Bakalářská práce se zabývá kvalitou života v domě s pečovatelskou službou. Cílem práce je zjistit úroveň kvality života seniorů v domě s pečovatelskou službou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje kvalitu života stáří a stárnutí, vymezuje pojem dům s pečovatelskou službou a sociální služby pro seniory. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkumné. Byl použit standardizovaný dotazník WHOQOL-BREF. Současně byly stanoveny výzkumné otázky a hypotézy týkající se kvality života v domě s pečovatelskou službou. V závěru bakalářské práce jsou na základě zjištěných skutečností navrženy řešení ke zlepšení kvality života seniorů v domě s pečovatelskou službou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the quality of life in a nursing home. The aim of the work is to find out the level of quality of life of seniors in a nursing home. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the quality of life of old age and aging, defines the concept of nursing home and social services for the elderly. The practical part includes a research survey carried out by quantitative research. A standardized WHOQOL-BREF questionnaire was used. At the same time, research questions and hypotheses concerning the quality of life in a nursing home were set. At the end of the bachelor's thesis, based on the findings, solutions are proposed to improve the quality of life of seniors in a nursing home.
Klíčová slova
kvalita života, stáří, stárnutí, senior, dům s pečovatelskou službou, dotazník, WHOQOL-BREF
Klíčová slova v angličtině
quality of life, age, aging, senior, nursing home, questionnaire, WHOQOL-BREF
Rozsah průvodní práce
60 s. 83 244 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá kvalitou života v domě s pečovatelskou službou. Cílem práce je zjistit úroveň kvality života seniorů v domě s pečovatelskou službou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje kvalitu života stáří a stárnutí, vymezuje pojem dům s pečovatelskou službou a sociální služby pro seniory. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkumné. Byl použit standardizovaný dotazník WHOQOL-BREF. Současně byly stanoveny výzkumné otázky a hypotézy týkající se kvality života v domě s pečovatelskou službou. V závěru bakalářské práce jsou na základě zjištěných skutečností navrženy řešení ke zlepšení kvality života seniorů v domě s pečovatelskou službou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the quality of life in a nursing home. The aim of the work is to find out the level of quality of life of seniors in a nursing home. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the quality of life of old age and aging, defines the concept of nursing home and social services for the elderly. The practical part includes a research survey carried out by quantitative research. A standardized WHOQOL-BREF questionnaire was used. At the same time, research questions and hypotheses concerning the quality of life in a nursing home were set. At the end of the bachelor's thesis, based on the findings, solutions are proposed to improve the quality of life of seniors in a nursing home.
Klíčová slova
kvalita života, stáří, stárnutí, senior, dům s pečovatelskou službou, dotazník, WHOQOL-BREF
Klíčová slova v angličtině
quality of life, age, aging, senior, nursing home, questionnaire, WHOQOL-BREF
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stáří, života seniorů a života v domě s pečovatelskou službou.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stáří, života seniorů a života v domě s pečovatelskou službou.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, Helena, 2012. Sociální gerontologie aneb Senioři mezi námi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-900-8.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
PRUDKÁ, Šárka, 2015. Sociální služby pro seniory v kontextu sociální politiky. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-839-0.
SUCHOMELOVÁ, Věra, 2016. Senioři a spiritualita: duchovní potřeby v každodenním životě. Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-361-7.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, Helena, 2012. Sociální gerontologie aneb Senioři mezi námi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-900-8.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
PRUDKÁ, Šárka, 2015. Sociální služby pro seniory v kontextu sociální politiky. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-839-0.
SUCHOMELOVÁ, Věra, 2016. Senioři a spiritualita: duchovní potřeby v každodenním životě. Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-361-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, seznámila komisi s obsahem teoretické části práce a zaměřila se na prezentaci výzkumné strategie. Studentka se dále věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Předseda komise se doptával na výzkumný nástroj, jeho položky a škály. Studentka reagovala. Studentka dále popisovala analýzu dat. Studentka využila standardizovaný nástroj, což bylo oceněno. Nicméně se studentka nedržela manuálu pro vyhodnocení. Uvedeno bylo také doporučení pro praxi. Studentka zodpověděla otázky z posudků a dokázala reagovat na otázky členů komise (interpretace výsledků na základě vlastních zkušeností).