Práce se zabývá popisem a hodnocením, marketingových komunikačních nástrojů obce. Cílem této práce je provést prostřednictvím kvantitativního výzkumu analýzu spokojenosti obyvatel obce ŽelešiCe s množstvím a kvalitou poskytovaných informací obecně a následně v detailu se zaměřením na tištěné médium obce, obecní zpravodaj. Na základě provedené analýzy navrhnout změny a úpravy a v případě zjištěných nedostatků navrhnout opatření pro jejich odstranění. Výsledkem aplikovaným do praxe by mělo být využití nástrojů komunikačního mixu, které přinesou příjemci, občanovi informace v očekávaném množství a kvalitě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the description and evaluation marketing communication tools of the munici-pality. The aim of this work is to analyze through quantitative research the satisfaction of citizens of the village Želešice with the amount and quality of information provided in general and then in de-tail with a focus on the printed medium of the village, the municipal newsletter. On the basis of the performed analysis, propose changes and modifications and, in case of identified deficiencies, propose measures for their elimination. The result applied in practice should be the use of communicati-on mix tools that will bring the recipient, the citizen information in the expected quantity and quality.
Klíčová slova
informace, komunikace, marketing, marketingový mix, komunikační mix, internet, tištěná média, obec Želešice, obce, města, web, webové stránky, analýza.
Práce se zabývá popisem a hodnocením, marketingových komunikačních nástrojů obce. Cílem této práce je provést prostřednictvím kvantitativního výzkumu analýzu spokojenosti obyvatel obce ŽelešiCe s množstvím a kvalitou poskytovaných informací obecně a následně v detailu se zaměřením na tištěné médium obce, obecní zpravodaj. Na základě provedené analýzy navrhnout změny a úpravy a v případě zjištěných nedostatků navrhnout opatření pro jejich odstranění. Výsledkem aplikovaným do praxe by mělo být využití nástrojů komunikačního mixu, které přinesou příjemci, občanovi informace v očekávaném množství a kvalitě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the description and evaluation marketing communication tools of the munici-pality. The aim of this work is to analyze through quantitative research the satisfaction of citizens of the village Želešice with the amount and quality of information provided in general and then in de-tail with a focus on the printed medium of the village, the municipal newsletter. On the basis of the performed analysis, propose changes and modifications and, in case of identified deficiencies, propose measures for their elimination. The result applied in practice should be the use of communicati-on mix tools that will bring the recipient, the citizen information in the expected quantity and quality.
Klíčová slova
informace, komunikace, marketing, marketingový mix, komunikační mix, internet, tištěná média, obec Želešice, obce, města, web, webové stránky, analýza.
1. Zpracujte teoretická východiska k tvorbě a analýze komunikačních nástrojů měst a obcí.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou obec a její dosavadní komunikační mix.
4. Na základě komparativní analýzy a primárního šetření analyzujte efektivitu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu obce.
5. Formulujte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tvorbě a analýze komunikačních nástrojů měst a obcí.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou obec a její dosavadní komunikační mix.
4. Na základě komparativní analýzy a primárního šetření analyzujte efektivitu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu obce.
5. Formulujte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
HEGER, Vladimír, 2012. Komunikace ve veřejné správě. 1. Praha: Grada. Žurnalis-tika a komunikace. ISBN ISBN978-80-247-3779-9. JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ, 1999. Marketing měst a obcí. 1. Praha: Grada. Města a obce. ISBN 80-716-9750-8. SKOŘEPA, Ladislav, Ježek, Jiří, Ježková, Renáta, 2008. Marketing měst a obcí, ISBN 978-80-86708-55-3 SVĚTLÍK, Jaroslav, 2016. Marketingové komunikace. 1. Praha: VŠPP Praha. ISBN 978-880-6847-79-5 WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka, 2007. Regionální média v evropském kontextu, ISBN 978-80-210-4473-9
Seznam doporučené literatury
HEGER, Vladimír, 2012. Komunikace ve veřejné správě. 1. Praha: Grada. Žurnalis-tika a komunikace. ISBN ISBN978-80-247-3779-9. JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ, 1999. Marketing měst a obcí. 1. Praha: Grada. Města a obce. ISBN 80-716-9750-8. SKOŘEPA, Ladislav, Ježek, Jiří, Ježková, Renáta, 2008. Marketing měst a obcí, ISBN 978-80-86708-55-3 SVĚTLÍK, Jaroslav, 2016. Marketingové komunikace. 1. Praha: VŠPP Praha. ISBN 978-880-6847-79-5 WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka, 2007. Regionální média v evropském kontextu, ISBN 978-80-210-4473-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku (Mgr. Ladislav Burgr) byly položeny tyto otázky:
1. Na str.30 v kap.2.4.6 "Tištěná média obcí - zpravodaje" a dále na str.48 v kap.5.7.5 "Inzerce - ve zpravodaji" řešíte obecní zpravodaje a inzerci v nich. Nikde jste neuvedl vztah k zákonům o volbách. Je možné v obecním zpravodaji umístit volební inzerci kandidátů či stran kandidujících v komunálních volbách nebo volební inzerci např. kandidáta do Senátu v daném obvodě?
2. Na str.61 v doporučení uvádíte: "Obec by se měla více zaměřit na nové obyvatele...". Jaké formy komunikace byste pro tento cíl obci doporučil?
3.V teor.části na str. 25 rozebíráte event mkt v případě obcí formou pořádání nebo spolupořádání akcí, případně podpora akcí. U zkoumané obce o žádných akcích a případném spolupořádání nepíšete nic. Využívá obec Želešice tuto formu komunikace?
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Objasněte, jaký je vztah mezi efektivitou komunikačních nástrojů a jejich množstvím/existencí/frekvencí? Platí, že čím více nástrojů, tím vyšší efektivita komunikace obce?
2. Jaká šetření by vám pomohla získat více inspirativních nápadů, jak rozvíjet komunikaci a "vtáhnout občany do dění", jak píšete? Uvažujete o aplikaci nějakého trendu ze zahraničí?
Student objasnil nejasnosti a zodpověděl položené otázky.