Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy dané problematiky. Na začátku je souhrn použitých metod v práci a určený cíl práce. Je popsána podstata krizové připravenosti a rozšířené pojetí krizového plánování.
Praktická část je rozdělena do několika dimenzí. V první části se popisuje vybraný objekt. Pomocí dotazníkového šetření, které je podloženo pro žáky a učitele zvlášť, se zjistí úroveň krizové připravenosti vybrané školy Zlínského kraje. Posléze je provedena analýza ohrožení na základní školu. Celkem je vytipováno 19 hrozeb a jejich možný postup řešení. V předposlední kapitole je vypracován Plán krizové připravenosti Základní školy Na Výsluní v Uherském Brodě. Závěrem práce je zhodnocení implementace Plánu krizové připravenosti do praxe.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic concepts of the issue. At the beginning is a summary of the methods used in the work and the intended goal of the work. The essence of crisis preparedness and the extended concept of crisis planning are described.
The practical part is divided into several dimensions. The first part describes the selected object. The level of crisis preparednes of a selected school in the Zlín Region will be determined by means of a quesstionnaire surveys, completed by pupils and teachers separately. Then, an analysis of the threat to the Primary School is carried out. A total of 19 threats and their possible solutions are specified. In the penultimate chapter, the Crisis Preparedness Plan of the Na Výsluní Primary School in Uherský Brod is evidenced. The conclusion of the work is the evaluation of the implementation of the Crisis Preparedness Plan into practice.
Klíčová slova
Analýza, hrozba, ohrožení, riziko, krizové plánování, plán krizové připravenosti.
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy dané problematiky. Na začátku je souhrn použitých metod v práci a určený cíl práce. Je popsána podstata krizové připravenosti a rozšířené pojetí krizového plánování.
Praktická část je rozdělena do několika dimenzí. V první části se popisuje vybraný objekt. Pomocí dotazníkového šetření, které je podloženo pro žáky a učitele zvlášť, se zjistí úroveň krizové připravenosti vybrané školy Zlínského kraje. Posléze je provedena analýza ohrožení na základní školu. Celkem je vytipováno 19 hrozeb a jejich možný postup řešení. V předposlední kapitole je vypracován Plán krizové připravenosti Základní školy Na Výsluní v Uherském Brodě. Závěrem práce je zhodnocení implementace Plánu krizové připravenosti do praxe.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic concepts of the issue. At the beginning is a summary of the methods used in the work and the intended goal of the work. The essence of crisis preparedness and the extended concept of crisis planning are described.
The practical part is divided into several dimensions. The first part describes the selected object. The level of crisis preparednes of a selected school in the Zlín Region will be determined by means of a quesstionnaire surveys, completed by pupils and teachers separately. Then, an analysis of the threat to the Primary School is carried out. A total of 19 threats and their possible solutions are specified. In the penultimate chapter, the Crisis Preparedness Plan of the Na Výsluní Primary School in Uherský Brod is evidenced. The conclusion of the work is the evaluation of the implementation of the Crisis Preparedness Plan into practice.
Klíčová slova
Analýza, hrozba, ohrožení, riziko, krizové plánování, plán krizové připravenosti.
Na základě studia odborné literatury zpracujte literární rešerši týkající se předmětné problematiky.
Proveďte popis a analýzu současného stavu u vybrané školy ve Zlínském kraji.
Analyzujte a vyhodnoťte krizovou připravenost vybrané školy na základě vhodně zvolených metod.
Navrhněte projekt - Plán krizové připravenosti a zhodnoťte ho z hlediska implementace do praxe.
Zásady pro vypracování
Na základě studia odborné literatury zpracujte literární rešerši týkající se předmětné problematiky.
Proveďte popis a analýzu současného stavu u vybrané školy ve Zlínském kraji.
Analyzujte a vyhodnoťte krizovou připravenost vybrané školy na základě vhodně zvolených metod.
Navrhněte projekt - Plán krizové připravenosti a zhodnoťte ho z hlediska implementace do praxe.
Seznam doporučené literatury
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Vyd. 4. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4644-9.
PROCHÁZKOVÁ, Dana. Analýza a řízení rizik. V Praze: České vysoké učení technické, 2011. ISBN 9788001048412.
STRNÁD, Ondrej. Riadenie rizík informačnej bezpečnosti: monografia. Ostrava: Amos, 2010. Teória a prax riadenia informačnej bezpečnosti. ISBN 9788090452398.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Vyd. 4. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4644-9.
PROCHÁZKOVÁ, Dana. Analýza a řízení rizik. V Praze: České vysoké učení technické, 2011. ISBN 9788001048412.
STRNÁD, Ondrej. Riadenie rizík informačnej bezpečnosti: monografia. Ostrava: Amos, 2010. Teória a prax riadenia informačnej bezpečnosti. ISBN 9788090452398.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své diplomové práce na téma: Analýza stavu krizové připravenosti vybrané školy ve Zlínském kraji.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
1. Na str. 57 uvádíte, že jste použila ''odbornou metodu''. Jakou metodu jste měla na mysli?
2. Jakým způsobem si škola zajistí náhradní zdroj v případě výpadku a co to bude za zdroj?
3. Proč v případě zranění neuvažujete i o zaměstnancích školy a o zabezpečení poskytnutí pomoci zdravotnickou záchrannou službou?
4. Kdo a jak ve škole pozná, že je podezření z plánovaného teroristického útoku? A jakým způsobem upozorní vedení školy?
5. Jaké největší riziko může hrozit při realizaci Vámi zpracovaného plánu?
Doplňující dotazy komise na diplomovou práci:
prof. Vičar: Proč jste v práci označila kapitolu 7. Analýzy?
Ing. Jan Strohmandl, Ph.D.: Poukázal na formulaci textu v rámci použitých metod.
doc. Lošek:
Jaký je rozdíl mezi ohrožením a hrozbou?
Kdo a jak ve škole pozná, že je podezření z plánovaného teroristického útoku?
Ing. Jakub Rak, Ph.D.: Dokázala byste popsat krizový plán?
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení