Tématem mé bakalářské práce je "Syndrom vyhoření u dlouhodobých pěstounů".
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu syndrom vyhoření, jeho příznaky, fáze, na prevenci a pomoc, dále popisuji rodinu, náhradní rodinnou péči, pěstounskou péči, osobnost pěstouna, jeho práva a povinnosti a služby pro náhradní rodiny. Bakalářská práce má za cíl zjistit jak se cítí dlouhodobí pěstouni ohroženi syndromem vyhoření. V praktické části je zpracován kvalitativní výzkum, který byl realizován metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány analýzou dat rozhovorů prostřednictvím zakotvené teorie.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is "Burnout syndrome in long-term foster parents". The theoretical part is focused on explaining the definition of burnout syndrome, symptoms, phases, prevention and help, I describe the family, foster care, personality foster parent, his rights and duties and services for foster families. Aim of this bachelor thesis is to find out how long-term foster parents feel threatened by burnout syndrome. The practical part deals with qualitative research, research it is carried out by the method of semi-structured interview. The results of the research are processed by analyzing the interview data through grounded theory.
burnout, prevention of burnout, foster, family care, family, foster care, foster parent
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je "Syndrom vyhoření u dlouhodobých pěstounů".
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu syndrom vyhoření, jeho příznaky, fáze, na prevenci a pomoc, dále popisuji rodinu, náhradní rodinnou péči, pěstounskou péči, osobnost pěstouna, jeho práva a povinnosti a služby pro náhradní rodiny. Bakalářská práce má za cíl zjistit jak se cítí dlouhodobí pěstouni ohroženi syndromem vyhoření. V praktické části je zpracován kvalitativní výzkum, který byl realizován metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány analýzou dat rozhovorů prostřednictvím zakotvené teorie.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is "Burnout syndrome in long-term foster parents". The theoretical part is focused on explaining the definition of burnout syndrome, symptoms, phases, prevention and help, I describe the family, foster care, personality foster parent, his rights and duties and services for foster families. Aim of this bachelor thesis is to find out how long-term foster parents feel threatened by burnout syndrome. The practical part deals with qualitative research, research it is carried out by the method of semi-structured interview. The results of the research are processed by analyzing the interview data through grounded theory.
burnout, prevention of burnout, foster, family care, family, foster care, foster parent
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti teorie syndromu vyhoření, pěstounské péče a teorie osobnosti pěstouna.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti teorie syndromu vyhoření, pěstounské péče a teorie osobnosti pěstouna.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MAROON, Istifan, 2012. Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál. ISBN 9788026201809.
PAZLAROVÁ, Hana, et al., 2016. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 9788026210207.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2004. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
ŠVINGALOVÁ, Dana, 2006. Stres a "vyhoření" u profesionálů pracujících s lidmi. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 8073721058.
ZEZULOVÁ, Dagmar, 2012. Pěstounská péče a adopce. Praha: Portál. ISBN 978- 80-262-0065-9.
Seznam doporučené literatury
MAROON, Istifan, 2012. Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál. ISBN 9788026201809.
PAZLAROVÁ, Hana, et al., 2016. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 9788026210207.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2004. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
ŠVINGALOVÁ, Dana, 2006. Stres a "vyhoření" u profesionálů pracujících s lidmi. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 8073721058.
ZEZULOVÁ, Dagmar, 2012. Pěstounská péče a adopce. Praha: Portál. ISBN 978- 80-262-0065-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zmínila teoretická východiska práce. Popisovala metodologický postup. Následně komisi seznamovala s výsledky výzkumu. Komise diskutovala diagnostický nástroj - rozhovor, absentovala diagnostický test syndromu vyhoření. Studentka představila paradigmatický model a stručně jej popsala. Komise vytkla, že model je příliš obecný.