Bakalářská práce se zabývá sestavením podnikatelského plánu na založení nové sdílené dílny. V teoretické části byla zpracována rešerše odborné literatury a související aspekty spojené se založením podniku v České republice. Tato část se dále věnuje popisu sestavení podnikatelského plánu, a také marketingovému a finančnímu plánu. V rámci řešení praktické části byly použity analytické metody pro analýzu makrookolí a mikrookolí podniku. Na základě zjištěných teoretických poznatků a výstupů z analytické části byl zpracován podnikatelský plán se všemi náležitostmi pro založení a provoz daného podniku.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis is focused on compiling a business plan for the establishment of new shared workshop. The first part was processed search of technical literature and related sources of the establishment of a company in the Czech Republic. This part also describe the structure and elements of business plan, marketing plan and financial analysis. The analytical methods were dedicated to macro environment and micro environment analysis as part of solving the practical part. Based on the theoretical findings and outputs from the analytical part, the business plan was compiled with specific processing for the establishment and operating of new company.
Business plan, Company, Businessman, Business, Shared workshop
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sestavením podnikatelského plánu na založení nové sdílené dílny. V teoretické části byla zpracována rešerše odborné literatury a související aspekty spojené se založením podniku v České republice. Tato část se dále věnuje popisu sestavení podnikatelského plánu, a také marketingovému a finančnímu plánu. V rámci řešení praktické části byly použity analytické metody pro analýzu makrookolí a mikrookolí podniku. Na základě zjištěných teoretických poznatků a výstupů z analytické části byl zpracován podnikatelský plán se všemi náležitostmi pro založení a provoz daného podniku.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis is focused on compiling a business plan for the establishment of new shared workshop. The first part was processed search of technical literature and related sources of the establishment of a company in the Czech Republic. This part also describe the structure and elements of business plan, marketing plan and financial analysis. The analytical methods were dedicated to macro environment and micro environment analysis as part of solving the practical part. Based on the theoretical findings and outputs from the analytical part, the business plan was compiled with specific processing for the establishment and operating of new company.
Business plan, Company, Businessman, Business, Shared workshop
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se realizace podnikatelského plánu a jeho náležitostí.
II. Praktická část
Proveďte analýzu prostředí a konkurence trhu v oblasti poskytování dané služby sdílené dílny.
Navrhněte a zpracujte podnikatelský plán na založení nového podniku sdílené dílny v odpovídajícím rozsahu a struktuře.
Návrh podnikatelského plánu podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se realizace podnikatelského plánu a jeho náležitostí.
II. Praktická část
Proveďte analýzu prostředí a konkurence trhu v oblasti poskytování dané služby sdílené dílny.
Navrhněte a zpracujte podnikatelský plán na založení nového podniku sdílené dílny v odpovídajícím rozsahu a struktuře.
Návrh podnikatelského plánu podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets & strategies: America´s best-selling business guide! 7th edition. Palo Alto, California: PlanningShop, 2019, 444 s. ISBN 978-1-933895-82-6.
ČERVENÝ, Radim, Jiří FICBAUER, Alena HANZELKOVÁ a Miloslav KEŘKOVSKÝ. Business plán - krok za krokem. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2014, 230 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
SRPOVÁ, Jitka, Ivana SVOBODOVÁ, Pavel SKOPAL a Tomáš ORLÍK. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 200 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: Jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets & strategies: America´s best-selling business guide! 7th edition. Palo Alto, California: PlanningShop, 2019, 444 s. ISBN 978-1-933895-82-6.
ČERVENÝ, Radim, Jiří FICBAUER, Alena HANZELKOVÁ a Miloslav KEŘKOVSKÝ. Business plán - krok za krokem. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2014, 230 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
SRPOVÁ, Jitka, Ivana SVOBODOVÁ, Pavel SKOPAL a Tomáš ORLÍK. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 200 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: Jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D. - 21 bodů:
Oponent práce: Ing. Ludmila Kozubíková, Ph.D. - 17 bodů: Vysvětlete termíny dichromatická otázka, korespondenti? Zodpovězeno zcela. Jakým způsobem jste předem zajistila oslovení respondentů z cíleného regionu? Respektive do jakých skupin sociálních sítí byl dotazník směřován? Má smysl oslovovat respondenty z jiných krajů než je Olomoucký? Zodpovězeno zcela. Jak bude zabezpečeno, aby zájemce, který bude chtít službu sdílené dílny využít měl k dispozici nářadí, které bude potřebovat a nekryl se tak s jiným zákazníkem? Zodpovězeno zcela.
Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Proč jste zařadila nákup 3D tisku mezi příležitosti? Zodpovězeno částečně. Mgr. Eva Kolářová, Ph.D.: Na str. 25 máte uvedenou strukturu podnikatelského plánu. Proč se jí nedržíte? Zodpovězeno zcela. Na co jste se zaměřila ve finančním plánu? Zodpovězeno zcela. Z jakých zdrojů je záměr financován? Zodpovězeno zcela. Ing. Karel Slinták, Ph.D.: Proč jste zvolila podnikatelský plán a ne business model? Zodpovězeno částečně. V jakém stádiu tento projekt aktuálně je? Zodpovězeno zcela. Jaká je hodnotová nabídka Vašeho projektu? Zodpovězeno zcela. Proč jste zvolila právní formu společnost s ručením omezeným? Zodpovězeno zcela.