Bakalářská práce se zabývá analýzou fotbalového klubu SK Slavia Praha. Hlavním cílem je analýza marketingových aktivit klubu, jejich následné zhodnocení a doporučení návrhů pro zlepšení.
Teoretická část se opírá o rešerše zabývající se tématem fotbal, tradiční i digitální marketing a marketing ve sportu. Teorie je následně použita při zpracování části praktické.
Analýza marketingu probíhá pomocí SWOT analýzy, dále dotazníkovým šetřením s 1 001 respondenty. Výsledky analýzy i dotazníku poukazují na jisté rezervy v propagaci i komunikaci klubu s fanoušky. Obsahem praktické části je i benchmarking, kde je srovnáván klub s největším rivalem AC Spartou Praha. Samotným závěrem práce naleznete celkové zhodnocení marketingových aktivit a návrhy na vylepšení pro klub. Jedním z doporučení je tvorba mobilní aplikace, community managera, dále návrh na cílení fanoušků v zahraničí a jiné.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the football club SK Slavia Praha. The main goal is the analysis of the club's marketing activities, their subsequent evaluation and recommendation of suggestions for improvement.
The theoretical part is based on research dealing with the topic of football, traditional and digital marketing and marketing in sports. The theory is then used in the processing of the practical part.
The analysis of marketing is carried out using SWOT analysis, as well as a questionnaire survey with 1,001 respondents. The results of the analysis and the questionnaire point to certain reserves in the promotion and communication of the club with the fans. The content of the practical part is also benchmarking, where the club is compared with the biggest rival AC Sparta Praha. At the very end of the work, you will find an overall evaluation of marketing activities and suggestions for improvement for the club. One of the recommendations is the creation of a mobile application, a community manager, a proposal for targeting fans abroad and others.
Klíčová slova
fotbal, sport, marketing, analýza, SK Slavia Praha
Klíčová slova v angličtině
football, sport, marketing, analysis, SK Slavia Praha
Rozsah průvodní práce
86 s. (18 221 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou fotbalového klubu SK Slavia Praha. Hlavním cílem je analýza marketingových aktivit klubu, jejich následné zhodnocení a doporučení návrhů pro zlepšení.
Teoretická část se opírá o rešerše zabývající se tématem fotbal, tradiční i digitální marketing a marketing ve sportu. Teorie je následně použita při zpracování části praktické.
Analýza marketingu probíhá pomocí SWOT analýzy, dále dotazníkovým šetřením s 1 001 respondenty. Výsledky analýzy i dotazníku poukazují na jisté rezervy v propagaci i komunikaci klubu s fanoušky. Obsahem praktické části je i benchmarking, kde je srovnáván klub s největším rivalem AC Spartou Praha. Samotným závěrem práce naleznete celkové zhodnocení marketingových aktivit a návrhy na vylepšení pro klub. Jedním z doporučení je tvorba mobilní aplikace, community managera, dále návrh na cílení fanoušků v zahraničí a jiné.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the football club SK Slavia Praha. The main goal is the analysis of the club's marketing activities, their subsequent evaluation and recommendation of suggestions for improvement.
The theoretical part is based on research dealing with the topic of football, traditional and digital marketing and marketing in sports. The theory is then used in the processing of the practical part.
The analysis of marketing is carried out using SWOT analysis, as well as a questionnaire survey with 1,001 respondents. The results of the analysis and the questionnaire point to certain reserves in the promotion and communication of the club with the fans. The content of the practical part is also benchmarking, where the club is compared with the biggest rival AC Sparta Praha. At the very end of the work, you will find an overall evaluation of marketing activities and suggestions for improvement for the club. One of the recommendations is the creation of a mobile application, a community manager, a proposal for targeting fans abroad and others.
Klíčová slova
fotbal, sport, marketing, analýza, SK Slavia Praha
Klíčová slova v angličtině
football, sport, marketing, analysis, SK Slavia Praha
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši z oblasti marketingu.
II. Praktická část
Představte fotbalový klub SK Slavia Praha.
Analyzujte marketingové aktivity klubu.
Zhodnoťte výsledky rozboru a navrhněte zlepšení marketingových aktivit.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši z oblasti marketingu.
II. Praktická část
Představte fotbalový klub SK Slavia Praha.
Analyzujte marketingové aktivity klubu.
Zhodnoťte výsledky rozboru a navrhněte zlepšení marketingových aktivit.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Marketingová komunikace. 2. vyd. Praha, 2016, 224 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip. Marketing 4.0. John Wiley & Sons, 2016, 208 s. ISBN 119341205.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. 1.vyd. Praha: Grada, 2018, 176 s. ISBN 978-80-271-0560-1.
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Marketingová komunikace. 2. vyd. Praha, 2016, 224 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip. Marketing 4.0. John Wiley & Sons, 2016, 208 s. ISBN 119341205.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. 1.vyd. Praha: Grada, 2018, 176 s. ISBN 978-80-271-0560-1.
Přílohy volně vložené
cd
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták, Ph.D. - 20 bodů: Co schází zkoumanému klubu k tomu, aby se jeho marketingová komunikace dostala na úroveň nejlepších fotbalových klubů na světě? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Zuzana Vaculčková, Ph.D. - 17 bodů: Vďaka segmentácii zákazníka je možno lepšie cieľiť platenú reklamu. Využíva fotbalový klub i platenú reklamu?Ak áno, akú, v akých prípadoch a kto je ich cieľovou skupinou (vek, pohlavie, lokalita)? Zodpovězeno zcela. S kým boli realizované krátke neformálne rozhovory, ktoré uvádzate na str. 11? Kontaktovali ste napr. i marketingového manažéra, či napr. správcu soc. sietí, aby ste sa dozvedeli konkrétnejšie informácie? Zodpovězeno zcela.
Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Proč jste rozvoj nových talentů zařadila v rámci SWOT analýzy mezi příležitosti? Zodpovězeno zcela.