Téma této bakalářské práce je "Povědomí a postoje středoškolské mládeže k neziskovým organizacím".
V teoretické části je charakterizováno rozdělení a členění národního hospodářství, pojem ne-zisková organizace, její historie a rozdělení. V této části je také definováno, jaké formy mar-ketingové komunikace neziskové organizace využívají.
V praktické části je specifikována zkoumaná skupina respondentů a proveden kvantitativní výzkum pomocí online dotazníku. Na základě zpracování získaných materiálů, je výzkum vyhodnocen. Cílem této práce je odpovědět na výzkumné otázky a tím splnit zadaný cíl práce. Práce obsahuje také doporučení pro zlepšení komunikace a výběr daného komunikačního nástroje pro danou skupinu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focusing on "The awareness and attitudes of the secondary school students towards the non-profit organizations".
The theoretical part defines a non-profit sector, provides an insight into its history and describes its position within the divisions of national economy. Followed by the description of the various marketing strategies across the non-profit sector.
The practical part presents the process and findings of the quantitative research conducted through the online survey. This thesis also brings the suggestions on how to improve communication and the proces of selection of the marketing tools for a given group.
Klíčová slova
nezisková organizace, neziskový sektor, marketingové komunikace, marketing, studenti středních škol
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, non-profit sector, marketing comunication, marketing, secondary school students
Rozsah průvodní práce
70 s. 89 174 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Téma této bakalářské práce je "Povědomí a postoje středoškolské mládeže k neziskovým organizacím".
V teoretické části je charakterizováno rozdělení a členění národního hospodářství, pojem ne-zisková organizace, její historie a rozdělení. V této části je také definováno, jaké formy mar-ketingové komunikace neziskové organizace využívají.
V praktické části je specifikována zkoumaná skupina respondentů a proveden kvantitativní výzkum pomocí online dotazníku. Na základě zpracování získaných materiálů, je výzkum vyhodnocen. Cílem této práce je odpovědět na výzkumné otázky a tím splnit zadaný cíl práce. Práce obsahuje také doporučení pro zlepšení komunikace a výběr daného komunikačního nástroje pro danou skupinu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focusing on "The awareness and attitudes of the secondary school students towards the non-profit organizations".
The theoretical part defines a non-profit sector, provides an insight into its history and describes its position within the divisions of national economy. Followed by the description of the various marketing strategies across the non-profit sector.
The practical part presents the process and findings of the quantitative research conducted through the online survey. This thesis also brings the suggestions on how to improve communication and the proces of selection of the marketing tools for a given group.
Klíčová slova
nezisková organizace, neziskový sektor, marketingové komunikace, marketing, studenti středních škol
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, non-profit sector, marketing comunication, marketing, secondary school students
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury ke zvolenému tématu, přibližte specifika neziskového sektoru a neziskových organizací z historického i současného pohledu, zaměřte pozornost na oblast nekomerčních marketingových komunikací, specifikujte cílovou skupinu.
Vytyčte cíle, výzkumné otázky a metodický postup práce.
Realizujte kvantitativní výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny, kterou představuje středoškolská mládež.
Na základě výsledků výzkumu formulujte relevantní závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury ke zvolenému tématu, přibližte specifika neziskového sektoru a neziskových organizací z historického i současného pohledu, zaměřte pozornost na oblast nekomerčních marketingových komunikací, specifikujte cílovou skupinu.
Vytyčte cíle, výzkumné otázky a metodický postup práce.
Realizujte kvantitativní výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny, kterou představuje středoškolská mládež.
Na základě výsledků výzkumu formulujte relevantní závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2010. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip, 2013. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1545-2.
LEROUX MILLER, Kivi, 2010. The nonprofit marketing guide: high-impact, low-cost ways to build support for your good cause. San Francisco, CA: Jossey-Bass, Jossey-Bass nonprofit guidebook series. ISBN 978-0470539651.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2007. Organizace neziskového sektoru. 2. aktualizované vydání. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-25-5.
ŠEDIVÝ, Marek a MEDLÍKOVÁ, Olga, 2009. Úspěšná nezisková organizace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2707-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2010. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip, 2013. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1545-2.
LEROUX MILLER, Kivi, 2010. The nonprofit marketing guide: high-impact, low-cost ways to build support for your good cause. San Francisco, CA: Jossey-Bass, Jossey-Bass nonprofit guidebook series. ISBN 978-0470539651.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2007. Organizace neziskového sektoru. 2. aktualizované vydání. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-25-5.
ŠEDIVÝ, Marek a MEDLÍKOVÁ, Olga, 2009. Úspěšná nezisková organizace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2707-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Stáních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Definujte výskumný problém, ktorý ste riešili vo svojej záverečnej práci
Vysvetlite prosím ako ste vymedzili komunikáciu neziskových organizácií ako "dostačující"
Z ktorých konkrétnych častí vašich zistení vychádzajú odporúčania, ktoré v závere práce uvádzate?
Studentka měla odpovědi připraveny.