Téma mé bakalářské práce je vizuální styl a propagace hudebního festivalu Metronome v Praze v roce 2022. Teoretická část zahrnuje historii vývoje rockových festivalů v 60. letech 20. století, příčinu jejich vzniku a jejich popularitu. Také zkoumám účinnost tradičních a digitálních médií, identifikuji silné a slabé stránky každého propagačního nástroje. Dále se seznamuji s moderním trhem hudebních festivalů, rozebírám vizuální řešení konkurentů festivalu nejen v Česku, ale i v Evropě. Klíčovou součástí mého projektu je promo video, který patří k motion designu a proto ve své teoretické části zkoumám současné trendy této oblasti. V praktické části práce předvádím svůj nápad a řešení.
Anotace v angličtině
The purpose of my work is visual style and promotion of the Metronome music festival in Prague in 2022. The theoretical part covers history and development of rock festivals in the 60s, cause of their occurrence and their popularity. I also study the effectiveness of traditional and digital media, identifying the strengths and weaknesses of each promotional tool. In addition to getting acquainted with the modern market of music festivals, I analyze the visual solutions of the Metronome festival competitors not only in the Czech Republic, but also in Europe. A key part of my project is a promo video, which is about motion design and therefore in my theoretical part I explore current trends in this area. The practical part of this work showcases my approach to the problem.
Klíčová slova
hudební festival, motion design, promo video, kinetická typografie, Praha, festival Metronome, grafický design, digitální design
Klíčová slova v angličtině
music festival, motion design, promo video, kinetic typography, Prague, Metronome festival, graphic design, digital design
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Téma mé bakalářské práce je vizuální styl a propagace hudebního festivalu Metronome v Praze v roce 2022. Teoretická část zahrnuje historii vývoje rockových festivalů v 60. letech 20. století, příčinu jejich vzniku a jejich popularitu. Také zkoumám účinnost tradičních a digitálních médií, identifikuji silné a slabé stránky každého propagačního nástroje. Dále se seznamuji s moderním trhem hudebních festivalů, rozebírám vizuální řešení konkurentů festivalu nejen v Česku, ale i v Evropě. Klíčovou součástí mého projektu je promo video, který patří k motion designu a proto ve své teoretické části zkoumám současné trendy této oblasti. V praktické části práce předvádím svůj nápad a řešení.
Anotace v angličtině
The purpose of my work is visual style and promotion of the Metronome music festival in Prague in 2022. The theoretical part covers history and development of rock festivals in the 60s, cause of their occurrence and their popularity. I also study the effectiveness of traditional and digital media, identifying the strengths and weaknesses of each promotional tool. In addition to getting acquainted with the modern market of music festivals, I analyze the visual solutions of the Metronome festival competitors not only in the Czech Republic, but also in Europe. A key part of my project is a promo video, which is about motion design and therefore in my theoretical part I explore current trends in this area. The practical part of this work showcases my approach to the problem.
Klíčová slova
hudební festival, motion design, promo video, kinetická typografie, Praha, festival Metronome, grafický design, digitální design
Klíčová slova v angličtině
music festival, motion design, promo video, kinetic typography, Prague, Metronome festival, graphic design, digital design
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů týkajících se daného tématu
2. Analýza zjištěných poznatků
3. Návrhy variant řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Závěr
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů týkajících se daného tématu
2. Analýza zjištěných poznatků
3. Návrhy variant řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Závěr
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
LIMA, Manuel, Visual complexity: mapping patterns of information, Princeton Architectural Press, 2011, ISBN 9781568989365
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. [New York]: HarperCollins Leadership, an imprint of HarperCollins, 2017. ISBN 9781400201839
TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-027-3.
WEINSCHENK, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2
Seznam doporučené literatury
LIMA, Manuel, Visual complexity: mapping patterns of information, Princeton Architectural Press, 2011, ISBN 9781568989365
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. [New York]: HarperCollins Leadership, an imprint of HarperCollins, 2017. ISBN 9781400201839
TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-027-3.
WEINSCHENK, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve své bakalářské práci vytvořila nový vizuální styl pro hudební festival Metronom 2022. Pro festival připravila propagační kampaň na sociálních sítích, návrhy propagačních materiálů (kelímky, trička, tašky, plakáty).
Představila promo video, rebrending loga, jehož hlavním motivem je kynetický objekt. Připomínka komise se týkala teoretické části práce, která neprošla textovou korekturou, v praktické části byla připomínkována monotónnost v barvách i typografii.