Diplomová práce se zabývá distančním vzděláváním studentů vysokých škol v průběhu vypuknutí a šíření covidu-19, které přineslo změny v dosavadní metodice vzdělávání. S nařízeními státu a potřebou zredukovat styk osob na veřejnosti byly vysoké školy nuceny přejít z prezenční výuky na distanční formu. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola vymezuje co je to distanční vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá vývojem a historií DiV a třetí kapitola navazuje na změny a průběh DiV s ohledem na situaci kolem covidu-19. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření shromažďuje pohledy vysokoškolských studentů na distanční vzdělávání v době pandemie covid-19 a analyzuje názory studentů vysokých škol oboru sociální pedagogika na distanční výuku v průběhu pandemie covid-19.
Anotace v angličtině
The thesis deals with distance learning of university students during outbreak and spread of covid-19 which brought changes in the current methodology of education. With state regulations and the need to reduce public socializing, universities were forced to switch from face to face learning to distance learning. The theoretical part of the diploma thesis is divided into three chapters. The first chapter defines what is distance education, the second chapter deals with the development and history of DL and the third chapter follows the changes and process of DL in the situation around covid-19. The practical part, through a questionnaire survey, provides the views of university students on distance education during the covid-19. It analyzes the views of university students in the field of social pedagogy on distance learning during the covid-19 pandemic.
Klíčová slova
Distanční vzdělávání, Sociální pedagogika, mimořádná situace, covid-19
Klíčová slova v angličtině
Distance learning, Social pedagogy, emergency situation, covid-19
Rozsah průvodní práce
93 s. (125 584 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá distančním vzděláváním studentů vysokých škol v průběhu vypuknutí a šíření covidu-19, které přineslo změny v dosavadní metodice vzdělávání. S nařízeními státu a potřebou zredukovat styk osob na veřejnosti byly vysoké školy nuceny přejít z prezenční výuky na distanční formu. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola vymezuje co je to distanční vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá vývojem a historií DiV a třetí kapitola navazuje na změny a průběh DiV s ohledem na situaci kolem covidu-19. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření shromažďuje pohledy vysokoškolských studentů na distanční vzdělávání v době pandemie covid-19 a analyzuje názory studentů vysokých škol oboru sociální pedagogika na distanční výuku v průběhu pandemie covid-19.
Anotace v angličtině
The thesis deals with distance learning of university students during outbreak and spread of covid-19 which brought changes in the current methodology of education. With state regulations and the need to reduce public socializing, universities were forced to switch from face to face learning to distance learning. The theoretical part of the diploma thesis is divided into three chapters. The first chapter defines what is distance education, the second chapter deals with the development and history of DL and the third chapter follows the changes and process of DL in the situation around covid-19. The practical part, through a questionnaire survey, provides the views of university students on distance education during the covid-19. It analyzes the views of university students in the field of social pedagogy on distance learning during the covid-19 pandemic.
Klíčová slova
Distanční vzdělávání, Sociální pedagogika, mimořádná situace, covid-19
Klíčová slova v angličtině
Distance learning, Social pedagogy, emergency situation, covid-19
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mimořádných událostí, terciárního vzdělávání a distančních forem výuky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mimořádných událostí, terciárního vzdělávání a distančních forem výuky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík, 2005. Technologie vzdělávání dospělých. Plzeň: Západočeská univerzita. ISBN 80-7043-398-1.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ, 2015. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-7454-553-5.
PRŮCHA, Jiří, 2003. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského. ISBN 80-86723-01-1.
REED, Calton, 2016. Future of distance education. New York: Willford Press. ISBN 978-1-68285-307-8.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2008. Distanční vzdělávání a e-Learning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-86723-56-3.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík, 2005. Technologie vzdělávání dospělých. Plzeň: Západočeská univerzita. ISBN 80-7043-398-1.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ, 2015. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-7454-553-5.
PRŮCHA, Jiří, 2003. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského. ISBN 80-86723-01-1.
REED, Calton, 2016. Future of distance education. New York: Willford Press. ISBN 978-1-68285-307-8.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2008. Distanční vzdělávání a e-Learning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-86723-56-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce prezentoval teoretická východiska práce. Následně popsal metodologický postup. Podrobněji seznamoval komisi s výsledky výzkumu. Byly vyzdviženy silné a slabé stránky práce. Následně student odpovídal na vybrané otázky oponenta a vedoucí práce.