Diplomová práce je zaměřena na zlešení úrovně využívání sociálních sítí pro marketingové účely vybraného podniku. Teoretická část byla zpracována za pomoci literární rešerše na témata týkající se sociálních sítí a jejich využití pro marketing. V praktické části byla charakterizována vybraná společnost, následně bylo zanalyzováno aktuální využívání sociálních sítí, které bylo porovnáno v rámci konkurenčního prostředí za pomoci Benchmarking metody. Na základě zjištěných poznatků byla vypracována SWOT analýza. V další části bylo vyhodnoceno dotazníkové šetření, které napomohlo ke komplexnímu zhodnocení využívání sociálních sítí podnikem. Na základě zjištěných nedostatku byl navržen projekt, který je podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on improve the level of social networks usage for marketing purposes of the selected company. Theoretical part was processed using literary research on topics related to social networking and their usage for marketing. In the practical part was characterized the selected company, then the current usage of social networks was analyzed, which was compared within the competitive environment with the help of Benchmarking methods. Based on the findings, a SWOT analysis was conducted. In the next part, a questionnaire survey was evaluated, which helped to comprehensively evaluate the usage of social networks by the company. According to the identified shortcomings, a project was proposed, which is subjected to cost, time and risk analysis.
Klíčová slova
sociální sítě, online marketing, Instagram, Facebook
Klíčová slova v angličtině
social networks, online marketing, Instagram, Facebook
Rozsah průvodní práce
116 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na zlešení úrovně využívání sociálních sítí pro marketingové účely vybraného podniku. Teoretická část byla zpracována za pomoci literární rešerše na témata týkající se sociálních sítí a jejich využití pro marketing. V praktické části byla charakterizována vybraná společnost, následně bylo zanalyzováno aktuální využívání sociálních sítí, které bylo porovnáno v rámci konkurenčního prostředí za pomoci Benchmarking metody. Na základě zjištěných poznatků byla vypracována SWOT analýza. V další části bylo vyhodnoceno dotazníkové šetření, které napomohlo ke komplexnímu zhodnocení využívání sociálních sítí podnikem. Na základě zjištěných nedostatku byl navržen projekt, který je podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on improve the level of social networks usage for marketing purposes of the selected company. Theoretical part was processed using literary research on topics related to social networking and their usage for marketing. In the practical part was characterized the selected company, then the current usage of social networks was analyzed, which was compared within the competitive environment with the help of Benchmarking methods. Based on the findings, a SWOT analysis was conducted. In the next part, a questionnaire survey was evaluated, which helped to comprehensively evaluate the usage of social networks by the company. According to the identified shortcomings, a project was proposed, which is subjected to cost, time and risk analysis.
Klíčová slova
sociální sítě, online marketing, Instagram, Facebook
Klíčová slova v angličtině
social networks, online marketing, Instagram, Facebook
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k využivání sociálních sítí pro marketingové účely.
II. Praktická část
Zhodnoťte současný stav využívání sociálních sítí pro marketingové účely ve vybraném podniku.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení úrovně využívání sociálních sítí ve vybraném podniku.
Projekt podrobte nákladové, časové i rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k využivání sociálních sítí pro marketingové účely.
II. Praktická část
Zhodnoťte současný stav využívání sociálních sítí pro marketingové účely ve vybraném podniku.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení úrovně využívání sociálních sítí ve vybraném podniku.
Projekt podrobte nákladové, časové i rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COLES, Linda. Social media for business:foolproof tips to help you promote your business or your brand. 1st ed. Milton: Wiley, 2018, 242 s. ISBN 978-0-730-34577-0.
CARLSON, Blake. Facebook advertising: social media marketing mastery in 2019, build your online business and soar. 1st ed. USA: Blake Carlson, 2019, 265 s. ISBN 9781098501501.
HULT, G. Tomas M., William M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing. 17th ed. Austrálie: South-Western Cengage Learning, 2014, 742 s. ISBN 978-1-285-09260-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
SMITH, Mark. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. 1st ed. USA: Createspace Independent Publishing Platform, 2017, 194 s. ISBN 978-1-9765-4434-7.
Seznam doporučené literatury
COLES, Linda. Social media for business:foolproof tips to help you promote your business or your brand. 1st ed. Milton: Wiley, 2018, 242 s. ISBN 978-0-730-34577-0.
CARLSON, Blake. Facebook advertising: social media marketing mastery in 2019, build your online business and soar. 1st ed. USA: Blake Carlson, 2019, 265 s. ISBN 9781098501501.
HULT, G. Tomas M., William M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing. 17th ed. Austrálie: South-Western Cengage Learning, 2014, 742 s. ISBN 978-1-285-09260-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
SMITH, Mark. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. 1st ed. USA: Createspace Independent Publishing Platform, 2017, 194 s. ISBN 978-1-9765-4434-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., 24 b.
Oponent práce: Ing. Petra Benyahya, Ph.D., 24 b.
Otázky vedoucího práce:
1) Jak pandemická situace ovlivnila prodej ojetých automobilů? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Uvažuje firma v budoucnu o své prezentaci na dalších rostoucích sociálních sítích? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Jaký podíl reálných návštěvníků či zákazníků je také fanoušky sociálních sítí dané firmy? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Popište Vaši marketingovou personu, pro kterou by měly být příspěvky na sociálních sítích tvořeny. ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Firma se zaměřuje spíše na luxusní vozy. Jaké typy osobnosti si takové vozy kupují? Co z těchto informací a psychologických poznatků vyplývá pro způsob komunikace s těmito lidmi na sociálních sítích? ZODPOVĚZENO ZCELA
4) Kolik času měsíčně podle Vás bude třeba věnovat péči o sociální sítě (příspěvky i komunikace s fanoušky) a jakou odměnu za to dotyčný(á) dostane? ZODPOVĚZENO ZCELA
5) Jaké požadavky na kvalifikaci a dovednosti musí mít osoba, která to bude dělat? Splňuje tyto požadavky Vámi navrhovaná osoba? ZODPOVĚZENO ZCELA
6) Co Vás vedlo k volbě hypotézy 2? ZODPOVĚZENO ZCELA
7) Jak jste posuzovala jednotlivá kritéria u benchmarkingu (např. poutavost příspěvků)? Co jste udělala pro to, abyste se vyhla jejich subjektivnímu posouzení? ZODPOVĚZENO ZCELA