Bakalářská práce se zaměřuje na psychickou odolnost v prostředí poskytování sociálních služeb, a to konkrétně u zaměstnanců nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, kde se zároveň zabývá rozvojem vzdělávání sociálních pracovníků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoreticky vymezuje pojem resilience a jeho podstatu v pracovní oblasti, princip nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež, stejně jako role a možnosti rozvoje sociálních pracovníků v tomto zařízení působících. Praktická část práce zkoumá míru resilience, specifika, kvalitu a uspokojivost rozvojového vzdělávacího systému u sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež.
Anotace v angličtině
The heis focuses on general and psychological resilience of social services providers, specifically that of employees who work in low-thershold centres for children and youth. Further education options available to social workers are also addressed. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, it defines the concept of resilience and how it translates to work environment, and the concept of low-threshold centres for children and youth. In context of a specific facility, social workers' roles and their development opportunities are described. The practical part examines a situation in that specific facility further. It surveys the degree of employee resilience, as well as specifics, quality, and employee satisfaction with the further education system.
Klíčová slova
resilience, sociální pracovník, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, klient, stres, rozvoj vzdělávání pracovníků, zaměstnanec, sociálně znevýhodněné děti.
Klíčová slova v angličtině
resilience, social worker, low-threshold centre for children and youth, client, stress, further education of social workers, employee, socially disadvantaged children
Rozsah průvodní práce
76 s. (15454 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na psychickou odolnost v prostředí poskytování sociálních služeb, a to konkrétně u zaměstnanců nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, kde se zároveň zabývá rozvojem vzdělávání sociálních pracovníků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoreticky vymezuje pojem resilience a jeho podstatu v pracovní oblasti, princip nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež, stejně jako role a možnosti rozvoje sociálních pracovníků v tomto zařízení působících. Praktická část práce zkoumá míru resilience, specifika, kvalitu a uspokojivost rozvojového vzdělávacího systému u sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež.
Anotace v angličtině
The heis focuses on general and psychological resilience of social services providers, specifically that of employees who work in low-thershold centres for children and youth. Further education options available to social workers are also addressed. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, it defines the concept of resilience and how it translates to work environment, and the concept of low-threshold centres for children and youth. In context of a specific facility, social workers' roles and their development opportunities are described. The practical part examines a situation in that specific facility further. It surveys the degree of employee resilience, as well as specifics, quality, and employee satisfaction with the further education system.
Klíčová slova
resilience, sociální pracovník, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, klient, stres, rozvoj vzdělávání pracovníků, zaměstnanec, sociálně znevýhodněné děti.
Klíčová slova v angličtině
resilience, social worker, low-threshold centre for children and youth, client, stress, further education of social workers, employee, socially disadvantaged children
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychické odolnosti a rozvoje vzdělávání pracovníků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychické odolnosti a rozvoje vzdělávání pracovníků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GRUHL, Monika a Hugo KÖRBÄCHER, 2013. Psychická odolnost v každodenním životě. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0345-2. NOVOTNÝ, Jan Sebastian, 2015. Psychická odolnost v každodenním životě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7464-700-0. PAULÍK, Karel, 2017. Psychologie lidské odolnosti. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5646-2. VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
GRUHL, Monika a Hugo KÖRBÄCHER, 2013. Psychická odolnost v každodenním životě. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0345-2. NOVOTNÝ, Jan Sebastian, 2015. Psychická odolnost v každodenním životě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7464-700-0. PAULÍK, Karel, 2017. Psychologie lidské odolnosti. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5646-2. VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce. Následně popsala postup ve výzkumu, uvedla cíle výzkumu a charakterizovala výzkumný soubor. Podrobněji prezentovala výsledná zjištění. Některá byla diskutována. Finálně studentka navrhla stručná doporučení do praxe. Zazněly silné a slabé stránky práce. Výhrady zazněly k terminologii a k editaci textu. Bylo upozorněno na neadekvátní velmi úzce orientové dílčí výzkumné otázky.