Cílem této bakalářské práce je analýza odkazů Clauda Hopkinse a Davida Ogilvyho v současné reklamní tvorbě. Veškeré údaje v této práci jsou čerpány z dostupné literatury, aktuálních studií a především z mých osobních zkušeností z pracovního prostředí v reklamních nadnárodních společnostech a samozřejmě i společnosti Ogilvy.
Základní charakteristiky odkazů Clauda Hopkinse a Davida Ogilvyho jsou uvedeny
v teoretické části. První část práce přibližuje obecnou situaci oboru marketingové komunikace, druhá část charakterizuje odkaz Davida Ogilvyho v lokálním pojetí české pobočky Ogilvy & Mather a pokouší se nastínit možný vývoj v marketingových komunikacích v blízké budoucnosti ve vztahu k odkazu osobností Hopkinse a hlavně Ogilvyho.
Annotation in English
My bachelor thesis is an analysis of the influence and heritage of Claude Hopkins and David Ogilvy, on current advertising work. It is mainly based on literature, diverse studies, personal experience from my work with international advertising companies, and of course from the Ogilvy Group itself.
The basic heritage characteristics of Claude Hopkins and David Ogilvy are included in the first section of the paper. This part illustrates the general status in marketing communication. The second section describes David Ogilvy’s legacy using a local view from within the Ogilvy & Mather Prague office. Finally, there is my attempt to predict the near-future trends within marketing communications based on the influence of Claude Hopkins and especially David Ogilvy.
Keywords
Hopkins, Ogilvy, reklama
Keywords in English
Hopkins, Ogilvy, Advertising
Length of the covering note
39 s., 4 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Cílem této bakalářské práce je analýza odkazů Clauda Hopkinse a Davida Ogilvyho v současné reklamní tvorbě. Veškeré údaje v této práci jsou čerpány z dostupné literatury, aktuálních studií a především z mých osobních zkušeností z pracovního prostředí v reklamních nadnárodních společnostech a samozřejmě i společnosti Ogilvy.
Základní charakteristiky odkazů Clauda Hopkinse a Davida Ogilvyho jsou uvedeny
v teoretické části. První část práce přibližuje obecnou situaci oboru marketingové komunikace, druhá část charakterizuje odkaz Davida Ogilvyho v lokálním pojetí české pobočky Ogilvy & Mather a pokouší se nastínit možný vývoj v marketingových komunikacích v blízké budoucnosti ve vztahu k odkazu osobností Hopkinse a hlavně Ogilvyho.
Annotation in English
My bachelor thesis is an analysis of the influence and heritage of Claude Hopkins and David Ogilvy, on current advertising work. It is mainly based on literature, diverse studies, personal experience from my work with international advertising companies, and of course from the Ogilvy Group itself.
The basic heritage characteristics of Claude Hopkins and David Ogilvy are included in the first section of the paper. This part illustrates the general status in marketing communication. The second section describes David Ogilvy’s legacy using a local view from within the Ogilvy & Mather Prague office. Finally, there is my attempt to predict the near-future trends within marketing communications based on the influence of Claude Hopkins and especially David Ogilvy.
Keywords
Hopkins, Ogilvy, reklama
Keywords in English
Hopkins, Ogilvy, Advertising
Research Plan
1. Formulujte hypotézu v oblasti vztahu neměnných zásad a proměnlivých trendů v oblasti propagační tvorby.
2. Charakterizujte osobnost C. Hopkinse a D. Ogilvyho a určete, v čem spočíval jejich úspěch.
3. Proveďte analýzu současných zásad a trendů v marketingových komunikacích.
4. Vyhodnoťte, na kolik je platný a aplikovatelný odkaz C. Hopkinse a D. Ogilvyho v současnosti.
5. Charakterizujte odkaz D. Ogilvyho v zásadách práce českého zastoupení agentury Ogilvy & Mother v současné době.
6. Pokuste se nastínit možný vývoj v marketingových komunikacích v blízké budoucnosti ve vztahu k odkazu zmíněných osobností.
Research Plan
1. Formulujte hypotézu v oblasti vztahu neměnných zásad a proměnlivých trendů v oblasti propagační tvorby.
2. Charakterizujte osobnost C. Hopkinse a D. Ogilvyho a určete, v čem spočíval jejich úspěch.
3. Proveďte analýzu současných zásad a trendů v marketingových komunikacích.
4. Vyhodnoťte, na kolik je platný a aplikovatelný odkaz C. Hopkinse a D. Ogilvyho v současnosti.
5. Charakterizujte odkaz D. Ogilvyho v zásadách práce českého zastoupení agentury Ogilvy & Mother v současné době.
6. Pokuste se nastínit možný vývoj v marketingových komunikacích v blízké budoucnosti ve vztahu k odkazu zmíněných osobností.
Recommended resources
Hopkins, C.: Můj život v reklamě. Reklama jako věda, Pardubice, Filip Trend 2003, ISBN 80-86282-25-20
Ogilvy, D.: Vyznání muže reklamy. Praha, Management Press 1995, ISBN 80-85-603-88-8
Ogilvy, D.: O reklamě, Praha, Management Press 1998, ISBN 80-85943-83-2
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Praha, Slovart 1996
Vysekalová, J. - Komárková, R.: Psychologie reklamy. Praha, Grada Publishing 2001
Marketing & Media 2002 - 2005
Strategie
Recommended resources
Hopkins, C.: Můj život v reklamě. Reklama jako věda, Pardubice, Filip Trend 2003, ISBN 80-86282-25-20
Ogilvy, D.: Vyznání muže reklamy. Praha, Management Press 1995, ISBN 80-85-603-88-8
Ogilvy, D.: O reklamě, Praha, Management Press 1998, ISBN 80-85943-83-2
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Praha, Slovart 1996
Vysekalová, J. - Komárková, R.: Psychologie reklamy. Praha, Grada Publishing 2001