Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi v životě dospívajících a zaměřuje se na to, které sociální sítě využívají dospívající nejčastěji a jaké jsou nejčastější motivy k jejich užívání. V teoretické části jsou vymezeny základní teoretické poznatky z pohledu dospívání, nových médií, sociálních sítí a rizik internetové komunikace. Praktická část je zaměřená na výzkum formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi žáky 8. a 9. tříd základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with social networks in the lives of adolescents and focuses on which social networks adolescents use the most and what are the most common motives for their using. The theoretical part defines the basic theoretical knowledge from the perspective of adolescence, new media, social networks and the risks of Internet communication. The practical part is focused on the research in the form of a questionnaire survey, which was demonstrated among pupils in the 8th and 9th grades of primary schools.
Klíčová slova
dospívání, sociální sítě, motivy, elektronická komunikace, prevence, internet
Klíčová slova v angličtině
adolescence, social networks, motives, electronic communication, prevention,
interne
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi v životě dospívajících a zaměřuje se na to, které sociální sítě využívají dospívající nejčastěji a jaké jsou nejčastější motivy k jejich užívání. V teoretické části jsou vymezeny základní teoretické poznatky z pohledu dospívání, nových médií, sociálních sítí a rizik internetové komunikace. Praktická část je zaměřená na výzkum formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi žáky 8. a 9. tříd základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with social networks in the lives of adolescents and focuses on which social networks adolescents use the most and what are the most common motives for their using. The theoretical part defines the basic theoretical knowledge from the perspective of adolescence, new media, social networks and the risks of Internet communication. The practical part is focused on the research in the form of a questionnaire survey, which was demonstrated among pupils in the 8th and 9th grades of primary schools.
Klíčová slova
dospívání, sociální sítě, motivy, elektronická komunikace, prevence, internet
Klíčová slova v angličtině
adolescence, social networks, motives, electronic communication, prevention,
interne
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dospívání, moderních technologií, sociálních sítí a rizik spojených s užíváním sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dospívání, moderních technologií, sociálních sítí a rizik spojených s užíváním sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: ve spolupráci s Masarykovou univerzitou vydala Grada Publishing, Psyché. ISBN 9788021079755.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 9788025138045.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 9788024713694.
PAVLÍČEK, Antonín, 2010. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica. ISBN 9788024517421.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 9788026207146.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: ve spolupráci s Masarykovou univerzitou vydala Grada Publishing, Psyché. ISBN 9788021079755.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 9788025138045.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 9788024713694.
PAVLÍČEK, Antonín, 2010. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica. ISBN 9788024517421.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 9788026207146.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zmínila teoretická východiska práce a popsala metodologický postup. Poté prezentovala významná výzkumná zjištění. Byly odpovězeny otázky vedoucí a oponentky práce. Komise diskutovala sběr dat v době pandemie.