Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Teoretická část se na základě literární rešerše zabývá důležitými pojmy v rámci konkurence, které je nutné znát k pochopení praktické části bakalářské práce. Praktická část je věnována analýze konkurenčního prostředí vybrané společnosti na trhu. Konkurenti jsou dle různých faktorů srovnáváni s vybranou společností. V praktické části je také rozebráno dotazníkové šetření. Jsou použity i strategické analýzy, které jsou nápomocné k analyzování zkoumaného tématu. Na bázi analýzy jsou na závěr navrženy návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti
vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected company. Based on a literature research, the theoretical part deals with important concepts within the competition, which is necessary to know to understand the practical part of the bachelor's thesis. The practical part is devoted to the analysis of the competitive environment of a selected company on the market. Competitors are compared with a selected company according to various factors. The practical part also discusses the questionnaire survey.
Strategic analysis are also used, which are helpful in analyzing the researched topic. Based on the analysis, proposals are proposed to improve the competitiveness of the selected company.
Klíčová slova
analýza konkurence, konkurenceschopnost, benchmarking, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition Analysis, Competitiveness, benchmarking, Porter's Five Forces, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
113 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti. Teoretická část se na základě literární rešerše zabývá důležitými pojmy v rámci konkurence, které je nutné znát k pochopení praktické části bakalářské práce. Praktická část je věnována analýze konkurenčního prostředí vybrané společnosti na trhu. Konkurenti jsou dle různých faktorů srovnáváni s vybranou společností. V praktické části je také rozebráno dotazníkové šetření. Jsou použity i strategické analýzy, které jsou nápomocné k analyzování zkoumaného tématu. Na bázi analýzy jsou na závěr navrženy návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti
vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected company. Based on a literature research, the theoretical part deals with important concepts within the competition, which is necessary to know to understand the practical part of the bachelor's thesis. The practical part is devoted to the analysis of the competitive environment of a selected company on the market. Competitors are compared with a selected company according to various factors. The practical part also discusses the questionnaire survey.
Strategic analysis are also used, which are helpful in analyzing the researched topic. Based on the analysis, proposals are proposed to improve the competitiveness of the selected company.
Klíčová slova
analýza konkurence, konkurenceschopnost, benchmarking, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition Analysis, Competitiveness, benchmarking, Porter's Five Forces, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literální rešerši vztahující se k oblasti konkurenceschopnosti společnosti a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literální rešerši vztahující se k oblasti konkurenceschopnosti společnosti a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd.Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2014, 103 s. ISBN 978-80-85970-81-4.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16th ed. Boston: Pearson, 2016, 731 s. ISBN 978-1-292-09248-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
SUCHÁNEK, Petr, Milan SEDLÁČEK, Jiří ŠPALEK a Petra ŠTAMFESTOVÁ. Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 132 s. ISBN 978-80-210-5688-6.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd.Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2014, 103 s. ISBN 978-80-85970-81-4.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16th ed. Boston: Pearson, 2016, 731 s. ISBN 978-1-292-09248-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
SUCHÁNEK, Petr, Milan SEDLÁČEK, Jiří ŠPALEK a Petra ŠTAMFESTOVÁ. Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 132 s. ISBN 978-80-210-5688-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Znění otázky vedoucího:
1) Mezi návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti máte oslovení mladší věkové kategorie pomocí influencerů. Myslíte si, že vybraná společnost nabízí studentský účet, který je konkurenceschopný s nabídkou studentského účtu u ostatních společností? Jakou konkurenční výhodu má? (Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
1. Definujte hlavní cíl Vaší bakalářské práce.
2. V kapitole 1.3. uvádíte jednotlivé konkurenční strategie, ale v praktické části jsem jejich použití již nenašel. Na základě Vámi zjištěných poznatků z provedených analýz identifikujte, jakou z těchto strategií byste analyzované bance navrhovala. (Zodpovězeno částečně)
Ostatní otázky:
Jméno vč. Titulů: Mgr. Eva Kolářová, Ph.D., znění otázky: Pokud banka strhne poplatky, ale přidá bonusy, jaký je efekt? ohodnocení odpovědi: Zodpovězeno částečně