Předkládaná práce si klade za cíl ověřit hypotézu o existenci výrazných odlišností v aplikaci marketingových postupů v bankovním sektoru, v oblasti nefinančních služeb a v oblasti prodeje hmotných produktů. Informační základnou pro verifikaci výše uvedených předpokladů jsou fakta vyplývající z provedených analýz marketingové komunikace vybraných bankovních domů a ze srovnání konkrétních příkladů komunikační strategie z oblasti finančních služeb, ostatních služeb
a produktů. V úvodu práce je zmapována současná situace v bankovním sektoru v ČR od počátku devadesátých let až po současnost. Na základě provedených srovnání definuje rozdíly mezi marketingem produktu, služeb a bankovních služeb, kdy se opírá zejména o aplikaci jednotlivých součástí marketingového mixu do praxe. Tento faktor přináší styčný bod mezi teorií a praxí. Závěrem je vysloveno potvrzení předkládané hypotézy a předloženy návrhy opatření vedoucích k vyšší účinnosti marketingové komunikace v bankovním sektoru. Uvedených výsledků bylo dosaženo za pomoci analyticko-syntetických metod. Použité informační zdroje mají primární i sekundární charakter.
Anotace v angličtině
The submitted work aims to verify the hypothesis of existence of significant differences in application of marketing procedures in the banking sector, in the area of non-financial services and in the area of sales of physical products. Verification of the presumptions above was carried out based on facts resulting from carried-out analyses of marketing communication of selected banking institutions and from comparison of specific examples of communication strategy in the area of financial services and other services and products. Preface of my work provides a description of current state of affairs in the Czech banking sector from the beginning of 1990´s up till present. Based on the carried-out comparisons the work defines differences between marketing for products, services and banking services, where it builds upon introduction of individual parts of marketing mix in practice. This factor represents a point where theory and practice meet. In conclusion, the submitted hypothesis is verified and measures leading to increased efficiency of marketing communication in banking sector are proposed. These results were achieved by means of analytic-synthetic methods. The used information sources are of both primary and secondary character.
Předkládaná práce si klade za cíl ověřit hypotézu o existenci výrazných odlišností v aplikaci marketingových postupů v bankovním sektoru, v oblasti nefinančních služeb a v oblasti prodeje hmotných produktů. Informační základnou pro verifikaci výše uvedených předpokladů jsou fakta vyplývající z provedených analýz marketingové komunikace vybraných bankovních domů a ze srovnání konkrétních příkladů komunikační strategie z oblasti finančních služeb, ostatních služeb
a produktů. V úvodu práce je zmapována současná situace v bankovním sektoru v ČR od počátku devadesátých let až po současnost. Na základě provedených srovnání definuje rozdíly mezi marketingem produktu, služeb a bankovních služeb, kdy se opírá zejména o aplikaci jednotlivých součástí marketingového mixu do praxe. Tento faktor přináší styčný bod mezi teorií a praxí. Závěrem je vysloveno potvrzení předkládané hypotézy a předloženy návrhy opatření vedoucích k vyšší účinnosti marketingové komunikace v bankovním sektoru. Uvedených výsledků bylo dosaženo za pomoci analyticko-syntetických metod. Použité informační zdroje mají primární i sekundární charakter.
Anotace v angličtině
The submitted work aims to verify the hypothesis of existence of significant differences in application of marketing procedures in the banking sector, in the area of non-financial services and in the area of sales of physical products. Verification of the presumptions above was carried out based on facts resulting from carried-out analyses of marketing communication of selected banking institutions and from comparison of specific examples of communication strategy in the area of financial services and other services and products. Preface of my work provides a description of current state of affairs in the Czech banking sector from the beginning of 1990´s up till present. Based on the carried-out comparisons the work defines differences between marketing for products, services and banking services, where it builds upon introduction of individual parts of marketing mix in practice. This factor represents a point where theory and practice meet. In conclusion, the submitted hypothesis is verified and measures leading to increased efficiency of marketing communication in banking sector are proposed. These results were achieved by means of analytic-synthetic methods. The used information sources are of both primary and secondary character.
1. Proveďte literární rešerši marketingu služeb v oblasti bankovního sektoru.
2. Na konkrétních příkladech forem specifikujte základní odlišnosti marketingu produktů, služeb a marketingu bankovního sektoru.
3. Analyzujte marketingové strategie zvolených bankovních domů.
4. V závěru navrhněte doporučení pro marketing bankovního sektoru plynoucí z marketingu produktů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši marketingu služeb v oblasti bankovního sektoru.
2. Na konkrétních příkladech forem specifikujte základní odlišnosti marketingu produktů, služeb a marketingu bankovního sektoru.
3. Analyzujte marketingové strategie zvolených bankovních domů.
4. V závěru navrhněte doporučení pro marketing bankovního sektoru plynoucí z marketingu produktů.
Seznam doporučené literatury
Ing Helena Cetlová, Marketing služeb, Bankovní institut Vysoké školy a.s.
L. Janečková, M.Vaštíková, Marketing služeb, Grada Publishing Praha 2001
M. Přihrádka, J. Kala, Elektronické bankovnictví, Computer Press Praha 2000
I. Bernardo, Torres, Cijánková, Marketing bankovních služeb, Bankovní institut Praha
Časopisy Bankovnictví
Webové stránky jednotlivých bank
Seznam doporučené literatury
Ing Helena Cetlová, Marketing služeb, Bankovní institut Vysoké školy a.s.
L. Janečková, M.Vaštíková, Marketing služeb, Grada Publishing Praha 2001
M. Přihrádka, J. Kala, Elektronické bankovnictví, Computer Press Praha 2000
I. Bernardo, Torres, Cijánková, Marketing bankovních služeb, Bankovní institut Praha
Časopisy Bankovnictví
Webové stránky jednotlivých bank