Cílem této bakalářské práce je vytvořit business model založený na myšlence spolutvorby. Tohoto cíle bude dosaženo vytvořením e-shopu, který bude obsahovat různé typy funkcionalit jako například konfigurátor, FAQ, live chat, telefonickou a e-mailovou podporu. Naplnění cíle budu dosaženo aplikováním metod jako PEST analýzy, SWOT analýzy, rozboru konkurence, hodnotové analýzy založené na myšlence strategie modrého oceánu, dotazníkového šetření a bude použit koncept LEAN CANVAS pro zpracování business modelu. Na základě zpracování business modelu jsem dospěla k závěru, že se mi jeví tento business model až moc rizikový a nebylo by vhodné v momentální situaci
do daného projektu investovat.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to establish a business model based on the co-creation idea. To reach this aim, an online shop needs to be created with different types of features, e.g. configurator, FAQ, live chat, call and mail help desk. In order to accomplish the given aim, following methods have been applied: PEST and SWOT analysis, analysis of market competition, value engineering based on Blue Ocean Strategy and questionnaire survey. Finally, the business model will be processed with the help of LEAN CANVAS strategy. Having processed this business model, I have come to the conclusion that this business model takes a lot of risk and, with respect to present situation, investment into this project would prove unreasonable.
Klíčová slova
podnikání, spoluvytváření, business model, zákazník, finální produkt
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, co-creation, business model, customer, final product
Rozsah průvodní práce
69 stran, 7 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvořit business model založený na myšlence spolutvorby. Tohoto cíle bude dosaženo vytvořením e-shopu, který bude obsahovat různé typy funkcionalit jako například konfigurátor, FAQ, live chat, telefonickou a e-mailovou podporu. Naplnění cíle budu dosaženo aplikováním metod jako PEST analýzy, SWOT analýzy, rozboru konkurence, hodnotové analýzy založené na myšlence strategie modrého oceánu, dotazníkového šetření a bude použit koncept LEAN CANVAS pro zpracování business modelu. Na základě zpracování business modelu jsem dospěla k závěru, že se mi jeví tento business model až moc rizikový a nebylo by vhodné v momentální situaci
do daného projektu investovat.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to establish a business model based on the co-creation idea. To reach this aim, an online shop needs to be created with different types of features, e.g. configurator, FAQ, live chat, call and mail help desk. In order to accomplish the given aim, following methods have been applied: PEST and SWOT analysis, analysis of market competition, value engineering based on Blue Ocean Strategy and questionnaire survey. Finally, the business model will be processed with the help of LEAN CANVAS strategy. Having processed this business model, I have come to the conclusion that this business model takes a lot of risk and, with respect to present situation, investment into this project would prove unreasonable.
Klíčová slova
podnikání, spoluvytváření, business model, zákazník, finální produkt
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, co-creation, business model, customer, final product
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte literární řešerši z oblasti podnikání.
II. Praktická část
Proveďte analýzu tržního prostředí.
Identifikujte tržní příležitost.
Zpracujte vhodný business model ke spoluvytváření vybraných výrobků ve spolupráci se zákazníky.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte literární řešerši z oblasti podnikání.
II. Praktická část
Proveďte analýzu tržního prostředí.
Identifikujte tržní příležitost.
Zpracujte vhodný business model ke spoluvytváření vybraných výrobků ve spolupráci se zákazníky.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COLLINS, James C. Good to great: why some companies make the leap- and others don't. 1st ed. New York: HarperCollins, 2001, 300 s. ISBN 0066620996.
KOŠTURIAK, Ján. Úvahy o podnikaní: podnikanie, svet okolo nás a hľadanie zmyslu našich činností. 1. vydání. Bratislava: Karmelitánske nakladateľstvo, 2011, 166 s. ISBN 9788089231850.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. 1. vydání. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 9788026505068.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 2. vydání. V Brně: BizBooks, 2015, 278 s. ISBN 9788026504252.
PRAHALAD, C. K. a Venkatram RAMASWAMY. Budoucnost konkurence: spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. 1. vydání. Praha: Management Press, 2005, 277 s. Knihovna světového managementu. ISBN 8072611267.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, James C. Good to great: why some companies make the leap- and others don't. 1st ed. New York: HarperCollins, 2001, 300 s. ISBN 0066620996.
KOŠTURIAK, Ján. Úvahy o podnikaní: podnikanie, svet okolo nás a hľadanie zmyslu našich činností. 1. vydání. Bratislava: Karmelitánske nakladateľstvo, 2011, 166 s. ISBN 9788089231850.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. 1. vydání. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 9788026505068.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 2. vydání. V Brně: BizBooks, 2015, 278 s. ISBN 9788026504252.
PRAHALAD, C. K. a Venkatram RAMASWAMY. Budoucnost konkurence: spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. 1. vydání. Praha: Management Press, 2005, 277 s. Knihovna světového managementu. ISBN 8072611267.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Slinták, 19 b
Oponent práce: Ing. Dokulil
Otázky vedoucího:
1. Jaké kritéria jste si stanovila pro výběr konkurentů v rámci provedeného benchmarkingu (vyjma geografického)? Zodpovězeno zcela
2. Jaké limity spatřujete v provedeném dotazníkovém šetření a jak se tyto limity projeví v ověřování vybraných hypotéz (např. co-creation)? Zodpovězeno zcela
3. Kterou část svého business modelu považujete za zcela zásadní pro budoucí úspěch tohoto projektu?Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1. Vysvětlete, proč jste faktory "Neznámost e-shopu v povědomí komunity Olomouckého kraje" a "Bariéra zákazníků staršího data narození" v rámci SWOT analýzy zařadila do slabých stránek a nikoliv do hrozeb. Zodpovězeno zcela
2. Na vytvoření webových stránek počítáte s astronomickými náklady ve výši 400 000 Kč. Jakého tvůrce plánujete oslovit a co vše je v této ceně zahrnuto? Zodpovězeno zcela
3. Označte hlavní bariéry (limitující faktory) Vašeho podnikatelského modelu a opatření k jejich odstranění. Zodpovězeno zcela