Tato bakalářská práce se zabývá současnými marketingovými komunikacemi Fakulty stavební Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy a marketingové komunikace a komunikační mix vysokých škol. Praktická část představuje Fakultu stavební a její marketingové komunikace. Za pomocí kvantitativního výzkumu je analyzována kampaň a využití komunikačních nástrojů. Na základě této analýzy pak navrhována doporučení ke zlepšení komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with contemporary marketing communications of the Faculty of Civil Engineering of the VSB Technical University of Ostrava. The theoretical part is focused on basic concepts and marketing communications and communication mix of universities. The practical part presents the Faculty of Civil Engineering and its marketing communications. With the help of quantitative research, the campaign and the use of communication tools are analyzed. Based on this analysis, recommendations for improving communication are proposed.
Klíčová slova
marketing, marketingové komunikace, komunikační mix, vysoká škola, marketing vysoké školy, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, communication mix, university, marketing of a university, survey
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá současnými marketingovými komunikacemi Fakulty stavební Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy a marketingové komunikace a komunikační mix vysokých škol. Praktická část představuje Fakultu stavební a její marketingové komunikace. Za pomocí kvantitativního výzkumu je analyzována kampaň a využití komunikačních nástrojů. Na základě této analýzy pak navrhována doporučení ke zlepšení komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with contemporary marketing communications of the Faculty of Civil Engineering of the VSB Technical University of Ostrava. The theoretical part is focused on basic concepts and marketing communications and communication mix of universities. The practical part presents the Faculty of Civil Engineering and its marketing communications. With the help of quantitative research, the campaign and the use of communication tools are analyzed. Based on this analysis, recommendations for improving communication are proposed.
Klíčová slova
marketing, marketingové komunikace, komunikační mix, vysoká škola, marketing vysoké školy, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, communication mix, university, marketing of a university, survey
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti marketingových komunikací vysokých škol.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody v podobě kvantitativního šetření, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti marketingových komunikací vysokých škol.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody v podobě kvantitativního šetření, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. 2001. Marketing a práce s absolventy vysokých škol. Praha: Eurolex Bohemia. ISBN 8086432068.
KAPOUN, Pavel. 2014. Marketing ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 9788074646706.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788027107872.
SOUKALOVÁ, Radomila. 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. 2001. Marketing a práce s absolventy vysokých škol. Praha: Eurolex Bohemia. ISBN 8086432068.
KAPOUN, Pavel. 2014. Marketing ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 9788074646706.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788027107872.
SOUKALOVÁ, Radomila. 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent
Otázky k obhajobě:
Z jakého důvodu se dotazníkové šetření skládalo z 32 otázek?
Jak si vysvětlujete nízký počet účastníků výzkumu?
63 % respondentů uvedlo, že na jejich výběr vysoké školy nemá reklama vliv. Proč si myslíte, že jsou studenti na působení reklamy imunní?
Student zodpověděl položené otázky.