Tato bakalářská práce se zabývá tématem vstupu české společnosti Pošta bez hranic na zahraniční trh. Na tuto problematiku je nahlíženo jak z hlediska teoretického, tak i praktického. Cílem této práce je analýza současného stavu exportního trhu orientovaného na oblast konkurence a konkrétního prostředí, na který bude společnost Pošta bez hranic vstupovat. Teoretická oblast vychází z provedení průzkumu literárních pramenů a zpracování teoretických poznatků v oblasti exportu společnosti na nové trhy se zaměřením na prostředí maďarského trhu. Pro stanovení strategie firmy a její prosperity bylo žádoucí využití SWOT analýzy ke zhodnocení veškerých faktorů firmy. K provedení analytické části byly použity metody analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, na základě kterých byl následně vytvořený časový a media plán. Účelem bylo navržení kreativ a jejich následné doporučení pro export na maďarský trh na základě výsledků analýzy a zhodnocení úspěšnosti projektu z hlediska jeho implementace do praxe.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of the entry of the Czech company Pošta bez hranic on the foreign market. This issue is looked at from the theoretical and practical point of view. The main goal is to analyse the current state of the export market focused on the competition and the environment to which the project will enter. The theoretical part is based on a survey of literary sources and the processing of theoretical data in the field of export of the company to the new markets with a focus on the Hungarian market. To determine the company's strategy and its prosperity, it was eligible to use SWOT Analysis to evaluate all factors of the company. The methods of analysis of the external and internal environment were used to accomplish the practical part, on the basis which the time and media plan was created. The main objective was to propound creatives and their recommendation for export to the Hungarian market based on the results of the analysis and evaluation of the success of the project in terms of its implementation in practise.
Klíčová slova
Expanze, exportní trh, implementace, maďarský trh, PEST analýza, SWOT analýza, zahraniční trh
Tato bakalářská práce se zabývá tématem vstupu české společnosti Pošta bez hranic na zahraniční trh. Na tuto problematiku je nahlíženo jak z hlediska teoretického, tak i praktického. Cílem této práce je analýza současného stavu exportního trhu orientovaného na oblast konkurence a konkrétního prostředí, na který bude společnost Pošta bez hranic vstupovat. Teoretická oblast vychází z provedení průzkumu literárních pramenů a zpracování teoretických poznatků v oblasti exportu společnosti na nové trhy se zaměřením na prostředí maďarského trhu. Pro stanovení strategie firmy a její prosperity bylo žádoucí využití SWOT analýzy ke zhodnocení veškerých faktorů firmy. K provedení analytické části byly použity metody analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, na základě kterých byl následně vytvořený časový a media plán. Účelem bylo navržení kreativ a jejich následné doporučení pro export na maďarský trh na základě výsledků analýzy a zhodnocení úspěšnosti projektu z hlediska jeho implementace do praxe.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of the entry of the Czech company Pošta bez hranic on the foreign market. This issue is looked at from the theoretical and practical point of view. The main goal is to analyse the current state of the export market focused on the competition and the environment to which the project will enter. The theoretical part is based on a survey of literary sources and the processing of theoretical data in the field of export of the company to the new markets with a focus on the Hungarian market. To determine the company's strategy and its prosperity, it was eligible to use SWOT Analysis to evaluate all factors of the company. The methods of analysis of the external and internal environment were used to accomplish the practical part, on the basis which the time and media plan was created. The main objective was to propound creatives and their recommendation for export to the Hungarian market based on the results of the analysis and evaluation of the success of the project in terms of its implementation in practise.
Klíčová slova
Expanze, exportní trh, implementace, maďarský trh, PEST analýza, SWOT analýza, zahraniční trh
Johansson, Johny. 2008. Global Marketing: Foreign Entry, Local Marketing and Global Management. 5th ed. Boston: McGraw Hill.
Král, Petr, Hana Machková, Markéta Lhotáková, and Gina Cook. 2016. International Marketing: Theory, Practices and New Trends. 2nd ed. Prague: Oeconomica.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. Boston: Pearson.
Marr, Bernard. 2016. Key Business Analytics – The 60+ Business Analysis Tools Every Manager Needs to Know. Harlow: Pearson.
Wilson, Richard and Colin Gilligan. 2005. Strategic Marketing Management: Planning, Implementation and Control. 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann
Seznam doporučené literatury
Johansson, Johny. 2008. Global Marketing: Foreign Entry, Local Marketing and Global Management. 5th ed. Boston: McGraw Hill.
Král, Petr, Hana Machková, Markéta Lhotáková, and Gina Cook. 2016. International Marketing: Theory, Practices and New Trends. 2nd ed. Prague: Oeconomica.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. Boston: Pearson.
Marr, Bernard. 2016. Key Business Analytics – The 60+ Business Analysis Tools Every Manager Needs to Know. Harlow: Pearson.
Wilson, Richard and Colin Gilligan. 2005. Strategic Marketing Management: Planning, Implementation and Control. 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
What costs should you consider in this project?
How can you verify the demand for your services?
What are the main and secondary goals of your bachelor thesis?
What other strengths, weaknesses, opportunities and threats can you define?
Can you show us the time and media plan you mention in the abstract?
Do you have a personal connection to Hungary?