Cílem diplomové práce je vytvoření produktu zaměřeného na využití volných hotelových kapacit ve vybraném hotelu a zvýšení jeho obsazenosti. Tato práce řeší aktuální situaci spojenou s pandemií a jejími dopady na trh ubytovacích zařízení v Praze. V rámci řešení bylo využito řízeného rozhovoru s generálním ředitelem hotelu pro získání údajů o aktuální situaci vybraného hotelu. Byla provedena analýza znázorňující údaje o vývoji počtu ubytovacích zařízení ve vybraném kraji, dále byla provedena analýza obsahu založená na online pozorování hotelů ve vybraném kraji, kteří svou činnost stále v určitém režimu provozují i v průběhu pandemie. Podstatou těchto průzkumů bylo zjistit, jak pandemie ovlivnila trh ubytovacích zařízení za rok 2020. V neposlední řadě byla uskutečněna analýza cílové skupiny, pro kterou bude nový produkt navržen. V práci bylo navrženo řešení, které umožňuje nejen vybranému hotelu, ale i ostatním ubytovacím zařízením zaplnit neobsazené hotelové kapacity. V rámci řešení bylo využito marketingového mixu pro navržení nového produktu. Navržený produkt obsahuje aktuální řešení v době pandemie i řešení v době obvyklého provozu s cílem zaplnit neobsazené pokoje ubytovacích zařízení a maximalizovat jejich zisk. Hlavním zjištěním práce je rozsah dopadu pandemie na trh ubytovacích služeb. Přínosem této práce je pak návrh, jak zvýšit obsazenost hotelů pomocí navrženého produktu v době pandemie i v době po překonání pandemie. Na základě zjištěných skutečností z analytické části a prostřednictvím navrženého produktu je možné pomoci hoteliérům ustát současnou nelehkou situaci.
Anotace v angličtině
The diploma thesis aims to create a product focused on free hotel capacity in a selected hotel and increase its occupancy. This work addresses the current situation associated with the pandemic and its impact on Prague's market of accommodation facilities. As part of the solution, a controlled interview with the hotel's general manager was used to obtain data on the current situation of the selected hotel. An analysis was performed showing data on the development of the number of accommodation facilities in the selected region, as well as a content analysis based on online observation of hotels in the selected region, which still operate in a certain mode even during a pandemic. The essence of these surveys was to find out how the pandemic affected the accommodation market in 2020. Last but not least, an analysis of the target group for which the new product will be designed was carried out.The work proposed a solution that allows the selected hotel and other accommodation facilities to fill their free hotel capacity. As part of the solution, a marketing mix was used to design a new product. The proposed product contains the current solution during the pandemic and the solution during normal operation to fill the unoccupied rooms of accommodation facilities and maximize their profits. The main finding of the work is the extent of the impact of the pandemic on the market of accommodation services. The benefit of this work is a proposal on how to increase the occupancy of hotels using the proposed product during the pandemic and after the pandemic. Based on the findings from the analytical part and through the proposed product, it is possible to help hoteliers cope with the current difficult situation.
Klíčová slova
Hotel, marketingový mix, produkt, ubytovací služby
Cílem diplomové práce je vytvoření produktu zaměřeného na využití volných hotelových kapacit ve vybraném hotelu a zvýšení jeho obsazenosti. Tato práce řeší aktuální situaci spojenou s pandemií a jejími dopady na trh ubytovacích zařízení v Praze. V rámci řešení bylo využito řízeného rozhovoru s generálním ředitelem hotelu pro získání údajů o aktuální situaci vybraného hotelu. Byla provedena analýza znázorňující údaje o vývoji počtu ubytovacích zařízení ve vybraném kraji, dále byla provedena analýza obsahu založená na online pozorování hotelů ve vybraném kraji, kteří svou činnost stále v určitém režimu provozují i v průběhu pandemie. Podstatou těchto průzkumů bylo zjistit, jak pandemie ovlivnila trh ubytovacích zařízení za rok 2020. V neposlední řadě byla uskutečněna analýza cílové skupiny, pro kterou bude nový produkt navržen. V práci bylo navrženo řešení, které umožňuje nejen vybranému hotelu, ale i ostatním ubytovacím zařízením zaplnit neobsazené hotelové kapacity. V rámci řešení bylo využito marketingového mixu pro navržení nového produktu. Navržený produkt obsahuje aktuální řešení v době pandemie i řešení v době obvyklého provozu s cílem zaplnit neobsazené pokoje ubytovacích zařízení a maximalizovat jejich zisk. Hlavním zjištěním práce je rozsah dopadu pandemie na trh ubytovacích služeb. Přínosem této práce je pak návrh, jak zvýšit obsazenost hotelů pomocí navrženého produktu v době pandemie i v době po překonání pandemie. Na základě zjištěných skutečností z analytické části a prostřednictvím navrženého produktu je možné pomoci hoteliérům ustát současnou nelehkou situaci.
