Bakalářská práce je zaměřena na integraci dítěte z kulturně odlišného prostředí do škol ve Velké Británii. Teoretická část bakalářské práce se vztahuje k danému tématu. V praktické části pomocí interpretativní fenomenologické analýzy jsou prezentovány výsledky výzkumu z hlediska jednotlivých respondentů a jednotlivých témat.Cílem práce je zjistit, prostřednictvím rozhovorů s rodiči dětí, jak probíhala integrace dítěte z kulturně odlišného prostředí do škol ve Velké Británii.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the integration of a child from a culturally different background into schools in the UK. The theoretical part of the bachelor thesis is related to the topic.Practical part is proceeded method of intnerpretative phenomenological analyzes.
The results of research are presented from the point of separate themes and from the point of each respondets.
Klíčová slova
integrace, odlišná kultura, adaptace dítěte, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
integration, different culture,adaption of a child, school environment
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na integraci dítěte z kulturně odlišného prostředí do škol ve Velké Británii. Teoretická část bakalářské práce se vztahuje k danému tématu. V praktické části pomocí interpretativní fenomenologické analýzy jsou prezentovány výsledky výzkumu z hlediska jednotlivých respondentů a jednotlivých témat.Cílem práce je zjistit, prostřednictvím rozhovorů s rodiči dětí, jak probíhala integrace dítěte z kulturně odlišného prostředí do škol ve Velké Británii.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the integration of a child from a culturally different background into schools in the UK. The theoretical part of the bachelor thesis is related to the topic.Practical part is proceeded method of intnerpretative phenomenological analyzes.
The results of research are presented from the point of separate themes and from the point of each respondets.
Klíčová slova
integrace, odlišná kultura, adaptace dítěte, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
integration, different culture,adaption of a child, school environment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti integrace dítěte z kulturně odlišného prostředí a vícejazyčné výchovy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti integrace dítěte z kulturně odlišného prostředí a vícejazyčné výchovy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKER, Colin and Wayne E. WRIGHT, 2017. Foundations of bilingual education and bilingualism. 6th edition. Bristol: Multilingual Matters, xiii, 495 s. Bilingual education & bilingualism. ISBN 9781783097203.
MORGENSTERNOVÁ, M., L. ŠULOVÁ a L. SCHOLL, 2011. Bilingvismus a interkulturní komunikace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 125 s. ISBN 9788073576783.
PRŮCHA, J., J. MAREŠ a E. WALTEROVÁ, 2003. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 322 s. ISBN 8071787728.
ŠTEFÁNIK, Jozef, 2000. Jeden človek, dva jazyky: dvojjazyčnost u detí: predsudky a skutočnosti. Bratislava: Academic Electronic Press. ISBN 8088880416.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 377 s. ISBN 9788026206446.
Seznam doporučené literatury
BAKER, Colin and Wayne E. WRIGHT, 2017. Foundations of bilingual education and bilingualism. 6th edition. Bristol: Multilingual Matters, xiii, 495 s. Bilingual education & bilingualism. ISBN 9781783097203.
MORGENSTERNOVÁ, M., L. ŠULOVÁ a L. SCHOLL, 2011. Bilingvismus a interkulturní komunikace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 125 s. ISBN 9788073576783.
PRŮCHA, J., J. MAREŠ a E. WALTEROVÁ, 2003. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 322 s. ISBN 8071787728.
ŠTEFÁNIK, Jozef, 2000. Jeden človek, dva jazyky: dvojjazyčnost u detí: predsudky a skutočnosti. Bratislava: Academic Electronic Press. ISBN 8088880416.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 377 s. ISBN 9788026206446.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce. Následně popsala metodologický postup. Komise se doptávala na výzkumný soubor. Studentka jej blíže popsala. Studentka popisovala témata, které v analýze dat nalezla. Navrhla krátká doporučení do praxe. Komise uvedla silné a slabší stránky práce. Ocenila výsledky práce v podobě prolínajících se témat.