V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na analýzu grafického designu v módním průmyslu na naší scéně. V první kapitole popisuji základní pojmy, na které v mojí teoretické části narážím, jako vysvětlení toho, co je grafický design, jakou roli hraje v marketingu, jeho uplatnění v módním průmyslu a jak to s ním teď vypadá v České republice. V následující kapitole se zabývám tím, jak by měla správně vypadat vizuální identita módních značek. V třetí kapitole jsem se věnovala merchandisingu, od jeho historie až po současnost a jeho kladné i záporné příklady na české scéně. V poslední kapitole rozebírám jednotlivé vizuální identity firem a značek u nás. V praktické části bakalářské práce představím svou vlastní autorskou firmu, zaměřující se na výrobu sportovních podprsenek a její celkovou vizuální identitu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my bachelor's thesis, I focused on the analysis of graphic design in the fashion industry on our stage. In the first chapter, I describe the basic concepts that I come across in my theoretical part as an explanation of what graphic design is, what role it plays in marketing, its application in the fashion industry and what it looks like now in the Czech Republic. In the following chapter, I deal with what the visual identity of fashion brands should look like. In the third chapter, I focused on merchandising, from its history to the present and its positive and negative examples on the Czech scene. The last chapter I already discuss individual visual identities of companies and brands in our country. In the practical part of the bachelor's thesis, I will present my own author company, focusing on the production of sports bras and its overall visual identity.
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na analýzu grafického designu v módním průmyslu na naší scéně. V první kapitole popisuji základní pojmy, na které v mojí teoretické části narážím, jako vysvětlení toho, co je grafický design, jakou roli hraje v marketingu, jeho uplatnění v módním průmyslu a jak to s ním teď vypadá v České republice. V následující kapitole se zabývám tím, jak by měla správně vypadat vizuální identita módních značek. V třetí kapitole jsem se věnovala merchandisingu, od jeho historie až po současnost a jeho kladné i záporné příklady na české scéně. V poslední kapitole rozebírám jednotlivé vizuální identity firem a značek u nás. V praktické části bakalářské práce představím svou vlastní autorskou firmu, zaměřující se na výrobu sportovních podprsenek a její celkovou vizuální identitu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my bachelor's thesis, I focused on the analysis of graphic design in the fashion industry on our stage. In the first chapter, I describe the basic concepts that I come across in my theoretical part as an explanation of what graphic design is, what role it plays in marketing, its application in the fashion industry and what it looks like now in the Czech Republic. In the following chapter, I deal with what the visual identity of fashion brands should look like. In the third chapter, I focused on merchandising, from its history to the present and its positive and negative examples on the Czech scene. The last chapter I already discuss individual visual identities of companies and brands in our country. In the practical part of the bachelor's thesis, I will present my own author company, focusing on the production of sports bras and its overall visual identity.
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: rozbor grafického designu v módním průmyslu na české scéně
2. Praktická část: vypracovaný projekt vizuální identity fiktivní firmy
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: rozbor grafického designu v módním průmyslu na české scéně
2. Praktická část: vypracovaný projekt vizuální identity fiktivní firmy
ARMSTRONG, Helen. Patternmaking for fashion design. 5th ed., Pearson new international ed. Anglie: Pearson Education Limited, 2014. ISBN 12-920-2481-X
DANNHOFEROVÁ, Jana. Velká kniha barev: kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-802-5137-857
JIAJIA, Xia. Packaging Illustrationsj. ArtPower International, 2016. ISBN 9881468741
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hlavním vizuálním prvkem byly originální autorské ilustrace Barbory Kunzové. Okolo nich se zvedla debata na téma genderu a jeho vlivu na současnou reklamní tvorbu. Komise konstatovala, že kvalitní ilustrace nebyly podpořeny stejně dotaženým typografickým řešením.