Výstupem práce je hra ve virtuální realitě, která zkoumá možnosti storytellingu v imerzivním prostředí. Teoretická část popisuje použité technologie a postupy pro tvorbu virtuálních zážitků. Praktická část slouží jako dokumentace autorova výstupu a může být použita jako návod pro tvorbu imerzivních zážitků v Unity. Cílem práce je umožnit hráči prožít cestování do vzdálených světů.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to create a game in virtual reality and explore the possibilities of storytelling in an immersive environment. The theoretical part describes the technologies and procedures used to create virtual experiences. The practical part serves as documentation of the author's work and can guide creators when working on immersive games and environments in Unity. The final game allows players to experience space traveling in an immersive experience.
Výstupem práce je hra ve virtuální realitě, která zkoumá možnosti storytellingu v imerzivním prostředí. Teoretická část popisuje použité technologie a postupy pro tvorbu virtuálních zážitků. Praktická část slouží jako dokumentace autorova výstupu a může být použita jako návod pro tvorbu imerzivních zážitků v Unity. Cílem práce je umožnit hráči prožít cestování do vzdálených světů.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to create a game in virtual reality and explore the possibilities of storytelling in an immersive environment. The theoretical part describes the technologies and procedures used to create virtual experiences. The practical part serves as documentation of the author's work and can guide creators when working on immersive games and environments in Unity. The final game allows players to experience space traveling in an immersive experience.
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Uživatelský výzkum
3. Analýza a stanovení cílů
4. Realizace - návrh rešení, testování
5. Prezentace
6. Zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
OMERNICK, Matthew. Creating the Art of the Game. New Riders, 2004. ISBN 9780132705073
BOEIRA, Julia Naomi Rosenfield. Lean Game Development: Apply Lean Frameworks to the Process of Game Development. Ilustrované vydání. Apress, 2017. ISBN 9781484232156
MALABY, Thomas. Making Virtual Worlds: Linden Lab and Second Life. Ilustrované vydání. Cornell University Press, 2011. ISBN 9780801458996.
CRAIG, Alan B., William R. SHERMAN a Jeffrey D. WILL. Developing Virtual Reality Applications: Foundations of Effective Design. Ilustrované vydání. Morgan Kaufmann, 2009. ISBN 9780080959085.
BUCHER, John. Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives. Taylor & Francis, 2017. ISBN 9781351809252.
Seznam doporučené literatury
OMERNICK, Matthew. Creating the Art of the Game. New Riders, 2004. ISBN 9780132705073
BOEIRA, Julia Naomi Rosenfield. Lean Game Development: Apply Lean Frameworks to the Process of Game Development. Ilustrované vydání. Apress, 2017. ISBN 9781484232156
MALABY, Thomas. Making Virtual Worlds: Linden Lab and Second Life. Ilustrované vydání. Cornell University Press, 2011. ISBN 9780801458996.
CRAIG, Alan B., William R. SHERMAN a Jeffrey D. WILL. Developing Virtual Reality Applications: Foundations of Effective Design. Ilustrované vydání. Morgan Kaufmann, 2009. ISBN 9780080959085.
BUCHER, John. Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives. Taylor & Francis, 2017. ISBN 9781351809252.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil hru Relativity - objevování vesmíru za pomocí technologie virtuální reality. Popsal činnost spojenou s vývojem hry - rendrování, modelování, post-processing, terén hry je ručně malovaný, Unity práce s příběhem, programování.
Propagace hry - vizuální styl - logo, web, instagram. Připomínka komise - více zapracovat na detailech, pochvala za přístup a celkové zvládnutí projektu.