Cílem této diplomové práce je projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané společnosti, která se zabývá prodejem potravin a smíšeného zboží v maloobchodě. V rámci řešení bylo použito analýzy současného využití sociálních sítí společnosti a analýzy využití sociálních sítí konkurenčních společností. Z těchto dvou analýz byla zpracována SWOT analýza, která byla výchozím bodem pro projektovou část práce. V projektové části byly stanoveny vhodné sociální sítě, na jejichž správu by se měla společnost zaměřit, a také byla navržena komunikační strategie. Navržené řešení bylo podrobeno časové, nákladové a rizikové analýze. Výsledky této práce umožňují společnosti využít co nejefektivnější zvolené sociální sítě ke své propagaci za co nejkratší časový úsek s co nejnižšími náklady.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is a project to use social networks for marketing purposes in a selected company that sells food and groceries in retail. An analysis of the current use of social networks of the company and an analysis of the use of social networks of competing companies were used as part of the solution. From these two analyzes, a SWOT analysis was prepared, which was the starting point for the project part of the thesis. In the project part, suitable social networks were determined, which the company should focus on, and a communication strategy was also proposed. The proposed solution was subjected to time, cost and risk analysis. The results of this thesis allow the company to use the most effective selected social networks for its promotion in the shortest possible time with the lowest possible costs.
Klíčová slova
digitální marketing, internetový marketing, sociální sítě, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
Digital Marketing, Internet Marketing, Social Network, Facebook, Instagram
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané společnosti, která se zabývá prodejem potravin a smíšeného zboží v maloobchodě. V rámci řešení bylo použito analýzy současného využití sociálních sítí společnosti a analýzy využití sociálních sítí konkurenčních společností. Z těchto dvou analýz byla zpracována SWOT analýza, která byla výchozím bodem pro projektovou část práce. V projektové části byly stanoveny vhodné sociální sítě, na jejichž správu by se měla společnost zaměřit, a také byla navržena komunikační strategie. Navržené řešení bylo podrobeno časové, nákladové a rizikové analýze. Výsledky této práce umožňují společnosti využít co nejefektivnější zvolené sociální sítě ke své propagaci za co nejkratší časový úsek s co nejnižšími náklady.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is a project to use social networks for marketing purposes in a selected company that sells food and groceries in retail. An analysis of the current use of social networks of the company and an analysis of the use of social networks of competing companies were used as part of the solution. From these two analyzes, a SWOT analysis was prepared, which was the starting point for the project part of the thesis. In the project part, suitable social networks were determined, which the company should focus on, and a communication strategy was also proposed. The proposed solution was subjected to time, cost and risk analysis. The results of this thesis allow the company to use the most effective selected social networks for its promotion in the shortest possible time with the lowest possible costs.
Klíčová slova
digitální marketing, internetový marketing, sociální sítě, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
Digital Marketing, Internet Marketing, Social Network, Facebook, Instagram
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši se zaměřením na online marketigovou komunikaci na sociálních sítích.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav on-line marketingové komunikace ve vybrané společnosti.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané společnosti.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce. I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši se zaměřením na online marketigovou komunikaci na sociálních sítích.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav on-line marketingové komunikace ve vybrané společnosti.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané společnosti.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOLDEN, Matt. Social media marketing: unlock the secrets of YouTube, Facebook advertising, LinkedIn, Pinterest, Twitter and Instagram. Spojené státy americké: Independently published, 2019, 206 s. ISBN 9781795683494.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: CPress, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 1st edition.London: Kogan Page, 2016, 324 s. ISBN 9780749474706.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 328 s. ISBN 978802710872.
Seznam doporučené literatury
GOLDEN, Matt. Social media marketing: unlock the secrets of YouTube, Facebook advertising, LinkedIn, Pinterest, Twitter and Instagram. Spojené státy americké: Independently published, 2019, 206 s. ISBN 9781795683494.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: CPress, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 1st edition.London: Kogan Page, 2016, 324 s. ISBN 9780749474706.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 328 s. ISBN 978802710872.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., 19 b.
Oponent práce: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., 18 b.
Otázky vedoucího práce:
1) Jaká specifika má využití sociálních sítí pro prodejny potravin oproti např. výrobním nebo obchodním firmám? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Dá se z rozdělení fanoušků na Facebooku (s. 44) učinit kvalifikovaný závěr, kdo v prodejně nejčastěji nakupuje případně jaká je cílová skupina (s. 55)? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Jaké předpokládáte zvýšení prodeje po využití sociálních sítí a proč? ZODPOVĚZENO ZCELA