Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu na založení Kavárny U Kohouta v Bánově. V rámci řešení jsou použity analýzy, které zkoumají makroprostředí a mikroprostředí podniku. Makroprostředí podniku bylo analyzováno pomocí PEST analýzy a Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil. K analýze mikroprostředí byla využita SWOT analýza. Také je v práci proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. Výsledky provedených analýz a marketingového výzkumu slouží jako podklad při sestavování podnikatelského plánu, jehož součástí je i finanční plán. Hlavním výsledkem práce je tedy podnikatelský plán, který lze v praxi zrealizovat, a který může mít přínos pro začínajícího podnikatele v oblasti kavárenství.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to compile a business plan for the establishment of Café U Kohouta in Bánov. The solution uses analyzes that examine the macro-environment and micro-environment of the company. The company's macro environment was analyzed using PEST analysis and Porter's analysis of five competing forces. SWOT analysis was used to analyze the microenvironment. The work also includes marketing research using a questionnaire survey. The results of the performed analyzes and marketing research serve as a basis for compiling a business plan, which also includes a financial plan. The main result of the work is therefore a business plan, which can be implemented in practice, and which can benefit the beginning entrepreneur in the field of coffee.
Klíčová slova
business model, finanční plán, podnikání, podnikatelský plán, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
business model, financial plan, business, business plan, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
116 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu na založení Kavárny U Kohouta v Bánově. V rámci řešení jsou použity analýzy, které zkoumají makroprostředí a mikroprostředí podniku. Makroprostředí podniku bylo analyzováno pomocí PEST analýzy a Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil. K analýze mikroprostředí byla využita SWOT analýza. Také je v práci proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. Výsledky provedených analýz a marketingového výzkumu slouží jako podklad při sestavování podnikatelského plánu, jehož součástí je i finanční plán. Hlavním výsledkem práce je tedy podnikatelský plán, který lze v praxi zrealizovat, a který může mít přínos pro začínajícího podnikatele v oblasti kavárenství.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to compile a business plan for the establishment of Café U Kohouta in Bánov. The solution uses analyzes that examine the macro-environment and micro-environment of the company. The company's macro environment was analyzed using PEST analysis and Porter's analysis of five competing forces. SWOT analysis was used to analyze the microenvironment. The work also includes marketing research using a questionnaire survey. The results of the performed analyzes and marketing research serve as a basis for compiling a business plan, which also includes a financial plan. The main result of the work is therefore a business plan, which can be implemented in practice, and which can benefit the beginning entrepreneur in the field of coffee.
Klíčová slova
business model, finanční plán, podnikání, podnikatelský plán, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
business model, financial plan, business, business plan, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování. I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se podnikatelského záměru.
II. Praktická část
Pomocí vybraných analytických metod proveďte analýzu prostředí podniku a jeho konkurence.
Na základě provedených analýz zpracujte podnikatelský záměr na založení malého podniku služeb ve vybrané obci.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod Definujte cíle práce a použité metody zpracování. I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se podnikatelského záměru.
II. Praktická část
Pomocí vybraných analytických metod proveďte analýzu prostředí podniku a jeho konkurence.
Na základě provedených analýz zpracujte podnikatelský záměr na založení malého podniku služeb ve vybrané obci.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets & strategies. 7th edition. California: PlanningShop, 2019, 444 s. ISBN 978-1-933895-82-6. SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1. SUTTON, Garrett. Writing winning business plans: how to prepare a business plan that investors will want to read and invest in. Minden, NV: BZK Press, 2012, 241 s. ISBN 9781937832018. ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: Průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019, 246 s. ISBN 978-80-271-1160-2. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 9788024750378.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets & strategies. 7th edition. California: PlanningShop, 2019, 444 s. ISBN 978-1-933895-82-6. SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1. SUTTON, Garrett. Writing winning business plans: how to prepare a business plan that investors will want to read and invest in. Minden, NV: BZK Press, 2012, 241 s. ISBN 9781937832018. ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: Průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019, 246 s. ISBN 978-80-271-1160-2. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 9788024750378.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Vaculčíková, 21 b
Oponent práce: Dr. Kolář, 22 b
Otázky vedoucího:
Výdaje na reklamu predpokladáte v prvom roku. Akú formu propagácie vrátane nákladov by ste navrhli v ďalším rokoch v prípade, že by podnik neprosperoval a reklamu by vyžadoval. Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
1. Jak se autorka zachová, pokud se podnikání nebude dařit? Jak dlouho bude tolerovat ztrátu? Má přesně stanovený moment, kdy by provozovnu zavřela? Otázka nepoložená
2. Proč neplánuje autorka nabízet alkoholické nápoje? Např. pivo z řemeslných pivovarů apod. Zodpovězeno zcela
3. Autorka na straně 87 uvádí, že za měsíc předpokládá průměrně 28 otevřených dní. Do provozu ovšem počítá pouze s jedním číšníkem. Jedná se o chybu, nebo o dobře promyšlený plán? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Doc. Martinovičová: Co jsi představujete pod pojmem "čistý zisk"? Kolik obyvatel má obec a jak jste dospěla k "velké" vyjednávací síle (uveden jenom jeden důvod). Otázky k cenotvorbě. Bude vyžadován baristický kurz od obsluhy? Zodpovězeno částečně.
Dr. Hoke: Otázka k obr. 3. Zodpovězeno.
Doc. Novák: Otázky k počtu potenciálních zákazníků. Zodpovězeno částečně.