Tato bakalářská práce je zaměřena na povinnosti mzdové účetní v malé společnosti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem bylo zhodnotit, zda jsou tyto povinnosti dodržovány a zda je vše v souladu se zákonem. Pro vypracování této práce byly využity zejména vlastní praktické zkušenosti jakožto účetní v dané společnosti. Proběhl i vlastní výzkum ohledně využívaných účetních programů. Byla vytvořena statistika, která ukazuje vývoj zaměstnanců za posledních 5 let. V praktické části jsou nastíněny některé nedostatky, na které jsou postupně doporučována i případná řešení. Jsou zde uvedeny i výpočty mezd pracovníků. V závěru je uveden stručný souhrn doporučených kroků, co vše by firma v tomto směru měla zlepšit.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the responsibilities of a payroll accountant in a small company. It is divided into a theoretical and a practical part. The aim was to assess whether these duties are regularly done and whether the law requirements are followed. In the thesis, I mainly profited from my own practical experience as an accountant in the company. I made a study on the accounting programs used. Apart from that, statistics have been created to show the development of employees over the last 5 years. The practical part outlines a few weaknesses but possible solutions are gradually recommended. There are also calculations of employees' wages listed. Finally, there is a summary of recommended steps of what the company should improve.
Klíčová slova
povinnosti, mzdová účetní, zaměstnanec, zaměstnavatel, dohoda o provedení práce, pracovní poměr
Tato bakalářská práce je zaměřena na povinnosti mzdové účetní v malé společnosti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem bylo zhodnotit, zda jsou tyto povinnosti dodržovány a zda je vše v souladu se zákonem. Pro vypracování této práce byly využity zejména vlastní praktické zkušenosti jakožto účetní v dané společnosti. Proběhl i vlastní výzkum ohledně využívaných účetních programů. Byla vytvořena statistika, která ukazuje vývoj zaměstnanců za posledních 5 let. V praktické části jsou nastíněny některé nedostatky, na které jsou postupně doporučována i případná řešení. Jsou zde uvedeny i výpočty mezd pracovníků. V závěru je uveden stručný souhrn doporučených kroků, co vše by firma v tomto směru měla zlepšit.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the responsibilities of a payroll accountant in a small company. It is divided into a theoretical and a practical part. The aim was to assess whether these duties are regularly done and whether the law requirements are followed. In the thesis, I mainly profited from my own practical experience as an accountant in the company. I made a study on the accounting programs used. Apart from that, statistics have been created to show the development of employees over the last 5 years. The practical part outlines a few weaknesses but possible solutions are gradually recommended. There are also calculations of employees' wages listed. Finally, there is a summary of recommended steps of what the company should improve.
Klíčová slova
povinnosti, mzdová účetní, zaměstnanec, zaměstnavatel, dohoda o provedení práce, pracovní poměr
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se povinností v mzdovém účetnictví.
II. Praktická část
Analyzujte mzdový systém ve vybrané společnosti.
Navrhněte metodický postup zpracování mzdové agendy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se povinností v mzdovém účetnictví.
II. Praktická část
Analyzujte mzdový systém ve vybrané společnosti.
Navrhněte metodický postup zpracování mzdové agendy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practise. 15th edition. London: KoganPage, 2020, 763 s. ISBN 978-0-7494-9827-6.
BRŮHA, Dominik, Petr BUKOVJAN, Helena ČORNEJOVÁ a kol. Abeceda personalisty. 10. vyd. Olomouc: ANAG, 2020, 527 s. ISBN 978-80-7554-260-1.
NEŠČÁKOVÁ, Libuše. Jak skončit pracovní poměr: z pohledu zaměstnavatele a zaměstnance. Praha: Grada, 2013, 176 s. ISBN 978-80-247-4038-6.
ŠUBRT, Bořivoj. Odměňování zaměstnanců a jeho obsluha: průměrný výdělek, srážky ze mzdy a další. Olomouc: ANAG, 2018, 575 s. ISBN 978-80-7554-138-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practise. 15th edition. London: KoganPage, 2020, 763 s. ISBN 978-0-7494-9827-6.
BRŮHA, Dominik, Petr BUKOVJAN, Helena ČORNEJOVÁ a kol. Abeceda personalisty. 10. vyd. Olomouc: ANAG, 2020, 527 s. ISBN 978-80-7554-260-1.
NEŠČÁKOVÁ, Libuše. Jak skončit pracovní poměr: z pohledu zaměstnavatele a zaměstnance. Praha: Grada, 2013, 176 s. ISBN 978-80-247-4038-6.
ŠUBRT, Bořivoj. Odměňování zaměstnanců a jeho obsluha: průměrný výdělek, srážky ze mzdy a další. Olomouc: ANAG, 2018, 575 s. ISBN 978-80-7554-138-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Mgr. Eva Kolářová, Ph.D., 18 bodů, otázky: 1) Jak často probíhají kontroly mzdové agendy orgány státní správy a které nejčastější chyby řeší. Zodpovězeno částečně
Oponent BP: doc. Ing. Marie Paseková, Ph.D., 17 bodů, otázky: 1) Jaké výhody přinesla tato práce pro analyzovanou společnost? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
dr. Otrusinová: 1) Ty výhody co jste teď zmínila. Vy jste analýzou zjistila, že nepostupují správně? 2) Ty příklady, které jste uvedla jsou reálné s jinými jmény, nebo jste si vymyslela? Převzala jste reálné údaje a sepsala do práce? 3) Co je tedy přínosem Vaší BP? 4) Vy pracujete ve firmě? Personalistka a účetní je jedna osoba? 5) Co bylo Vaším cílem, když jste si toto téma zvolila? 6) Výstup Vaší práci by tedy měl být prezentován zaměstnancům firmy? Co jste jim chtěla prezentovat? Zodpovězeno částečně
Ing. Jarolímová: 1) Vy tady máte v metodách uvedeno "zpracujte metodický postup zpracování agendy", já ho tady ale nikde nevidím. 2) Co se týče prohlídek před nástupem, to bylo u tohoto jednoho zaměstnance, nebo to funguje obecně tak ve firmě? Zodpovězeno částečně
doc. Knápková: 1) Komunikovala jste to průběžně s vedoucí práce? Na pravidelné bázi? Zodpovězeno částečně