Tato bakalářská práce se zabývá mezinárodní propagací českých studentů uměleckých oborů prostřednictvím Českých center a zaměřuje se na prezentaci umělecké tvorby
i vnímání Českých center studentskou komunitou. Teoretická část je zaměřena na definování pojmů kultura, umění, arts marketing a management, marketingový
a komunikační mix v oblasti kultury, brandbuilding i kulturní a kreativní průmysl.
V teoretické části je zároveň obsažena metodika práce, v níž jsou stanoveny cíle
a výzkumné otázky. Praktická část představuje příspěvkovou organizaci Česká centra, jejich historii, zaměření a strategii činnosti pro nadcházející léta. Součástí praktické části je také výzkum, jeho vyhodnocení a zodpovězení výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the international promotion of Czech art students through Czech Centres and focuses on the presentation of artistic creation and the perception of the organization Czech Centers by student community. The theoretical part is focused on definitions of terms such as culture, art, arts marketing and management, marketing and communications mix in the field of culture, brandbuilding, cultural and creative industries. This part also contains a methodology, in which the main goals and research questions are set. The second part - practical one - presents the contributory organization Czech Centers, their history, main focus as well as their business strategy for upcoming years. Besides that the practical part also includes research, its evaluation and answers to research questions.
Klíčová slova
kultura, umění, arts marketing, arts management, marketingový mix, komunikační mix, brand, brandbuilding, kulturní průmysl, kreativní průmysl, Česká centra
Klíčová slova v angličtině
culture, art, arts marketing, arts management, marketing mix, communications mix, brand, brandbuilding, cultural industry, creative industry, Czech Centres
Rozsah průvodní práce
80 s. (87 455 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá mezinárodní propagací českých studentů uměleckých oborů prostřednictvím Českých center a zaměřuje se na prezentaci umělecké tvorby
i vnímání Českých center studentskou komunitou. Teoretická část je zaměřena na definování pojmů kultura, umění, arts marketing a management, marketingový
a komunikační mix v oblasti kultury, brandbuilding i kulturní a kreativní průmysl.
V teoretické části je zároveň obsažena metodika práce, v níž jsou stanoveny cíle
a výzkumné otázky. Praktická část představuje příspěvkovou organizaci Česká centra, jejich historii, zaměření a strategii činnosti pro nadcházející léta. Součástí praktické části je také výzkum, jeho vyhodnocení a zodpovězení výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the international promotion of Czech art students through Czech Centres and focuses on the presentation of artistic creation and the perception of the organization Czech Centers by student community. The theoretical part is focused on definitions of terms such as culture, art, arts marketing and management, marketing and communications mix in the field of culture, brandbuilding, cultural and creative industries. This part also contains a methodology, in which the main goals and research questions are set. The second part - practical one - presents the contributory organization Czech Centers, their history, main focus as well as their business strategy for upcoming years. Besides that the practical part also includes research, its evaluation and answers to research questions.
Klíčová slova
kultura, umění, arts marketing, arts management, marketingový mix, komunikační mix, brand, brandbuilding, kulturní průmysl, kreativní průmysl, Česká centra
Klíčová slova v angličtině
culture, art, arts marketing, arts management, marketing mix, communications mix, brand, brandbuilding, cultural industry, creative industry, Czech Centres
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti kultury a marketingu s orientací na kulturní a kreativní průmysly.
V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Popište vybraný kulturní institut a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou zodpovědět výzkumné otázky.
Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky.
Na základě získaných dat formulujte závěry a návrhy pro zvolené subjekty.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti kultury a marketingu s orientací na kulturní a kreativní průmysly.
V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Popište vybraný kulturní institut a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou zodpovědět výzkumné otázky.
Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky.
Na základě získaných dat formulujte závěry a návrhy pro zvolené subjekty.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Kultura jako faktor volného času: nákupní chování na trzích vybraných volnočasových aktivit2010. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 116 s. ISBN 978-80-87500-11-8.
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Vyd 1. Praha: Grada, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2016. Marketingové komunikace. Vyd. 1. Praha: VŠPP Praha , a.s., 180 s. ISBN 978-880-6847-79-5.
THOMPSON, Don, 2010. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlín, 361 s. [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-87162-58-3.
VOJÍK, Vladimír, 2008. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 183 s. ISBN 978-807-3574-024.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Kultura jako faktor volného času: nákupní chování na trzích vybraných volnočasových aktivit2010. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 116 s. ISBN 978-80-87500-11-8.
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Vyd 1. Praha: Grada, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2016. Marketingové komunikace. Vyd. 1. Praha: VŠPP Praha , a.s., 180 s. ISBN 978-880-6847-79-5.
THOMPSON, Don, 2010. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlín, 361 s. [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-87162-58-3.
VOJÍK, Vladimír, 2008. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 183 s. ISBN 978-807-3574-024.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Souhlasíte s tvrzením, že "z hlediska antropologického není tedy možné, aby nějaký nekulturní člověk existoval nebo mohl existovat, jelikož takový člověk by nebyl člověkem" (s. 13)?
" S. 28: "V roce 2013, sektory kreativního a kulturního průmyslu zaměstnaly v průměru více osob ve věku 15-29 než kterékoliv jiné odvětví (19,1 % z celkové zaměstnanosti v KKP oproti 18,6 % ve zbytku ekonomiky)." - Mohla byste uvést aktuálnější údaje pro srovnání se současným stavem?
" "Města, která se z odpovědí respondentů řadí na druhou příčku atraktivity jsou Tokyo, Milán, Vídeň, Brusel, Praha a Stockholm." - Co bylo důvodem k zařazení Prahy do možností zahraniční prezentace u posluchačů českých uměleckých VŠ? (viz 9.3.3)
" Lze považovat za přínosné nastavení spolupráce ČC s VŠ uměleckého zaměření v rámci zefektivnění oboustranné komunikace a přínosu pro všechny zúčastněné?
Studentka plně odpověděla na otázky.