Cílem této práce je analýza marketingového mixu vybrané firmy a následně navrhnutí vhodných řešení k jeho zlepšení. V teoretické části byly zpracovány internetové a hlavně literární zdroje týkající se problematiky marketingového mixu, marketingového výzkumu, průzkumu a analýz. Praktická část obsahuje představení společnosti a následuje analýza jednotlivých složek marketingového mixu této firmy. Zvolený problém byl řešen pomocí dotazníkového šetření, diagramu příčin a následků a SWOT analýzy. Podkladem byly internetové zdroje týkající se firmy a vlastní poznatky z brigády v této společnosti. Navrhované řešení obsahuje změny v online marketingové komunikaci, která se ukázala jako složka, kterou by bylo vhodné zdokonalit. Na základě výsledků průzkumu, analýz a interních informací bylo možné vyvodit doporučení, které obsahují změnu v komunikaci na Facebooku, Instagramu a webových stránkách společnosti. Výsledky této práce umožňují zdokonalit marketingový mix firmy, což povede ke zlepšení konkurenceschopnosti a celkově ke zvýšení úspěšnosti papírnictví McPen.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing mix in the selected company and then propose suitable solution to improve it. In the theoretical part, internet and mainly literary sources concerning the issue of marketing mix, marketing research, survey and analysis were elaborated. The practical part includes the introduction of the company, then follows the analysis of individual elements of this company's marketing mix. The selected problem was solved by means of a questionnaire, a cause and effect diagram and a SWOT analysis. The basis were internet sources related to the company and my knowledge gained by the work in this firm. The suggested solution contains changes in online marketing communication, which proved to be a component that should be improved. Pursuant to the results of the survey, analyses and internal information, it was possible to derive suggestion that includes a change in communication on Facebook, Instagram and company's website. The results of this bachelor thesis enable to improve their marketing mix, which will lead to improved competitiveness and to increase success of McPen stationery.
Cílem této práce je analýza marketingového mixu vybrané firmy a následně navrhnutí vhodných řešení k jeho zlepšení. V teoretické části byly zpracovány internetové a hlavně literární zdroje týkající se problematiky marketingového mixu, marketingového výzkumu, průzkumu a analýz. Praktická část obsahuje představení společnosti a následuje analýza jednotlivých složek marketingového mixu této firmy. Zvolený problém byl řešen pomocí dotazníkového šetření, diagramu příčin a následků a SWOT analýzy. Podkladem byly internetové zdroje týkající se firmy a vlastní poznatky z brigády v této společnosti. Navrhované řešení obsahuje změny v online marketingové komunikaci, která se ukázala jako složka, kterou by bylo vhodné zdokonalit. Na základě výsledků průzkumu, analýz a interních informací bylo možné vyvodit doporučení, které obsahují změnu v komunikaci na Facebooku, Instagramu a webových stránkách společnosti. Výsledky této práce umožňují zdokonalit marketingový mix firmy, což povede ke zlepšení konkurenceschopnosti a celkově ke zvýšení úspěšnosti papírnictví McPen.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing mix in the selected company and then propose suitable solution to improve it. In the theoretical part, internet and mainly literary sources concerning the issue of marketing mix, marketing research, survey and analysis were elaborated. The practical part includes the introduction of the company, then follows the analysis of individual elements of this company's marketing mix. The selected problem was solved by means of a questionnaire, a cause and effect diagram and a SWOT analysis. The basis were internet sources related to the company and my knowledge gained by the work in this firm. The suggested solution contains changes in online marketing communication, which proved to be a component that should be improved. Pursuant to the results of the survey, analyses and internal information, it was possible to derive suggestion that includes a change in communication on Facebook, Instagram and company's website. The results of this bachelor thesis enable to improve their marketing mix, which will lead to improved competitiveness and to increase success of McPen stationery.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového mixu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingového mixu ve vybrané firmě.
Na základě výsledků analýzy navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení současného stavu marketingového mixu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového mixu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingového mixu ve vybrané firmě.
Na základě výsledků analýzy navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení současného stavu marketingového mixu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 11th ed., global ed. Harlow: Pearson, 2013, 648 s. ISBN 9780273767183.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ.Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 9788024748436.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018, 232 s. ISBN 9788024758657.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 11th ed., global ed. Harlow: Pearson, 2013, 648 s. ISBN 9780273767183.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ.Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 9788024748436.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018, 232 s. ISBN 9788024758657.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Michael Fafílek, 25 bodů
Oponent práce: doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc., 25 bodů
Otázky vedoucí:
nepoloženy
Otázky vedoucí:
1) Na Obr. č. 1 (str. 15) uvádíte prvky holistického marketingu, na kterou část/části jste se ve své analýze v McPen zaměřila a proč? Zodpovězeno částečně
2) V kap. 2.2 se zabýváte produktem, kvalitou a designem (str. 17), jak byste definovala kvalitu produktu? Je to kategorie absolutní nebo relativní (ve vztahu k potřebám zákazníka)? Je pro marketing McPen kvalita produktů důležitá? Zodpovězeno částečně
3) V Tab 3( str. 62) uvádíte SWOT analýzu firmy McPen. Odkud jste čerpala data pro sestavení této analýzy? Zodpovězeno částečně
4) Do nákladů na realizaci navrhovaných opatření jste nezahrnula hodnotu času (mzdu) pracovníka, který bude se sociálními sítěmi a webovou stránkou pracovat, proč? Při průběžné aktualizaci příspěvků to může být významné. Zodpovězeno částečně
dr. Mikeska - Připomínky k nákladové a rizikové analýze. Jak prokážete, že jste zlepšila marketingový mix? Zodpovězeno částečně
dr. Crhová - Kdo se stará o marketing společnosti, externí společnost? Zodpovězeno částečně