Part of the Colombian folklore is the stories of Espantos. They are supernatural beings that teach, punish or reward people's behavior. They are characters that exist to maintain social ideals like celibacy until marriage, religious devotion, maternal responsibility, etc.
This work aims to understand the context in which these stories were created (the Colombian folklore), to research various books, articles, and digital resources about the Colombian Espantos. Based on that research, identify and formulate the characteristics that these types of stories have. The goal is to use that knowledge to develop an animated series based on these folk characters.
Anotace v angličtině
Part of the Colombian folklore is the stories of Espantos. They are supernatural beings that teach, punish or reward people's behavior. They are characters that exist to maintain social ideals like celibacy until marriage, religious devotion, maternal responsibility, etc.
This work aims to understand the context in which these stories were created (the Colombian folklore), to research various books, articles, and digital resources about the Colombian Espantos. Based on that research, identify and formulate the characteristics that these types of stories have. The goal is to use that knowledge to develop an animated series based on these folk characters.
Part of the Colombian folklore is the stories of Espantos. They are supernatural beings that teach, punish or reward people's behavior. They are characters that exist to maintain social ideals like celibacy until marriage, religious devotion, maternal responsibility, etc.
This work aims to understand the context in which these stories were created (the Colombian folklore), to research various books, articles, and digital resources about the Colombian Espantos. Based on that research, identify and formulate the characteristics that these types of stories have. The goal is to use that knowledge to develop an animated series based on these folk characters.
Anotace v angličtině
Part of the Colombian folklore is the stories of Espantos. They are supernatural beings that teach, punish or reward people's behavior. They are characters that exist to maintain social ideals like celibacy until marriage, religious devotion, maternal responsibility, etc.
This work aims to understand the context in which these stories were created (the Colombian folklore), to research various books, articles, and digital resources about the Colombian Espantos. Based on that research, identify and formulate the characteristics that these types of stories have. The goal is to use that knowledge to develop an animated series based on these folk characters.
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, tzv. teoretická část, se zabývá vybraným tématem z oblasti technologie, historie či současných trendů animovaného filmu, druhá, tzv. praktická část, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks pevné vazby (stačí kroužková) v tisknuté podobě (černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se nezapočítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Projekt se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (literatura, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, tzv. teoretická část, se zabývá vybraným tématem z oblasti technologie, historie či současných trendů animovaného filmu, druhá, tzv. praktická část, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks pevné vazby (stačí kroužková) v tisknuté podobě (černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se nezapočítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Projekt se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (literatura, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
MACKEE, Robert Mckee. Story: substance, structure, style, and the principles of screenwriting. 1997. ISBN: o-o6-o39168-5
MITTELL, Jason. Komplexní televize. 2019. ISBN 978-80-7470-246-4
ECO Umberto. On Ugliness. 2007. ISBN 9781846551222
CASALIN PÉREZ, Alexander. Francisco el hombre: Juglar y legenda. 2014. ISBN: 978-958-58950-3-4
VILLA POSSE, Eugenia. Mitos y Legendas de Colombia. 1993. ISBN 9978-60-004-3
AVELAR, Idelber. Transculturación en suspenso: los orígenes de los cánones narrativos colombianos. 2016. ISBN 9789586113250
WILLS, Fernando. Cuentos de espantos y otros seres fantasticos del folclor colombiano. 2004. ISBN 958-706-122-5
PIATTI-FARNELL, Lorna. The Gothic and the Everyday: Living Gothic. 2014. ISBN 978-1137406637
Seznam doporučené literatury
MACKEE, Robert Mckee. Story: substance, structure, style, and the principles of screenwriting. 1997. ISBN: o-o6-o39168-5
MITTELL, Jason. Komplexní televize. 2019. ISBN 978-80-7470-246-4
ECO Umberto. On Ugliness. 2007. ISBN 9781846551222
CASALIN PÉREZ, Alexander. Francisco el hombre: Juglar y legenda. 2014. ISBN: 978-958-58950-3-4
VILLA POSSE, Eugenia. Mitos y Legendas de Colombia. 1993. ISBN 9978-60-004-3
AVELAR, Idelber. Transculturación en suspenso: los orígenes de los cánones narrativos colombianos. 2016. ISBN 9789586113250
WILLS, Fernando. Cuentos de espantos y otros seres fantasticos del folclor colombiano. 2004. ISBN 958-706-122-5
PIATTI-FARNELL, Lorna. The Gothic and the Everyday: Living Gothic. 2014. ISBN 978-1137406637
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: C - dobře
Posudek odevzdán: 10. 6. 2021
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Posudek odevzdán: 10. 6. 2021
Práce studentky měly velmi dobrý ohlas u komise, na vznesené připomínky dokázala studentka předložit vlastní argumenty a práci si obhájit.