Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace autorského divadla Studio Ypsilon. Teoretická část práce se zabývá teoretickými poznatky z oblasti kultury a divadla. Dále jsou vymezeny pojmy marketingový a komunikační mix se zaměřením na divadlo. Teorie je poté aplikována na divadlo Studio Ypsilon. Závěr práce obsahuje shrnutí kvantitativního výzkumu za pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis explores the marketing and marketing communication of author's theater Studio Ypsilon. Theoretical part deals with the theoretical knowladge of cultural and theatre area. Further off marketing and communication mix terms focused on theater area are described. Theory is applied to the theater Studio Ypsilon. Conclusion consists of summary of quantitative research using a survey.
Klíčová slova
kultura, divadlo, marketing, marketing kultury, marketingový mix, komunikační mix, výzkum
Klíčová slova v angličtině
culture, theater, marketing, marketing of culture, marketing mix, communication mix, research
Rozsah průvodní práce
63 s. 79.396 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace autorského divadla Studio Ypsilon. Teoretická část práce se zabývá teoretickými poznatky z oblasti kultury a divadla. Dále jsou vymezeny pojmy marketingový a komunikační mix se zaměřením na divadlo. Teorie je poté aplikována na divadlo Studio Ypsilon. Závěr práce obsahuje shrnutí kvantitativního výzkumu za pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis explores the marketing and marketing communication of author's theater Studio Ypsilon. Theoretical part deals with the theoretical knowladge of cultural and theatre area. Further off marketing and communication mix terms focused on theater area are described. Theory is applied to the theater Studio Ypsilon. Conclusion consists of summary of quantitative research using a survey.
Klíčová slova
kultura, divadlo, marketing, marketing kultury, marketingový mix, komunikační mix, výzkum
Klíčová slova v angličtině
culture, theater, marketing, marketing of culture, marketing mix, communication mix, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny pojednávající o marketingu kultury, marketingovém mixu divadla a specifikujte cílové skupiny.
2. Na základě vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Charakterizujte vybrané divadlo a jeho dosavadní marketingovou komunikaci.
4. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního dotazníkového šetření analyzujte postoje respondentů k marketingové komunikaci divadla.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny pojednávající o marketingu kultury, marketingovém mixu divadla a specifikujte cílové skupiny.
2. Na základě vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Charakterizujte vybrané divadlo a jeho dosavadní marketingovou komunikaci.
4. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního dotazníkového šetření analyzujte postoje respondentů k marketingové komunikaci divadla.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BROCKETT, O. G., HILDY, F. 2019. Dějiny divadla. Praha: Rybka Publishers. ISBN 978-80-87950-66-1
HONG, D. 2009. Arts Management. London: Taylor & Francis Ltd, ISBN: 978-04-154-2391-5
JOHNOVÁ, R. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN: 978-80-247-2724-0
KOTLER, P., KELLER, L. K. 2013. Marketing Management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-4150-5
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-3527-6
SVĚTLÍK, J. 2016. Marketingové komunikace, 1. vyd. VŠPP Praha, a.s. ISBN 978-880-6847-79-5
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŚ, J. 2018. Reklama – Jak dělat reklamu. 4. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-5865-7
Seznam doporučené literatury
BROCKETT, O. G., HILDY, F. 2019. Dějiny divadla. Praha: Rybka Publishers. ISBN 978-80-87950-66-1
HONG, D. 2009. Arts Management. London: Taylor & Francis Ltd, ISBN: 978-04-154-2391-5
JOHNOVÁ, R. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN: 978-80-247-2724-0
KOTLER, P., KELLER, L. K. 2013. Marketing Management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-4150-5
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-3527-6
SVĚTLÍK, J. 2016. Marketingové komunikace, 1. vyd. VŠPP Praha, a.s. ISBN 978-880-6847-79-5
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŚ, J. 2018. Reklama – Jak dělat reklamu. 4. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-5865-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. V práci zmiňujete streamovaná představení Studia Ypsilon v době uzavření divadel. Řešilo tehdy divadlo i finanční stránku věci? Zaplacení techniky z vlastních zdrojů, z dobrovolných příspěvků, z placeného přístupu ?
2. Proč jste se zaměřil pouze na uživatele sociálních sítí?
3. Jak si vysvětlujete nezájem respondentů o edukační videa pro děti, přestože odpovídali hlavně mladší věkové skupiny?
4. Doporučil byste Studiu Ypsilon účast v online-divadelním projektu Vitamín D?
Student měl odpovědi na otázky připraveny neúplně.