Bakalářská práce je zaměřena na téma, týkající se oblasti sociálních sítí v životě vysokoškolských studentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol, ve kterých je cílem popsat a objasnit problematiku sociálních sítí a vymezit základní pojmy a informace. V této části jsou také popsány sociální sítě a jejich druhy, související pojmy a návaznost na vzdělávání. Dále také specifikuje život vysokoškolských studentů a dospělých v závislosti na moderní dobu, která je specifická právě sociálními médii. V praktické části je popsána metodologie a postup kvantitativního výzkumu, díky kterému byly získány data potřebné k bakalářské práci. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a zvoleny byly pouze uzavřené otázky. Hlavním výzkumným cílem je zjistit, ve kterých oblastech života jsou sociální sítě důležité pro vysokoškolské studenty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on a topic related to the area of social networks in the lives of university students. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of three main chapters, which aim to describe and clarify the issue of social networks and define the basic concepts and information. This section also describes social networks and their types, related concepts, and links to education. It also specifies the lives of university students and adults depending on modern times, which is specific to social media. The practical part describes the methodology and procedure of quantitative research, thanks to which data for the bachelor's thesis were processed. The research was proven by means of a questionnaire survey and only closed questions were selected. The main research goal is determined in which areas of life social networks are important for university students.
Klíčová slova
sociální média, sociální sítě, studenti, volný čas, komunikace, online, adolescence, dospělost
Klíčová slova v angličtině
social media, social networks, students, free time, communication, online, adolescence, adulthood
Rozsah průvodní práce
80 s. (18197 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na téma, týkající se oblasti sociálních sítí v životě vysokoškolských studentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol, ve kterých je cílem popsat a objasnit problematiku sociálních sítí a vymezit základní pojmy a informace. V této části jsou také popsány sociální sítě a jejich druhy, související pojmy a návaznost na vzdělávání. Dále také specifikuje život vysokoškolských studentů a dospělých v závislosti na moderní dobu, která je specifická právě sociálními médii. V praktické části je popsána metodologie a postup kvantitativního výzkumu, díky kterému byly získány data potřebné k bakalářské práci. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a zvoleny byly pouze uzavřené otázky. Hlavním výzkumným cílem je zjistit, ve kterých oblastech života jsou sociální sítě důležité pro vysokoškolské studenty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on a topic related to the area of social networks in the lives of university students. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of three main chapters, which aim to describe and clarify the issue of social networks and define the basic concepts and information. This section also describes social networks and their types, related concepts, and links to education. It also specifies the lives of university students and adults depending on modern times, which is specific to social media. The practical part describes the methodology and procedure of quantitative research, thanks to which data for the bachelor's thesis were processed. The research was proven by means of a questionnaire survey and only closed questions were selected. The main research goal is determined in which areas of life social networks are important for university students.
Klíčová slova
sociální média, sociální sítě, studenti, volný čas, komunikace, online, adolescence, dospělost
Klíčová slova v angličtině
social media, social networks, students, free time, communication, online, adolescence, adulthood
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti internetu, sociálních sítí a vrstevnických vztahů vysokoškolských studentů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti internetu, sociálních sítí a vrstevnických vztahů vysokoškolských studentů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3804-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ, 2012. Vztahy a dospívání. Brno: Barrister Principal. ISBN 978-80-87474-46-4.
MUSIL, Josef, 2010. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-7452-002-0.
NOVOTNÁ, Eliška, 2010. Sociologie sociálních skupin. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2957-2.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3804-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ, 2012. Vztahy a dospívání. Brno: Barrister Principal. ISBN 978-80-87474-46-4.
MUSIL, Josef, 2010. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-7452-002-0.
NOVOTNÁ, Eliška, 2010. Sociologie sociálních skupin. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2957-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na obsah teoretické části a na teoretická východiska. Studentka se dále zaměřila na prezentaci praktické části, kde uvedla design a výzkumné cíle i výzkumné otázky. Následně se studentka zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Uvedeno bylo také doporučení pro praxi. Studentka zodpověděla otázky z posudků a reagovala na otázky členů komise (položky ve výzkumném nástroji a jejich smysl, komentáře zazněly i směrem k názvu vzhledem ke vzorku studentů sociální pedagogiky).