Diplomová práce se zabývá tématem školení a výcviku profesionálních hasičů v České republice se zaměřením na možnosti zvýšení kvality tohoto vzdělávání. V práci je zpracován současný systém vzdělávání a jsou zde vymezeny silné a zejména slabé stránky za pomocí dotazníkového šetření a SWOT analýzy. Pro eliminaci slabých stránek jsou navržena opatření ke zvýšení kvality vzdělávání. Tato opatření jsou následně vyhodnocena metodou analýzy rizik PNH. Zjištěná rizika jsou klasifikována a ošetřena návrhem opatření k jeho minimalizaci. Výsledkem práce jsou inovativní postupy systému vzdělávání, které budou představeny Hasičskému záchrannému sboru České republiky a mohou být
využity v praxi na všech hasičských stanicích.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of training and education of professional firefighters in the Czech Republic with a focus on the possibilities of increasing the quality of this education. The current system of education is elaborated in this thesis and the strengths and especially weaknesses are defined with the help of a questionnaire survey and SWOT analysis. Measures to increase the quality of education are proposed to eliminate weaknesses. These
measures are then evaluated by the PNH risk analysis method. The identified risks are classified and treated by proposing measures to minimize it. The result of the work are innovative procedures of the education system, which will be presented to the Fire and Rescue Service of the Czech Republic and can be used in practice at all fire stations.
Klíčová slova
Hasičský záchranný sbor, Jednotky požární ochrany, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Fire and Rescue Brigade, Fire Protection Units, education
Rozsah průvodní práce
97s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem školení a výcviku profesionálních hasičů v České republice se zaměřením na možnosti zvýšení kvality tohoto vzdělávání. V práci je zpracován současný systém vzdělávání a jsou zde vymezeny silné a zejména slabé stránky za pomocí dotazníkového šetření a SWOT analýzy. Pro eliminaci slabých stránek jsou navržena opatření ke zvýšení kvality vzdělávání. Tato opatření jsou následně vyhodnocena metodou analýzy rizik PNH. Zjištěná rizika jsou klasifikována a ošetřena návrhem opatření k jeho minimalizaci. Výsledkem práce jsou inovativní postupy systému vzdělávání, které budou představeny Hasičskému záchrannému sboru České republiky a mohou být
využity v praxi na všech hasičských stanicích.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of training and education of professional firefighters in the Czech Republic with a focus on the possibilities of increasing the quality of this education. The current system of education is elaborated in this thesis and the strengths and especially weaknesses are defined with the help of a questionnaire survey and SWOT analysis. Measures to increase the quality of education are proposed to eliminate weaknesses. These
measures are then evaluated by the PNH risk analysis method. The identified risks are classified and treated by proposing measures to minimize it. The result of the work are innovative procedures of the education system, which will be presented to the Fire and Rescue Service of the Czech Republic and can be used in practice at all fire stations.
Klíčová slova
Hasičský záchranný sbor, Jednotky požární ochrany, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Fire and Rescue Brigade, Fire Protection Units, education
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
2. Popište problematiku vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v ČR.
3. Analyzujte a vyhodnoťte kvalitu a rozsah vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v ČR.
4. Navrhněte doporučení pro zlepšení vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v ČR.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
2. Popište problematiku vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v ČR.
3. Analyzujte a vyhodnoťte kvalitu a rozsah vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v ČR.
4. Navrhněte doporučení pro zlepšení vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v ČR.
Seznam doporučené literatury
1. MINISTERSTVO VNITRA - GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČESKÉ REPUBLIKY. Cvičební řád jednotek požární ochrany. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-010-4.
2. MINISTERSTVO VNITRA - GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČESKÉ REPUBLIKY. Bojový řád jednotek požární ochrany: Taktické postupy zásahu. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2017. ISBN 978-80-7385-026-5.
3. PRZIBOROWSKI, Steve. How To Excel At Fire Department Promotional Exams. Santa Clara, California: Certain stock imagery, Thinkstock, 2013. ISBN 9781483403953.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
1. MINISTERSTVO VNITRA - GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČESKÉ REPUBLIKY. Cvičební řád jednotek požární ochrany. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-010-4.
2. MINISTERSTVO VNITRA - GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČESKÉ REPUBLIKY. Bojový řád jednotek požární ochrany: Taktické postupy zásahu. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2017. ISBN 978-80-7385-026-5.
3. PRZIBOROWSKI, Steve. How To Excel At Fire Department Promotional Exams. Santa Clara, California: Certain stock imagery, Thinkstock, 2013. ISBN 9781483403953.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své diplomové práce na téma: Analýza možností zvýšení kvality vzdělávání a výcviku profesionálních hasičů v České republice. Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce:
1. Jaká je výsledná strategie při aplikaci SWOT analýzy na řešený problém?
2. Proč se v návrzích na zvýšení kvality vzdělávání příslušníků nezabýváte obsahem vzdělávání, ale jen navrhujete ''provedení revize edukačních materiálů''?
3. Uveďte konkrétně dva materiály, které by měly být ''revidovány'' a v jaké části, respk. oblasti?
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.
Doplňující otázky:
Prof. Navrátil: Navrhl jste tyto úpravy svému nadřízenému?
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.