Tato bakalářská práce se zabývá postavením sociálních pracovníka a problematikou jeho činnosti v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD). Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, s jakými problémy se sociální pracovníci setkávají při svém povolání. Celá práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. V první části se zabýváme hodnotami sociálního pracovníka, orgánem sociálně-právní ochrany děti a jeho činností a s jakými potížemi se dle odborné literatury sociální pracovníci setkávají. V praktické části vyhodnocujeme odpovědi na dané výzkumné otázky. Výsledky jsme zjišťovali podle dotazníkového šetření. V závěru byly formulovány výsledky daného dotazníku a přínos této práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the position of a social worker and his issues within the agency of social and law protection of children (OSPOD). The aim of this bachelor's thesis was to find out what problems social workers face in their profession. The whole work is divided into two parts, the theoretical and practical part. In the first part we deal with the values of a social worker, the agency of social and law protection of children and its activities and what difficulties, according to the literature, social workers face. In the practical part we evaluate the answers to the research questions. We determined the results according to a questionnaire survey. In the end, the results of the questionnaire and the contribution of this work were formulated.
Klíčová slova
sociální práce, sociálně-právní ochrana dětí, sociální pracovník, problematika profese
Klíčová slova v angličtině
social work, social and law protection of childen, social worker, profession issues
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá postavením sociálních pracovníka a problematikou jeho činnosti v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD). Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, s jakými problémy se sociální pracovníci setkávají při svém povolání. Celá práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. V první části se zabýváme hodnotami sociálního pracovníka, orgánem sociálně-právní ochrany děti a jeho činností a s jakými potížemi se dle odborné literatury sociální pracovníci setkávají. V praktické části vyhodnocujeme odpovědi na dané výzkumné otázky. Výsledky jsme zjišťovali podle dotazníkového šetření. V závěru byly formulovány výsledky daného dotazníku a přínos této práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the position of a social worker and his issues within the agency of social and law protection of children (OSPOD). The aim of this bachelor's thesis was to find out what problems social workers face in their profession. The whole work is divided into two parts, the theoretical and practical part. In the first part we deal with the values of a social worker, the agency of social and law protection of children and its activities and what difficulties, according to the literature, social workers face. In the practical part we evaluate the answers to the research questions. We determined the results according to a questionnaire survey. In the end, the results of the questionnaire and the contribution of this work were formulated.
Klíčová slova
sociální práce, sociálně-právní ochrana dětí, sociální pracovník, problematika profese
Klíčová slova v angličtině
social work, social and law protection of childen, social worker, profession issues
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti OSPOD, činností a kompetencí sociálního pracovníka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti OSPOD, činností a kompetencí sociálního pracovníka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ELICHOVÁ, Markéta, 2017. Sociální práce: Aktuální otázky. Pardubice: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0080-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5326-3.
KAHOUN, Vilém a kolektiv, 2007. Vybrané kapitoly k sociální práci: Sociální práce II. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-064-5.
MATOUŠEK, O., J. KOLÁČKOVÁ a P. KODYMOVÁ, 2005. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál. ISBN 80-7367-002-X.
MATOUŠEK, Oldřich a kolektiv, 2008. Metody a řízení sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-502-8.
Seznam doporučené literatury
ELICHOVÁ, Markéta, 2017. Sociální práce: Aktuální otázky. Pardubice: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0080-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5326-3.
KAHOUN, Vilém a kolektiv, 2007. Vybrané kapitoly k sociální práci: Sociální práce II. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-064-5.
MATOUŠEK, O., J. KOLÁČKOVÁ a P. KODYMOVÁ, 2005. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál. ISBN 80-7367-002-X.
MATOUŠEK, Oldřich a kolektiv, 2008. Metody a řízení sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-502-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Vysvětlila metodologický postup a následně prezentovala hlavní výsledky výzkumného šetření. Navrhla krátká doporučení do praxe. Studentka odpovídala na otázky vedoucí a oponentky práce.