Tato bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání nezaměstnaných formou rekvalifikace, která je jedním z nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje oblast nezaměstnanosti, Úřad práce, rekvalifikace a vzdělávání dospělých. Cílem práce je zjistit, jak hodnotí absolventi rekvalifikací vzdělávání touto formou a jestli pro ně byla přínosná při uplatnění na trhu práce. V praktické části byl využit kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is focused on education of unemployed people through retraining, which is one of the tools of active employment policy. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the area of unemployment, Employment Office, retraining and education of adults. The aim of the thesis is to find out how graduates evaluate retraining of education in this form and if it was benefical for them when applying on the labor market. In the practical part, quantitative research was used in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
nezaměstnanost, rekvalifikace, vzdělávání, úřad práce, aktivní politika zaměstnanosti
Klíčová slova v angličtině
unemployment, retraining, education, Employment Office, active employment policy
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání nezaměstnaných formou rekvalifikace, která je jedním z nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje oblast nezaměstnanosti, Úřad práce, rekvalifikace a vzdělávání dospělých. Cílem práce je zjistit, jak hodnotí absolventi rekvalifikací vzdělávání touto formou a jestli pro ně byla přínosná při uplatnění na trhu práce. V praktické části byl využit kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is focused on education of unemployed people through retraining, which is one of the tools of active employment policy. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the area of unemployment, Employment Office, retraining and education of adults. The aim of the thesis is to find out how graduates evaluate retraining of education in this form and if it was benefical for them when applying on the labor market. In the practical part, quantitative research was used in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
nezaměstnanost, rekvalifikace, vzdělávání, úřad práce, aktivní politika zaměstnanosti
Klíčová slova v angličtině
unemployment, retraining, education, Employment Office, active employment policy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nezaměstnanosti, vzdělávání dospělých a nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracováni projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nezaměstnanosti, vzdělávání dospělých a nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracováni projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRČÁK, J., B. SEKERKA, L. SEVEROVÁ a D. STARÁ, 2018. Makroekonomie: makroekonomický přehled. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-708-5.
LOCHMANNOVÁ, Alena, 2017. Veřejná správa: základy veřejné správy. Prostějov: Computer Media. ISBN 978-80-7402-295-1.
MATOUŠEK, Oldřich a Alois KŘIŠŤAN, ed, 2013. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7.
MUŽÍK, Jaroslav, 2012. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 9788073577384.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-802-4752-327.
Seznam doporučené literatury
BRČÁK, J., B. SEKERKA, L. SEVEROVÁ a D. STARÁ, 2018. Makroekonomie: makroekonomický přehled. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-708-5.
LOCHMANNOVÁ, Alena, 2017. Veřejná správa: základy veřejné správy. Prostějov: Computer Media. ISBN 978-80-7402-295-1.
MATOUŠEK, Oldřich a Alois KŘIŠŤAN, ed, 2013. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7.
MUŽÍK, Jaroslav, 2012. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 9788073577384.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-802-4752-327.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla teoretická východiska práce. Popsala metodologický postup, výzkumný soubor, metodu sběru dat. Podrobněji prezentovala významná výzkumná zjištění. Byly zmíněny silné stránky práce. Komise měla výtku vůči uzavřeným výzkumným otázkám, na které bylo možno odpovědět ano - ne. Komise vytkla, že ačkoli studentka sledovala údaje o respondentech, nepracovala s nimi dále.