Tato bakalářská práce se zabývá tématem interaktivního vzdělávání v knihách, které jsou určeny dětem. Hlavním tématem je snaha o zachování slováckého nářečí u mladé generace. Teoretická část se zabývá tvorbou dětských autorských knih z historie i současnosti a interaktivitou ve vzdělávání. V praktické části je popsána analýza využití Albi tužky v současné tvorbě a analýza tradičních pohádek ze Slovácka. Druhá polovina praktické části je zaměřena na vypracování samotného projektu. Je zde podrobně popsán proces navrhování a implementace interaktivních prvků do autorské knihy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the topics of interactive education in books for children. The main topic is preservation of the Slovácko region dialect for the young generation. The theoretical part of the work focuses on the artist's books for children from the past to the present and on interactivity in education. The practical part describes the analysis of the Albi interactive talking pen and analysis of traditional fairytales from the Slovácko region. The second half of the practical part is focused on the creation of the project itself. The design process and implementation of interactive elements into an artist's book are described in detail in this part.
Tato bakalářská práce se zabývá tématem interaktivního vzdělávání v knihách, které jsou určeny dětem. Hlavním tématem je snaha o zachování slováckého nářečí u mladé generace. Teoretická část se zabývá tvorbou dětských autorských knih z historie i současnosti a interaktivitou ve vzdělávání. V praktické části je popsána analýza využití Albi tužky v současné tvorbě a analýza tradičních pohádek ze Slovácka. Druhá polovina praktické části je zaměřena na vypracování samotného projektu. Je zde podrobně popsán proces navrhování a implementace interaktivních prvků do autorské knihy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the topics of interactive education in books for children. The main topic is preservation of the Slovácko region dialect for the young generation. The theoretical part of the work focuses on the artist's books for children from the past to the present and on interactivity in education. The practical part describes the analysis of the Albi interactive talking pen and analysis of traditional fairytales from the Slovácko region. The second half of the practical part is focused on the creation of the project itself. The design process and implementation of interactive elements into an artist's book are described in detail in this part.
Rešerše inspiračních zdrojů, týkajících se daného tématu
Analýza zjištěných poznatků
Návrhy variant řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Závěr
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
Rešerše inspiračních zdrojů, týkajících se daného tématu
Analýza zjištěných poznatků
Návrhy variant řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Závěr
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
YU-KAI, Chou. Actionable Gamification: Beyond Points, Badges, and Leaderboards. 2017. Lightning Source. ISBN 9780692858905.
WEINSCHENK, Susan 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 2011. New Riders Press. ISBN 9780321767530.
MOGGRIDGE. Designing Interactions. 2006. MIT Press. ISBN 0262134748.
EYAL, Nir. HOOKED: How To Build Habit-Forming Products. 2014. ISBN 9780241184837.
HANZELÍNOVÁ, Lada. INFORMAČNÍ GRAFIKA: OTTO NEURATH – ISOTYPE. 2016. ISBN 978-80-7465-146-5.
Seznam doporučené literatury
YU-KAI, Chou. Actionable Gamification: Beyond Points, Badges, and Leaderboards. 2017. Lightning Source. ISBN 9780692858905.
WEINSCHENK, Susan 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 2011. New Riders Press. ISBN 9780321767530.
MOGGRIDGE. Designing Interactions. 2006. MIT Press. ISBN 0262134748.
EYAL, Nir. HOOKED: How To Build Habit-Forming Products. 2014. ISBN 9780241184837.
HANZELÍNOVÁ, Lada. INFORMAČNÍ GRAFIKA: OTTO NEURATH – ISOTYPE. 2016. ISBN 978-80-7465-146-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila interaktivní knihu pro děti. Zpracovala děj pohádky s použitím slováckého nářečí. Pro načtení pasáží knihy angažovala i herce Slováckého divadla. Kniha si dává za úkol děti vzdělávat a s použitím technologických a vizuálních prvků se stává kniha pro děti lákavou a zábavnou. Komise vyslovila pochvalu za komplexní práci na projektu.