Bakalářská práce se zabývá designem exteriérového mobiliáře pro školní areály. Výsledný mobiliář je funkčně a esteticky navržen tak, aby mohl být využíván bez ohledu na konkrétní školní zařízení.
Teoretická část práce se dopodrobna zabývá jak definicí samotného pojmu "exteriérový mobiliář", tak pojmem sezení ve veřejném prostoru. Popisuje široké spektrum materiálů vhodných pro výrobu mobiliáře do exteriéru, přičemž nezapomíná ani na kritéria, která vstupují do procesu jeho navrhování.
V neposlední řadě práce nabízí rovněž širokou rešerši trhu.
Praktická část seznamuje čtenáře s tématem a přesně určeným cílem práce. Zmiňuje jak inspiraci a výrobu mobiliáře, tak tvůrčí vývoj produktu od prvotních skic až po finální řešení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the design of exterior furniture for school campuses. The resulting furniture is functionally and aesthetically designed to be used regardless of the specific school facilities.
The theoretical part of the work deals in detail with both the definition of the very concept of 'exterior furniture' and the concept of sitting in a public space. It describes a wide range of materials suitable for the production of furniture for the exterior, while not forgetting the criteria that enter the design process. Last but not least, the work also offers broad market research.
The practical part introduces the reader to the theme and the precise aim of the work. It mentions both the inspiration and production of the furniture and the creative development of the product from the initial sketches to the final solution.
Bakalářská práce se zabývá designem exteriérového mobiliáře pro školní areály. Výsledný mobiliář je funkčně a esteticky navržen tak, aby mohl být využíván bez ohledu na konkrétní školní zařízení.
Teoretická část práce se dopodrobna zabývá jak definicí samotného pojmu "exteriérový mobiliář", tak pojmem sezení ve veřejném prostoru. Popisuje široké spektrum materiálů vhodných pro výrobu mobiliáře do exteriéru, přičemž nezapomíná ani na kritéria, která vstupují do procesu jeho navrhování.
V neposlední řadě práce nabízí rovněž širokou rešerši trhu.
Praktická část seznamuje čtenáře s tématem a přesně určeným cílem práce. Zmiňuje jak inspiraci a výrobu mobiliáře, tak tvůrčí vývoj produktu od prvotních skic až po finální řešení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the design of exterior furniture for school campuses. The resulting furniture is functionally and aesthetically designed to be used regardless of the specific school facilities.
The theoretical part of the work deals in detail with both the definition of the very concept of 'exterior furniture' and the concept of sitting in a public space. It describes a wide range of materials suitable for the production of furniture for the exterior, while not forgetting the criteria that enter the design process. Last but not least, the work also offers broad market research.
The practical part introduces the reader to the theme and the precise aim of the work. It mentions both the inspiration and production of the furniture and the creative development of the product from the initial sketches to the final solution.
Zpracování rešerše inspiračních zdrojů a studium odborné literatury vztahující se k tématu práce.
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem.
Rozpracování variant návrhů řešení.
Postup realizace vybrané varianty řešení.
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše inspiračních zdrojů a studium odborné literatury vztahující se k tématu práce.
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem.
Rozpracování variant návrhů řešení.
Postup realizace vybrané varianty řešení.
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN isbn978-80-7363-314-1.
FIELL, Charlotte a Peter FIELL, ed. Design pro 21. století. [Praha]: Slovart, c2004. Ikony. ISBN isbn80-7209-619-2.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
WILKINSON, Philip. Design: vrcholy světového designu 19. a 20. století. [Praha]: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4547-8.
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2.
Seznam doporučené literatury
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN isbn978-80-7363-314-1.
FIELL, Charlotte a Peter FIELL, ed. Design pro 21. století. [Praha]: Slovart, c2004. Ikony. ISBN isbn80-7209-619-2.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
WILKINSON, Philip. Design: vrcholy světového designu 19. a 20. století. [Praha]: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4547-8.
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka navrhla set sedacího nábytku do školních prostor, který je určený zejména do exteriéru. Popsala proces návrhů a materiálových zkoušek, které vedly až k finálnímu řešení. Pro výrobu sedáků byla použita polyuretanová pěna. Připomínka komise se týkala nedostatečného doložení obrazové dokumentace z jednotlivých fází vývoje představeného produktu. Zároveň vyslovila pochvalu za autorsky zpracovanou bakalářskou práci a její prezentaci při obhajobách.