Bakalářka práce s názvem Začlenění týraného a zanedbávaného dítěte do dětského domova se zaměřuje na dívku adolescentního věku, která byla následkem konfliktů v rodině, nezájmu ze strany rodičů a násilí v rodině umístěná do dětského domova. Bakalářská práce zkoumá kvalitu jejího začlenění. Práce je standartně rozdělená na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis základních pojmů syndromu CAN od základních forem až po jeho zvláštní formy, dále vývojem pojmu a legislativy. Poslední kapitola teoretické části obsahuje charakteristiku dětského domova a adolescence. Praktická část je zaměřená na výzkum začlenění nezletilé dívky do dětského domova.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis entitled Inclusion of an Abused and Neglected Child in a Children's Home focuses on an adolescent girl who was placed in a children's home as a result of conflicts in the family, a lack of interest from parents and domestic violence. The bachelor thesis examines the quality of its integration. The work is generally divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the description of the basic concepts of the CAN syndrome from the basic forms to its special forms, as well as the development of the concept and legislation. The last chapter of the theoretical part contains the characteristics of children's home and adolescence. The practical part is focused on a research on the integration of the minor girl into a Children´s home.
Klíčová slova
Klíčová slova: syndrom CAN, zanedbávání, sexuální zneužívání, týrání, dítě, prevence, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
Keywords: CAN syndrome, neglect, sexual abuse, abuse, child, prevention, children´s Home
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářka práce s názvem Začlenění týraného a zanedbávaného dítěte do dětského domova se zaměřuje na dívku adolescentního věku, která byla následkem konfliktů v rodině, nezájmu ze strany rodičů a násilí v rodině umístěná do dětského domova. Bakalářská práce zkoumá kvalitu jejího začlenění. Práce je standartně rozdělená na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis základních pojmů syndromu CAN od základních forem až po jeho zvláštní formy, dále vývojem pojmu a legislativy. Poslední kapitola teoretické části obsahuje charakteristiku dětského domova a adolescence. Praktická část je zaměřená na výzkum začlenění nezletilé dívky do dětského domova.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis entitled Inclusion of an Abused and Neglected Child in a Children's Home focuses on an adolescent girl who was placed in a children's home as a result of conflicts in the family, a lack of interest from parents and domestic violence. The bachelor thesis examines the quality of its integration. The work is generally divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the description of the basic concepts of the CAN syndrome from the basic forms to its special forms, as well as the development of the concept and legislation. The last chapter of the theoretical part contains the characteristics of children's home and adolescence. The practical part is focused on a research on the integration of the minor girl into a Children´s home.
Klíčová slova
Klíčová slova: syndrom CAN, zanedbávání, sexuální zneužívání, týrání, dítě, prevence, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
Keywords: CAN syndrome, neglect, sexual abuse, abuse, child, prevention, children´s Home
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasi ústavní a ochranné výchovy, syndromu CAN a socializace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasi ústavní a ochranné výchovy, syndromu CAN a socializace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra, 2007. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS. ISBN 978-80-86684-47-5.
SLANÝ, Jaroslav, 2008. Syndrom CAN: (syndrom týraného dítěte). V Ostravě: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta. ISBN 978-80-7368-474-7.
ŠPECIÁNOVÁ, Šárka, 2003. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde. ISBN 80-86131-44-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
VANÍČKOVÁ, Eva, 2004. Tělesné tresty dětí: definice, popis, následky. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0814-0.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra, 2007. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS. ISBN 978-80-86684-47-5.
SLANÝ, Jaroslav, 2008. Syndrom CAN: (syndrom týraného dítěte). V Ostravě: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta. ISBN 978-80-7368-474-7.
ŠPECIÁNOVÁ, Šárka, 2003. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde. ISBN 80-86131-44-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
VANÍČKOVÁ, Eva, 2004. Tělesné tresty dětí: definice, popis, následky. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0814-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, zaměřila se na obsah teoretické části práce. Studentka představila výzkumné otázky a výzkumné cíle. Následně představila výzkumný soubor, celkově výzkumnou strategii a metodu sběru dat. Studentka popsala zpracování získaných dat. Dále se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. K obhajobě byla adekvátně připravená, byla schopna reagovat na otázky členů komise. Komise ocenila téma, mohla být zvolena případová studie.