Bakalářská práce se zaobírá plánem rozšíření portfolia vybraného podniku. Teoretická část shromažďuje poznatky o strategické analýze podniku a jejích jednotlivých částech, potažmo o fázích procesu zavedení nového produktu. V praktické části jsou nasbírané podklady využity při vypracování reálné strategické analýzy podniku HALLA, a.s. Na základě výsledků analýzy následuje vytvoření plánu zavedení nových výrobků svítidel. Z praktické části vyplývá, že tento projekt může být reálný. Zatímco analýza trhu identifikovala volné místo, které daný výrobek může zaplnit, výpočty ve finančním plánu poukazují na předpokládanou výnosnost tohoto projektu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the plan to expand the portfolio of a selected company. The theoretical part gathers knowledge about the strategic analysis of the company and its parts, therefore about the phase of the process of introducing a new product. In the practical part is the collected documentation used in the elaboration of a real strategic analysis of the company HALLA, a.s. Based on the results of the analysis, a plan was made for the introduction of new luminaire products. The practical part shows that this project can be real. While the market analysis identified the vacancy that a given product can fill, the calculations in the financial plan point to the expected profitability of this project.
Klíčová slova
Zavedení nového výrobku, strategická analýza, riziková analýza.
Klíčová slova v angličtině
Creation of a new product, strategic analysis, risk analysis.
Rozsah průvodní práce
74 s. (91 623 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaobírá plánem rozšíření portfolia vybraného podniku. Teoretická část shromažďuje poznatky o strategické analýze podniku a jejích jednotlivých částech, potažmo o fázích procesu zavedení nového produktu. V praktické části jsou nasbírané podklady využity při vypracování reálné strategické analýzy podniku HALLA, a.s. Na základě výsledků analýzy následuje vytvoření plánu zavedení nových výrobků svítidel. Z praktické části vyplývá, že tento projekt může být reálný. Zatímco analýza trhu identifikovala volné místo, které daný výrobek může zaplnit, výpočty ve finančním plánu poukazují na předpokládanou výnosnost tohoto projektu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the plan to expand the portfolio of a selected company. The theoretical part gathers knowledge about the strategic analysis of the company and its parts, therefore about the phase of the process of introducing a new product. In the practical part is the collected documentation used in the elaboration of a real strategic analysis of the company HALLA, a.s. Based on the results of the analysis, a plan was made for the introduction of new luminaire products. The practical part shows that this project can be real. While the market analysis identified the vacancy that a given product can fill, the calculations in the financial plan point to the expected profitability of this project.
Klíčová slova
Zavedení nového výrobku, strategická analýza, riziková analýza.
Klíčová slova v angličtině
Creation of a new product, strategic analysis, risk analysis.
Zásady pro vypracování
Vytvořte teoretické pojednání zaměřené na strategickou analýzu a proces zavedení nového výrobku na trh.
Vytvořte rámcový plán zavedení nového výrobku na trh.
Seznam doporučené literatury
SRPOVÁ, Jitka, SVOBODOVÁ, Ivana, SKOPAL, Pavel, ORLÍK, Tomáš. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan: Secrets & Strategies. California: PlanningShop, Palo Alto, 2019. ISBN 978-1-933895-14-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
SRPOVÁ, Jitka, SVOBODOVÁ, Ivana, SKOPAL, Pavel, ORLÍK, Tomáš. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan: Secrets & Strategies. California: PlanningShop, Palo Alto, 2019. ISBN 978-1-933895-14-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Jiří Dokulil.
Oponent práce: Ing. et Ing. Jiří Konečný, Ph.D.: Na str. 46 uvádíte, že vyhodnocením BCG matice bylo zjištěno, které produkty jsou důležité pro daný podnik. Které produkty konkrétně jsou tedy pro podnik důležité? Zodpovězeno zcela. Na základě čeho byly stanoveny body a váhy ve SWOT analýze? Zodpovězeno zcela. Vysvětlete položku ''Nepříznivý čas pro high and brands'', kterou uvádíte ve SWOT analýze jako příležitost, a proč je zařazena mezi příležitosti. Zodpovězeno zcela. Jaký vztah existuje mezi rizikovými faktory ''ekonomická situace'' a ''platební neschopnost''? Zodpovězeno zcela.