex Presents: Sneaker of the Year: The Best Since ´85. New York: Abrams, 2020, 336 s. ISBN 978-1-4197-4579-9.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, xix, 354 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074006937.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Praha: Soukromá vysoká škola ekonomických studií, 2015, 87 s. ISBN 978-80-7523-021-8.
Seznam doporučené literatury
SNEAKER FREAKER. Sneaker Freaker: The Ultimate Sneaker Book. Kolín nad Rýnem: TASCHEN, 2018, 672 s. ISBN 978-3-8365-7223-1.
COMPLEX MEDIA. Complex Presents: Sneaker of the Year: The Best Since ´85. New York: Abrams, 2020, 336 s. ISBN 978-1-4197-4579-9.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, xix, 354 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074006937.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Praha: Soukromá vysoká škola ekonomických studií, 2015, 87 s. ISBN 978-80-7523-021-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.) Jaké jsou (velmi v kostce) distinktivní (sebeurčující) prvky hlavních světových brandů tenisek?
2.) Kudy se bude vyvíjet trend z pohledu technologie/designu tenisek?
3.) Čím může lokální brand prodejny trumfnout síťovou značkovou prodejnu?
Student plně a rozsáhle odpověděl na položené otázky.