Bakalářská práce "Integrace sluchově postižených do společnosti" se věnuje, jak už napovídá sám název osobám se sluchovou poruchou. Teoretická část je zpracovaná pomocí odborné literatury a vztahuje se k tématu sluchového postižení, komunikací, vzděláváním a v neposlední řadě integrací osob se sluchovým postižením do společnosti. Praktická část je zpracována pomocí anonymního dotazníku a výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Integration of the hearing impaired into society" is devoted, as the name suggests, to people with hearing impairment. The theoretical part is processed using professional literature and corresponds to its topics of hearing impairment, communication, education and last but not least, the integration of people with hearing impairment into society. The practical part is processed using an anonymous questionnaire and the research results are presented using graphs and tables.
Klíčová slova
sluchově postižení, komunikace, kompenzační pomůcka, integrace, vzdělání
Bakalářská práce "Integrace sluchově postižených do společnosti" se věnuje, jak už napovídá sám název osobám se sluchovou poruchou. Teoretická část je zpracovaná pomocí odborné literatury a vztahuje se k tématu sluchového postižení, komunikací, vzděláváním a v neposlední řadě integrací osob se sluchovým postižením do společnosti. Praktická část je zpracována pomocí anonymního dotazníku a výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Integration of the hearing impaired into society" is devoted, as the name suggests, to people with hearing impairment. The theoretical part is processed using professional literature and corresponds to its topics of hearing impairment, communication, education and last but not least, the integration of people with hearing impairment into society. The practical part is processed using an anonymous questionnaire and the research results are presented using graphs and tables.
Klíčová slova
sluchově postižení, komunikace, kompenzační pomůcka, integrace, vzdělání
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sluchově postižených občanů a integrace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sluchově postižených občanů a integrace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka, 2012. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál. ISBN 9788026200840.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 9788024753263.
KRAHULCOVÁ, Beáta, 2002. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0329-2.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro, 2002. Psychologie nemoci. Praha: Grada. ISBN 8024701790.
ŠEDIVÁ, Zoja, 2006. Psychologie sluchově postižených ve školní praxi. Praha: Septima. ISBN 8072162322.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka, 2012. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál. ISBN 9788026200840.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 9788024753263.
KRAHULCOVÁ, Beáta, 2002. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0329-2.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro, 2002. Psychologie nemoci. Praha: Grada. ISBN 8024701790.
ŠEDIVÁ, Zoja, 2006. Psychologie sluchově postižených ve školní praxi. Praha: Septima. ISBN 8072162322.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Následně seznámila komisi s postupem ve výzkumu. Podrobněji odpovídala na všechny výzkumné otázky a prezentovala závěry práce. Následně odpovídala na otázky vedoucí a oponenta práce. Komise vytkla studentce velmi široce nastavený cíl práce, navíc inklinující spíše k speciální pedagogice, či k sociologii. Také zazněla výhrada vůči nejasným kritériím míry integrace. Na toto téma proběhla krátká diskuze.