Diplomová práce pojednává o nefinanční způsobu odměňování a o zaměstnaneckých benefitech. Ve vybrané zdravotnické organizaci došlo k dotazníkovému šetření na základě, něhož byl vytvořen projekt. Hlavním cíle této práce je zjistit o které benefity mají zaměstnanci největší zájem a navrhnout projekt, tak aby si zdravotnická organizace udržela kvalifikované a loajální zaměstnance, které bude systém zaměstnaneckých benefitů i nadále motivovat k lepším výkonům. Práce je tvořena ze tří částí - teoretické, analytické a projektové. V teoretické části se zaměřujeme na motivaci zaměstnanců, v analytické vyhodnocujeme dotazníkové šetření a vyhodnotíme SWOT analýzu. Do dotazníkového šetření se zapojilo celkem 129 respondentů z poliklinik skupiny AGEL a.s. Projektová část je postavena na tvůrčí části implementace cafeteria systému do zdravotnické organizace. Zároveň jde o nastavení seznamu poskytovaných benefitů a přiřazení kreditového ohodnocení jednotlivých benefitů. Projekt byl podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the non-financial way of remuneration and about employee benefits. A questionnaire survey was conducted in a selected health care organization on the basis of which a project was created. The main goal of this work is to find out which benefits employees are most interested in and to design a project so that the health care organization retains qualified and loyal employees, which the system of employee benefits will continue to motivate to better performance. The work consists of three parts - theoretical, analytical and project. In the theoretical part we focus on employee motivation, in the analytical part we evaluate the questionnaire survey and evaluate the SWOT analysis. A total of 129 respondents from AGEL a.s. polyclinics participated in the questionnaire survey. The project part is based on the creative part of introducing the cafeteria system into a medical organization. At the same time, it is a matter of setting up a list of provided benefits and assigning a credit rating to individual benefits. The project was subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
zaměstnanecké benefity, cafeteria systém, motivace zaměstnanců, benefity, projekt
Klíčová slova v angličtině
employee benefits, cafeteria system, motivation of employees, benefits, project
Rozsah průvodní práce
92 s. (20143 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o nefinanční způsobu odměňování a o zaměstnaneckých benefitech. Ve vybrané zdravotnické organizaci došlo k dotazníkovému šetření na základě, něhož byl vytvořen projekt. Hlavním cíle této práce je zjistit o které benefity mají zaměstnanci největší zájem a navrhnout projekt, tak aby si zdravotnická organizace udržela kvalifikované a loajální zaměstnance, které bude systém zaměstnaneckých benefitů i nadále motivovat k lepším výkonům. Práce je tvořena ze tří částí - teoretické, analytické a projektové. V teoretické části se zaměřujeme na motivaci zaměstnanců, v analytické vyhodnocujeme dotazníkové šetření a vyhodnotíme SWOT analýzu. Do dotazníkového šetření se zapojilo celkem 129 respondentů z poliklinik skupiny AGEL a.s. Projektová část je postavena na tvůrčí části implementace cafeteria systému do zdravotnické organizace. Zároveň jde o nastavení seznamu poskytovaných benefitů a přiřazení kreditového ohodnocení jednotlivých benefitů. Projekt byl podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the non-financial way of remuneration and about employee benefits. A questionnaire survey was conducted in a selected health care organization on the basis of which a project was created. The main goal of this work is to find out which benefits employees are most interested in and to design a project so that the health care organization retains qualified and loyal employees, which the system of employee benefits will continue to motivate to better performance. The work consists of three parts - theoretical, analytical and project. In the theoretical part we focus on employee motivation, in the analytical part we evaluate the questionnaire survey and evaluate the SWOT analysis. A total of 129 respondents from AGEL a.s. polyclinics participated in the questionnaire survey. The project part is based on the creative part of introducing the cafeteria system into a medical organization. At the same time, it is a matter of setting up a list of provided benefits and assigning a credit rating to individual benefits. The project was subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
zaměstnanecké benefity, cafeteria systém, motivace zaměstnanců, benefity, projekt
Klíčová slova v angličtině
employee benefits, cafeteria system, motivation of employees, benefits, project
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pro oblast motivace a zaměstnaneckých benefitů.
II. Praktická část
Popište a zanalyzujte současný stav zaměstnaneckých benefitů na základě dotazníků.
Vypracujte projekt na základě výsledků předchozích analýz pro zlepšení situace v dané zdravotnické organizaci.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pro oblast motivace a zaměstnaneckých benefitů.
II. Praktická část
Popište a zanalyzujte současný stav zaměstnaneckých benefitů na základě dotazníků.
Vypracujte projekt na základě výsledků předchozích analýz pro zlepšení situace v dané zdravotnické organizaci.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
LATHAM, Gary P. Work motivation : history, theory, research, and practice. Second edition. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 2012, 424 s. ISBN 978-14-129-9093-6.
MACHÁČEK, Ivan. Zaměstnanecké benefity a daně. 5., vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 249 s. ISBN 978-80-759-8361-9.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. 1., vyd. Praha: Pasparta, 2016, 179 s. ISBN 978-80-881-6300-8.
TURNER, Paul. Talent management in healthcare: exploring how the world's health service organisations attract, manage and develop talent. First edition. Cham: Palgrave Macmillan, 2018, 359 s. ISBN 978-33-195-7888-0.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. 1., vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-8662-9.
Seznam doporučené literatury
LATHAM, Gary P. Work motivation : history, theory, research, and practice. Second edition. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 2012, 424 s. ISBN 978-14-129-9093-6.
MACHÁČEK, Ivan. Zaměstnanecké benefity a daně. 5., vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 249 s. ISBN 978-80-759-8361-9.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. 1., vyd. Praha: Pasparta, 2016, 179 s. ISBN 978-80-881-6300-8.
TURNER, Paul. Talent management in healthcare: exploring how the world's health service organisations attract, manage and develop talent. First edition. Cham: Palgrave Macmillan, 2018, 359 s. ISBN 978-33-195-7888-0.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. 1., vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-8662-9.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 20 b.
Oponent práce: Ing. Petra Benyahya, Ph.D., 20 b.
Otázky vedoucího práce:
1) Bude Váš projekt realizován? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jaká další rizika můžete identifikovat. ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Jak doporučujete postupovat při stanovení hodnoty jednoho kreditu? OTÁZKA NEPOLOŽENA
2) Proč bylo třeba zjišťovat zaměstnanecké preference jednotlivých benefitů, když nakonec doporučujete cafeteria systém, kde si zaměstnanci benefity volí sami? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Jakým způsobem mají firmy stanovovat objem finančních prostředků, které chtějí vynaložit na posytnuté benefity? ZODPOVĚZENO ZCELA
4) Podle jakých kritérií jste benefity analyzovala a podle jakých byste je ještě mohla analyzovat? OTÁZKA NEPOLOŽENA
5) Jaký je cíl Vašeho projektu? Podle čeho se bude moci sledovat, zda byl projekt úspěšný? ZODPOVĚZENO ZCELA
6) Jak organizace reagovala na Váš projekt? OTÁZKA NEPOLOŽENA
7) Z čeho jste vycházela při stanovování nákladů? OTÁZKA NEPOLOŽENA
8) Proč jste v dotazníkovém šetření měla tolik identifikačních otázek u respondentů? Jak jste těchto dat dále využila při analýze odpovědí respondentů? OTÁZKA NEPOLOŽENA