Bakalářská práce pohlíží na volnočasové aktivity jako na primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikového chování u dětí a mládeže. Teoretická část pojednává především o pedagogickém ovlivňování volného času a kompetencích rodiny, jako primárního činitele výchovy. Dále se bakalářská práce zabývá vybranými sociálně patologickými jevy, které na děti nejčastěji působí a uvádí možné příčiny vzniku těchto sociálně patologických jevů. Poslední kapitola teoretické části nahlíží na sportovní aktivity, jako na prevenci sociálně patologických jevů. Výzkumná část je kvantitativně orientovaná a poskytuje náhled jakými sociálně patologickými jevy jsou žáci ohroženi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis considers leisure time activities like primary prevention of socially pathological phenomena and risky behavior of children and youth. The theoretical part is mainly devoted to a pedagogical influence of leisure time, there is also an emphasis on the competence of a family because it is considered as a primary unit of education. The theoretical part also describes selected types of socially pathological phenomena that affect children in most cases and presents reasons for their origin. The last chapter deals with sport activity as prevention of socially pathological phenomena. The research part, which is oriented quantitatively, offers an overview of which socially pathological phenomena are students endangered by.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, sociálně patologické jevy, prevence, žák, sportovní aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activities, social pathological phenomena, prevention, student, sport activities
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pohlíží na volnočasové aktivity jako na primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikového chování u dětí a mládeže. Teoretická část pojednává především o pedagogickém ovlivňování volného času a kompetencích rodiny, jako primárního činitele výchovy. Dále se bakalářská práce zabývá vybranými sociálně patologickými jevy, které na děti nejčastěji působí a uvádí možné příčiny vzniku těchto sociálně patologických jevů. Poslední kapitola teoretické části nahlíží na sportovní aktivity, jako na prevenci sociálně patologických jevů. Výzkumná část je kvantitativně orientovaná a poskytuje náhled jakými sociálně patologickými jevy jsou žáci ohroženi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis considers leisure time activities like primary prevention of socially pathological phenomena and risky behavior of children and youth. The theoretical part is mainly devoted to a pedagogical influence of leisure time, there is also an emphasis on the competence of a family because it is considered as a primary unit of education. The theoretical part also describes selected types of socially pathological phenomena that affect children in most cases and presents reasons for their origin. The last chapter deals with sport activity as prevention of socially pathological phenomena. The research part, which is oriented quantitatively, offers an overview of which socially pathological phenomena are students endangered by.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, sociálně patologické jevy, prevence, žák, sportovní aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activities, social pathological phenomena, prevention, student, sport activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí, pedagogiky volného času a rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí, pedagogiky volného času a rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANSA, Petr, 2018. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova nakladatelství, Karolinum. ISBN 978-80-246-3986-4.
PRŮCHA, Jan, 2015. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru 4. aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
VORLÍČEK, Chrudoš, 2000. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H. ISBN 80-86022-79-X.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANSA, Petr, 2018. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova nakladatelství, Karolinum. ISBN 978-80-246-3986-4.
PRŮCHA, Jan, 2015. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru 4. aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
VORLÍČEK, Chrudoš, 2000. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H. ISBN 80-86022-79-X.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce zmínila teoretická východiska práce. Zmínila metodologický postup. Prezentovala výsledná zjištění. Komise upozornila na nepřesnou interpretaci dat. Studentka reagovala na otázky v posudcích. Navrhla konkrétní doporučení do praxe. Komise ocenila téma práce, avšak absentovala hlubší analýzu.