Obsahem bakalářské práce je systém řízení kvality ve vybrané společnosti, která se zabývá výrobou plastových komponent nejenom pro automobilový průmysl. Bakalářská práce je zaměřena na definici kvality a podle jakých norem by měla být kvalita řízena. Nástroje řízení kvality nám určují, jak kvalitu řídit, aby mohla společnost dosáhnout nejlepších výsledků vedoucích k uspokojení zákazníka. Praktická část je volně napojena na teoretickou a je zde představena společnost ve které byla provedena analýza systému řízení kvality. Analýza je blíže zaměřena na oddělení kvality, kde byly sledovány a popsány jednotlivé procesy. Závěrem práce je navrhnuto doporučení pro řešení, které by mělo vést ke zlepšení interních procesů, při co nejmenší chybové a časové náročnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the system of the quality management in the company that undertakes in the area of the plastic components not only for the automotive industry. Bachelor thesis focuses on the definition of the quality itself as well as the standards based on which the quality should be managed. The quality instruments support us while defining how to manage the quality with approach to reach the best possible results of the company and satisfy the customers requirements.
The practice is freely connected with the theoretical part of the thesis and introduces a real company, where the analyses of the quality management system was provided. Analysis focuses on the quality department - there the processes were observed and described. By the closure of the thesis the requirement of possible improvement is suggested to reach improved internal processes while investing less time and avoid huge error rate.
Klíčová slova
Kvalita, Nástroje kvality, analýza
Klíčová slova v angličtině
Quality, Quality tools, Analysis
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem bakalářské práce je systém řízení kvality ve vybrané společnosti, která se zabývá výrobou plastových komponent nejenom pro automobilový průmysl. Bakalářská práce je zaměřena na definici kvality a podle jakých norem by měla být kvalita řízena. Nástroje řízení kvality nám určují, jak kvalitu řídit, aby mohla společnost dosáhnout nejlepších výsledků vedoucích k uspokojení zákazníka. Praktická část je volně napojena na teoretickou a je zde představena společnost ve které byla provedena analýza systému řízení kvality. Analýza je blíže zaměřena na oddělení kvality, kde byly sledovány a popsány jednotlivé procesy. Závěrem práce je navrhnuto doporučení pro řešení, které by mělo vést ke zlepšení interních procesů, při co nejmenší chybové a časové náročnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the system of the quality management in the company that undertakes in the area of the plastic components not only for the automotive industry. Bachelor thesis focuses on the definition of the quality itself as well as the standards based on which the quality should be managed. The quality instruments support us while defining how to manage the quality with approach to reach the best possible results of the company and satisfy the customers requirements.
The practice is freely connected with the theoretical part of the thesis and introduces a real company, where the analyses of the quality management system was provided. Analysis focuses on the quality department - there the processes were observed and described. By the closure of the thesis the requirement of possible improvement is suggested to reach improved internal processes while investing less time and avoid huge error rate.
Klíčová slova
Kvalita, Nástroje kvality, analýza
Klíčová slova v angličtině
Quality, Quality tools, Analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky z oblasti systému řízení kvality a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části bakalářské práce.
II. Praktická část
Analyzujte stávající systém řízení kvality ve vybrané společnosti.
Na základě analýzy navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení systému řízení kvality ve vybrané společnosti.
Zhodnoťte přínosy navrhovaného řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky z oblasti systému řízení kvality a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části bakalářské práce.
II. Praktická část
Analyzujte stávající systém řízení kvality ve vybrané společnosti.
Na základě analýzy navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení systému řízení kvality ve vybrané společnosti.
Zhodnoťte přínosy navrhovaného řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS.Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 8th ed. Boston: Pearson, 2016, 434 s. ISBN 978-0-13-379185-3. HNÁTEK, Jan. Komentované vydání ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. 1. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 138 s. ISBN 978-80-02-02642-6. NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2. NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
Seznam doporučené literatury
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS.Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 8th ed. Boston: Pearson, 2016, 434 s. ISBN 978-0-13-379185-3. HNÁTEK, Jan. Komentované vydání ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. 1. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 138 s. ISBN 978-80-02-02642-6. NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2. NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Eva Juřičková, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: Ing. Michal Pivnička, Ph.D., 24 bodů
Otázky vedoucího práce:
Otázky byly zodpovězeny v průběhu zpracování práce.
Otázky oponenta práce:
Na obrázku 22 (s. 55) popisujete pokles reklamací v roce 2020. U tohoto grafu mi chybí srovnání s prodeji. Jde o to, že snížení počtu reklamací může být též způsoben třeba propadem prodeje a menší vytížeností výroby. Čili pokles reklamací nemusí být být důsledkem zlepšené kvality. Máte více dat, které by nám osvětlili příčinu tohoto poklesu? (Zodpovězeno zcela)
V práci často řešíte věci, kdy se něco nedělá (např. ukládání výkresů, úkoly v emailech), ač by se správně mělo a různá opomenutí (např. revidování dokumentů, aktualizace neaktuálních verzí). Víceméně se jedná o nedůsledné dodržování nastavených procesů. Vyřeší podle Vás tyto problémy nové aplikace, případně obsazení nového pracovníka na post QMS? (Zodpovězeno zcela)
Další otázky:
doc. Sedlák, Je z Vašeho pohledu ve Vámi zvolené společnosti systém řízení kvality nastaven správně? (Zodpovězeno zcela)
dr. Hrbáčková, Jakou techniku pozorování jste aplikovala při snímkování Vámi zvolených pracovníků? (Zodpovězeno zcela)
dr. Horáková, Měla jste od společnosti nastavený nějaký cenový limit při výběru vhodného systému? (Zodpovězeno zcela)
dr. Urbánek, Jak byste dokázala, že počet vyrobených ks a počet reklamací jsou na sobě závislé z Vámi uvedených grafů? (Zodpovězeno zcela)