Bakalářská práce se zabývá problematikou užívání návykových látek u adolescentů. Cílem práce bylo zjistit, jestli mají adolescenti, konkrétně žáci 9. tříd na Vsetínsku, zkušenost s užíváním návykových látek. V teoretické části se práce na základě odborné literatury zabývá obdobím adolescence, návykovými látkami a prevencí užívání návykových látek. V praktické části je popsán výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké mají žáci 9. tříd na Vsetínsku osobní zkušenosti s návykovými látkami, jaké faktory mají vliv na užití návykových látek a za jakých okolností návykové látky užili.
Anotace v angličtině
The bachelor is thesis deals with the issue of substance abuse in adolescents. The aim of the work was to find out whether adolescents, specifically 9th graders in the Vsetín region, have experience with the use of addictive substances. In the theoretical part, the work on the basis of professional literature deals with the period of adolescence, addictive substances and prevention of substance abuse. The practical part describes the research, the main goal of which was to find out what 9th grade students in the Vsetín region have personal experience with addictive substances, what factors influence the use of addictive substances and under what circumstances they used addictive substances.
adolescence, addictive substances, drugs, drug addiction, prevention
Rozsah průvodní práce
72 s. (102 6589 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou užívání návykových látek u adolescentů. Cílem práce bylo zjistit, jestli mají adolescenti, konkrétně žáci 9. tříd na Vsetínsku, zkušenost s užíváním návykových látek. V teoretické části se práce na základě odborné literatury zabývá obdobím adolescence, návykovými látkami a prevencí užívání návykových látek. V praktické části je popsán výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké mají žáci 9. tříd na Vsetínsku osobní zkušenosti s návykovými látkami, jaké faktory mají vliv na užití návykových látek a za jakých okolností návykové látky užili.
Anotace v angličtině
The bachelor is thesis deals with the issue of substance abuse in adolescents. The aim of the work was to find out whether adolescents, specifically 9th graders in the Vsetín region, have experience with the use of addictive substances. In the theoretical part, the work on the basis of professional literature deals with the period of adolescence, addictive substances and prevention of substance abuse. The practical part describes the research, the main goal of which was to find out what 9th grade students in the Vsetín region have personal experience with addictive substances, what factors influence the use of addictive substances and under what circumstances they used addictive substances.
adolescence, addictive substances, drugs, drug addiction, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, drogových závislostí a prevence jejich užívání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, drogových závislostí a prevence jejich užívání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOLEJŠ, Martin a Miroslav OREL, 2017. Rizikové chování u adolescentů a impulzivita jako prediktor tohoto chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5252-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
JANOŠOVÁ, Pavlína, 2008. Dívčí a chlapecká identita: vývoj a úskalí. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2284-9.
NEŠPOR, Karel, 2011. Návykové chování a závislost: Současné poznatky a perspektivy léčby. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-908-8.
ZÁBRANSKÝ, Tomáš, 2003. Drogová epidemiologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0709-4.
Seznam doporučené literatury
DOLEJŠ, Martin a Miroslav OREL, 2017. Rizikové chování u adolescentů a impulzivita jako prediktor tohoto chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5252-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
JANOŠOVÁ, Pavlína, 2008. Dívčí a chlapecká identita: vývoj a úskalí. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2284-9.
NEŠPOR, Karel, 2011. Návykové chování a závislost: Současné poznatky a perspektivy léčby. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-908-8.
ZÁBRANSKÝ, Tomáš, 2003. Drogová epidemiologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0709-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, popsala metodologický postup. Podrobněji uvedla výsledná zjištění a navrhla krátká obecná doporučení do praxe. Komise se ptala na konkrétní doporučení. Studentka nedokázala žádné navrhnout. Studentka odpovídala na vybranou otázku oponentky.