Anotace v angličtině
The diploma thesis aims to create a product focused on free hotel capacity in a selected hotel and increase its occupancy. This work addresses the current situation associated with the pandemic and its impact on Prague's market of accommodation facilities. As part of the solution, a controlled interview with the hotel's general manager was used to obtain data on the current situation of the selected hotel. An analysis was performed showing data on the development of the number of accommodation facilities in the selected region, as well as a content analysis based on online observation of hotels in the selected region, which still operate in a certain mode even during a pandemic. The essence of these surveys was to find out how the pandemic affected the accommodation market in 2020. Last but not least, an analysis of the target group for which the new product will be designed was carried out.The work proposed a solution that allows the selected hotel and other accommodation facilities to fill their free hotel capacity. As part of the solution, a marketing mix was used to design a new product. The proposed product contains the current solution during the pandemic and the solution during normal operation to fill the unoccupied rooms of accommodation facilities and maximize their profits. The main finding of the work is the extent of the impact of the pandemic on the market of accommodation services. The benefit of this work is a proposal on how to increase the occupancy of hotels using the proposed product during the pandemic and after the pandemic. Based on the findings from the analytical part and through the proposed product, it is possible to help hoteliers cope with the current difficult situation.
Klíčová slova
Hotel, marketingový mix, produkt, ubytovací služby
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Z dostupných literárních zdrojů zpracujte literární rešerši vztahující se k tématu ubytovacích zařízení a marketingového mixu služeb.
II. Praktická část
Pomocí analytických metod analyzujte vývoj trhu v oblasti ubytovacích zařízení.
Na základě zhodnocení provedených analýz navrhněte projekt využití volných hotelových kapacit ve vybraném hotelu.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Z dostupných literárních zdrojů zpracujte literární rešerši vztahující se k tématu ubytovacích zařízení a marketingového mixu služeb.
II. Praktická část
Pomocí analytických metod analyzujte vývoj trhu v oblasti ubytovacích zařízení.
Na základě zhodnocení provedených analýz navrhněte projekt využití volných hotelových kapacit ve vybraném hotelu.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 2. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KAPOOR, Ramneek, Justin PAUL a Biplab HALDER. Services marketing, Concepts and Practices. 13. New Delhi: Tata McGraw Hill Education Private Limited, 2011, 432 s. ISBN 978-0-07-070069-7.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management. 2. Praha: Grada Publishing, 2014, 224 s. ISBN 978-80-247-4835-1.
RAY, Nilanjan, Dillip KUMAR DAS a Raj KUMAR. Tourism marketing. 13. Waretown, USA: Apple Academic Press, 2018, 330 s. ISBN 978-1-315-36586-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. Praha: Grada Publishing, 2014, 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 2. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KAPOOR, Ramneek, Justin PAUL a Biplab HALDER. Services marketing, Concepts and Practices. 13. New Delhi: Tata McGraw Hill Education Private Limited, 2011, 432 s. ISBN 978-0-07-070069-7.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management. 2. Praha: Grada Publishing, 2014, 224 s. ISBN 978-80-247-4835-1.
RAY, Nilanjan, Dillip KUMAR DAS a Raj KUMAR. Tourism marketing. 13. Waretown, USA: Apple Academic Press, 2018, 330 s. ISBN 978-1-315-36586-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. Praha: Grada Publishing, 2014, 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Vaculčíková, 23 b
Oponent práce: doc. Tučková, 24 b
Otázky vedoucího:
Služba hotel office je využívaná v súčasnej dobe doma i v zahraničí. Urobte konkurenčné porovnanie podobných produktov služby hotel office, ktoré sú využívané na domácom, potažmo zahraničnom trhu, definujte v akých typoch hotelov sú zavedené, ako sa pohybujú konkurenčné ceny (ČR, zahraničie) a pod. Zodpovězeno zcela.
Otázky oponenta:
1.Na str. 100 máte určenou částku na propagaci ve výši 130 Kč a 300 Kč, proč takováto výše? Z čeho jste vycházela? Zodpovězeno zcela
2.Doporučila bych Vám nenabízet službu jako balíček, ale jako produkt. Proč ji nazýváte balíčkem? nezní to moc odborně. Zodpovězeno zcela
3.Vyjmenujte cílovou skupinu daného produktu? bude produkt nabízet i mimo např. vyhlášená krizová opatření? Proč ano proč ne?
Další otázky:
Doc. Martinovičová: na str. 105 máte rizikovou analýzu a uvádíte "příliš vysoká cena". Jak je tato položka kvantifikovatelná? Kdo bodoval rizikovou analýzu. Zodpovženo.