Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit vnímání, zkušenosti a možnosti využití virtuálních technologií při výuce. Byly stanoveny dílčí cíle vztahující se k využití digitální technologií a dále samotné znalosti, zkušenosti a přínosy virtuální technologie ve výukovém procesu. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy virtuální reality a dále je představeno současné využití v celospolečenské praxi. Pomocí dotazníkového šetření mezi žáky střední školy byla zjištěna data vztahující se k využití virtuální reality a digitálním technologiím. Data byla následně analyzována a poskytla podklad pro zhodnocení hlavního cíle a dílčích cílů.
Anotace v angličtině
The main goal of the bachelor thesis is to find out the perception, experience and possibilities of using virtual technologies in teaching. Sub-goals related to the use of digital technologies were set, as well as the knowledge, experience and benefits of virtual technology in the teaching process. The theoretical part explains the basic concepts of virtual reality and also presents the current use in society. Using a questionnaire survey among high school students, data related to the use of virtual reality and digital technologies were found. The data were then analyzed and provided a basis for evaluating the main goal and sub-goals.
Klíčová slova
virtuální realita, 3D prostor, digitální technologie, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, 3D design, digital technologies, education
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit vnímání, zkušenosti a možnosti využití virtuálních technologií při výuce. Byly stanoveny dílčí cíle vztahující se k využití digitální technologií a dále samotné znalosti, zkušenosti a přínosy virtuální technologie ve výukovém procesu. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy virtuální reality a dále je představeno současné využití v celospolečenské praxi. Pomocí dotazníkového šetření mezi žáky střední školy byla zjištěna data vztahující se k využití virtuální reality a digitálním technologiím. Data byla následně analyzována a poskytla podklad pro zhodnocení hlavního cíle a dílčích cílů.
Anotace v angličtině
The main goal of the bachelor thesis is to find out the perception, experience and possibilities of using virtual technologies in teaching. Sub-goals related to the use of digital technologies were set, as well as the knowledge, experience and benefits of virtual technology in the teaching process. The theoretical part explains the basic concepts of virtual reality and also presents the current use in society. Using a questionnaire survey among high school students, data related to the use of virtual reality and digital technologies were found. The data were then analyzed and provided a basis for evaluating the main goal and sub-goals.
Klíčová slova
virtuální realita, 3D prostor, digitální technologie, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, 3D design, digital technologies, education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, moderních technologií ve vzdělávání a jejich využití.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, moderních technologií ve vzdělávání a jejich využití.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GREENGARD, Samuel, 2019. Virtual reality. Massachusetts: The MIT Press. The MIT Press essential knowledge series. ISBN 978-0-262-53752-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
LAVRINČÍK, Jan, 2015. Použití dotykového zařízení ve výuce na základních a středních školách. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4557-1.
MAREŠOVÁ, Hana, 2012. Vzdělávání v multiuživatelském virtuálním prostředí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3101-7.
PRŮCHA, Jiří, 2003. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského. ISBN 80-86723-01-1.
Seznam doporučené literatury
GREENGARD, Samuel, 2019. Virtual reality. Massachusetts: The MIT Press. The MIT Press essential knowledge series. ISBN 978-0-262-53752-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
LAVRINČÍK, Jan, 2015. Použití dotykového zařízení ve výuce na základních a středních školách. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4557-1.
MAREŠOVÁ, Hana, 2012. Vzdělávání v multiuživatelském virtuálním prostředí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3101-7.
PRŮCHA, Jiří, 2003. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského. ISBN 80-86723-01-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce. Následně popsala výzkumný problém, uvedla postup ve výzkumu. Studentka prezentovala výsledná výzkumná zjištění. Zazněly silné a slabé stránky z posudků. Studentka odpovídala na vybrané otázky z posudků. Komise vyzdvihla téma práce. Avšak vytkla studentce zaměření se na žáky SŠ, doporučovala věnovat se dospělým. Komise absentovala hypotézy a jejich ověření.