Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť návrh interaktívnej online aplikácie na výuku základov prvej pomoci, zameraný na cieľovú skupinu ľudí vo veku od 18 - 25 rokov. Výsledkom by mal byť návrh prototypu aplikácie s funkčnými ukážkami, ktorý bude učiť a motivovať k učeniu základov prvej pomoci.
V teoretickej časti sa práca zaoberá problematikou prvej pomoci, e-learningom a jeho súčasným tendenciám, a na záver rešeršom existujúcich e-learningových projektov z oblasti prvej prvej pomoci a mimo nej. Teoretická časť popisuje celý proces tvorby od užívateľského výskumu po konečný návrh aplikácie a jeho súčastí.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to design an interactive online application for teaching the basics of first aid, aimed at the target group of people aged 18-25. The result should be a prototype of an application with functional examples, which will teach the basics of first aid and motivate users to learn it.
In the theoretical part, the work deals with the issue of first aid, e-learning and its current trends, and research of existing e-learning projects in the field of first aid and beyond. The practical part describes the whole creation process from user research to the final design of the application and its components.
Klíčová slova
e-learning, aplikácia, gamifikácia, prvá pomoc
Klíčová slova v angličtině
e-learning, application, gamification, first aid
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť návrh interaktívnej online aplikácie na výuku základov prvej pomoci, zameraný na cieľovú skupinu ľudí vo veku od 18 - 25 rokov. Výsledkom by mal byť návrh prototypu aplikácie s funkčnými ukážkami, ktorý bude učiť a motivovať k učeniu základov prvej pomoci.
V teoretickej časti sa práca zaoberá problematikou prvej pomoci, e-learningom a jeho súčasným tendenciám, a na záver rešeršom existujúcich e-learningových projektov z oblasti prvej prvej pomoci a mimo nej. Teoretická časť popisuje celý proces tvorby od užívateľského výskumu po konečný návrh aplikácie a jeho súčastí.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to design an interactive online application for teaching the basics of first aid, aimed at the target group of people aged 18-25. The result should be a prototype of an application with functional examples, which will teach the basics of first aid and motivate users to learn it.
In the theoretical part, the work deals with the issue of first aid, e-learning and its current trends, and research of existing e-learning projects in the field of first aid and beyond. The practical part describes the whole creation process from user research to the final design of the application and its components.
Klíčová slova
e-learning, aplikácia, gamifikácia, prvá pomoc
Klíčová slova v angličtině
e-learning, application, gamification, first aid
Zásady pro vypracování
Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
EYAL, Nir a Ryan HOOVER. Hooked: how to build habit-forming products. London: Portfolio Penguin, 2014, 242 s. ISBN 9780241184837.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. [Brno]: House of Řezáč, 2016, 211 s. ISBN 9788027006441.
DOBIÁŠ, Viliam. Volali ste záchranku?: 20 rokov praxe záchranára vo veselých aj smutných príbehoch. Štvrté vydanie. Dixit, 2017. ISBN 9788089662074.
CHOU, Yu-Kai. Actionable gamification: beyond points, badges, and leaderboards. Fremont: Octalysis Media, 2016, 499 s. ISBN 9781511744041.
HALL, Erika. Just enough research. Second edition. New York: A Book apart, [2019], 186 s. ISBN 9781937557881.
Seznam doporučené literatury
EYAL, Nir a Ryan HOOVER. Hooked: how to build habit-forming products. London: Portfolio Penguin, 2014, 242 s. ISBN 9780241184837.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. [Brno]: House of Řezáč, 2016, 211 s. ISBN 9788027006441.
DOBIÁŠ, Viliam. Volali ste záchranku?: 20 rokov praxe záchranára vo veselých aj smutných príbehoch. Štvrté vydanie. Dixit, 2017. ISBN 9788089662074.
CHOU, Yu-Kai. Actionable gamification: beyond points, badges, and leaderboards. Fremont: Octalysis Media, 2016, 499 s. ISBN 9781511744041.
HALL, Erika. Just enough research. Second edition. New York: A Book apart, [2019], 186 s. ISBN 9781937557881.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji aplikaci pro e-learning - výuka první pomoci. Do schématu webu vložil gamifikační prvky pro zvýšení atraktivity výuky, popsal strukturu aplikace,nastavený koncept, logo a typografii. Součástí práce byl i uživatelský výzkum a konzultace s odborníky.
Byla vyslovena pochvala za teoretickou část práce.