Cílem této práce je představit typy intertextuality v písních britské hudební skupiny Bastille. V první kapitole je vysvětlen koncept intertextuality, její původ a jsou zde vysvětleny typy intertextuality v textu a hudbě. Jelikož se práce také zaměřuje na populární hudbu, v druhé kapitole je rozebrána populární hudba a její historie. V následující kapitole je představena skupina Bastille a její historie od jejího začátku do současnosti. Poslední kapitola se zabývá písněmi, které obsahují nejvíce intertextuálních referencí na literární díla, filmy a historické události. Písně jsou seřazeny chronologicky dle data vydání alba. Na konci poslední kapitoly je popsán projekt, který skupina představila loni svým fanouškům, a ve kterém kapela pomocí intertextuálních referencí vytvořila krátké písně.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to present the types of intertextuality in the songs of the British band Bastille. In the first chapter, the concept of intertextuality, its origins, and types of intertextuality in text and music are explained. As the thesis also focuses on popular music, popular music and its history are discussed in the second chapter. The band Bastille and its history from its beginning to the present day is introduced in the following chapter. The last chapter deals with the songs that contain the most intertextual references to literary works, films, and historical events. The songs are in chronological order according to the album's release date. At the end of the last chapter, the project that the band presented to its fans last year and in which the band used intertextual references to produce short songs is described.
Klíčová slova
intertextualita, Bastille, populární hudba, pop hudba, typy intertextuality, reference, filmy
Klíčová slova v angličtině
intertextuality, Bastille, popular music, pop music, types of intertextuality, reference, films
Rozsah průvodní práce
49 s. (80 892)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této práce je představit typy intertextuality v písních britské hudební skupiny Bastille. V první kapitole je vysvětlen koncept intertextuality, její původ a jsou zde vysvětleny typy intertextuality v textu a hudbě. Jelikož se práce také zaměřuje na populární hudbu, v druhé kapitole je rozebrána populární hudba a její historie. V následující kapitole je představena skupina Bastille a její historie od jejího začátku do současnosti. Poslední kapitola se zabývá písněmi, které obsahují nejvíce intertextuálních referencí na literární díla, filmy a historické události. Písně jsou seřazeny chronologicky dle data vydání alba. Na konci poslední kapitoly je popsán projekt, který skupina představila loni svým fanouškům, a ve kterém kapela pomocí intertextuálních referencí vytvořila krátké písně.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to present the types of intertextuality in the songs of the British band Bastille. In the first chapter, the concept of intertextuality, its origins, and types of intertextuality in text and music are explained. As the thesis also focuses on popular music, popular music and its history are discussed in the second chapter. The band Bastille and its history from its beginning to the present day is introduced in the following chapter. The last chapter deals with the songs that contain the most intertextual references to literary works, films, and historical events. The songs are in chronological order according to the album's release date. At the end of the last chapter, the project that the band presented to its fans last year and in which the band used intertextual references to produce short songs is described.
Klíčová slova
intertextualita, Bastille, populární hudba, pop hudba, typy intertextuality, reference, filmy
Klíčová slova v angličtině
intertextuality, Bastille, popular music, pop music, types of intertextuality, reference, films
Baron, Scarlett. The Birth of Intertextuality: The Riddle of Creativity. New York: Routledge, 2020.
Burns, Lori, and Serge Lacasse, eds. The Pop Palimpsest: Intertextuality in Recorded Popular Music. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2018.
Der, Van, Louis Peter Grijp, and Wim Van Anrooij. Identity, Intertextuality, and Performance in Early Modern Song Culture. Leiden: Brill, 2016.
Stanley, Bob. Yeah! Yeah! Yeah! The Story of Pop Music from Bill Haley to Beyoncé. New York: Norton, 2014.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
Have you identified all types of intertextuality introduced by Miola in your material? If you haven’t, why not?
Can you describe how cover versions work in terms of intertextuality? Can you give an example?
How are Bastille’s intertextual games with their listener a part of pop culture and current trends in music?
Does the website Genius contribute to the band?
Why would intertextuality of Bastille’s lyrics interest general public?
Can you give us one example of intertextuality?