Cílem této práce je zjistit povědomí českých marketéru o HbbTV jako platformě pro realizaci reklamních kampaní. Zjistit, zda a jak oslovené společnosti zapojují HbbTV do svých komunikačních strategií, případně zda to někdy v budoucnu plánují. Hlavním cílem je pomocí vlastního kvalitativního výzkumu zodpovědět klíčové otázky: zda znají marketéři pojem HbbTV v souvislosti s užíváním v marketingu a zda je HbbTV nástroj, který zapojují opakovaně do svých komunikačních strategií.
Anotace v angličtině
Goal of this thesis is to find out awareness of HbbTV as a tool for advertising campaign among Czech marketers. To find out how chosen company work with HbbTV in communication strategies or if they eventually schedule it. Based on author's own qualitative research, the main goal is to answer critical hypothesis: whether Czech marketers know HbbTV as a marketing tool and whether they engage HbbTV to their communication strategies repeatedly.
mass media, hbbtv, hybrid broadcasting, television, smart tv, red button, communication mix
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zjistit povědomí českých marketéru o HbbTV jako platformě pro realizaci reklamních kampaní. Zjistit, zda a jak oslovené společnosti zapojují HbbTV do svých komunikačních strategií, případně zda to někdy v budoucnu plánují. Hlavním cílem je pomocí vlastního kvalitativního výzkumu zodpovědět klíčové otázky: zda znají marketéři pojem HbbTV v souvislosti s užíváním v marketingu a zda je HbbTV nástroj, který zapojují opakovaně do svých komunikačních strategií.
Anotace v angličtině
Goal of this thesis is to find out awareness of HbbTV as a tool for advertising campaign among Czech marketers. To find out how chosen company work with HbbTV in communication strategies or if they eventually schedule it. Based on author's own qualitative research, the main goal is to answer critical hypothesis: whether Czech marketers know HbbTV as a marketing tool and whether they engage HbbTV to their communication strategies repeatedly.
mass media, hbbtv, hybrid broadcasting, television, smart tv, red button, communication mix
Zásady pro vypracování
1. Vymezte a charakterizujte základní pojmy k hybridizaci masových médií. Popište využití HbbTV v reklamě.
2. Stanovte metody, výzkumné otázky a cíl práce.
3. Zanalyzujte a porovnejte realizaci HbbTV kampaní v Česku a ve světě.
4. Zpracujte scénář pro polostrukturované rozhovory a proveďte rozhovory s vybranou cílovou skupinou.
5. Analyzujte zjištěné údaje, interpretujte výsledky a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Zpracujte závěr a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte a charakterizujte základní pojmy k hybridizaci masových médií. Popište využití HbbTV v reklamě.
2. Stanovte metody, výzkumné otázky a cíl práce.
3. Zanalyzujte a porovnejte realizaci HbbTV kampaní v Česku a ve světě.
4. Zpracujte scénář pro polostrukturované rozhovory a proveďte rozhovory s vybranou cílovou skupinou.
5. Analyzujte zjištěné údaje, interpretujte výsledky a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Zpracujte závěr a doporučení.
Seznam doporučené literatury
FONDEVILA-GASCÓN, Joan-Francesc et al., 2020. Digital culture and communication: HbbTV or the new interactive culture [online]. 367-377. Dostupné z: http://profesionaldelainformacion.com/documentos/libro_ae-ic/fondevila_vidal_cuenca_polo.pdf
FREY, Petr a Hana JAHODOVÁ, 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press. Expert (Grada). ISBN 978-80-7261-237-6.
JAKSIC, Branimir et al., 2017. Characteristics of hybrid broadcast broadband television (HbbTV). The University Thought - Publication in Natural Sciences [online]. 7(1), 36-40 [cit. 2021-01-13]. ISSN 1450-7226. Dostupné z: doi:10.5937/univtho7-14347
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2015. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0743-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. 2., přepracované vydání. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
FONDEVILA-GASCÓN, Joan-Francesc et al., 2020. Digital culture and communication: HbbTV or the new interactive culture [online]. 367-377. Dostupné z: http://profesionaldelainformacion.com/documentos/libro_ae-ic/fondevila_vidal_cuenca_polo.pdf
FREY, Petr a Hana JAHODOVÁ, 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press. Expert (Grada). ISBN 978-80-7261-237-6.
JAKSIC, Branimir et al., 2017. Characteristics of hybrid broadcast broadband television (HbbTV). The University Thought - Publication in Natural Sciences [online]. 7(1), 36-40 [cit. 2021-01-13]. ISSN 1450-7226. Dostupné z: doi:10.5937/univtho7-14347
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2015. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0743-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. 2., přepracované vydání. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Je známé, že s termínem G2 pracuje KB, nicméně její barevnost bych přisoudil jiné značce.
Tušíte které?
2. Je podle vás adekvátní cílit na potenciální uživatele vozů BMW skrze zmíněné stanice
Prima, Óčko nebo Barrandov. Případně proč?
3. V kapitole 8.3 zmiňujete: ?nemají doma chytrou televizi, sledují pouze VOD platformy?. Jak
je možné sledovat VOD skrze jinou, než chytrou televizi?
Studentka plně odpověděla na otázky.