Diplomová práce je zaměřena na adolescenty. Pro lepší pochopení se zde věnujeme celému období adolescence. Také se zaměřujeme na sebepojetí u adolescentů a na to, jak vnímají autority v rodinném prostředí, ve školním prostředí a v prostředí pracovním. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají adolescenti sebepojetí a také jak vnímají jednotlivé autority. Zaměřujeme se také na to, zda existuje vztah mezi sebepojetím adolescentů a jejich vnímáním autorit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on adolescents. For a better understanding, we focus on the whole period of adolescence. We also focus on adolescents' self-concept and how they perceive authorities in the family, school and work environments. The aim of the diploma thesis is to find out what self-concept adolescents have and also how they perceive individual authorities. We also focus on whether there is a relationship between adolescents' self-concept and their perception of authorities.
Klíčová slova
adolescent, sebepojetí, autorita
Klíčová slova v angličtině
adolescent, self - concept, authority
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na adolescenty. Pro lepší pochopení se zde věnujeme celému období adolescence. Také se zaměřujeme na sebepojetí u adolescentů a na to, jak vnímají autority v rodinném prostředí, ve školním prostředí a v prostředí pracovním. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají adolescenti sebepojetí a také jak vnímají jednotlivé autority. Zaměřujeme se také na to, zda existuje vztah mezi sebepojetím adolescentů a jejich vnímáním autorit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on adolescents. For a better understanding, we focus on the whole period of adolescence. We also focus on adolescents' self-concept and how they perceive authorities in the family, school and work environments. The aim of the diploma thesis is to find out what self-concept adolescents have and also how they perceive individual authorities. We also focus on whether there is a relationship between adolescents' self-concept and their perception of authorities.
Klíčová slova
adolescent, sebepojetí, autorita
Klíčová slova v angličtině
adolescent, self - concept, authority
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, vnímání sebepojetí u adolescentů a jejich postojů k autoritám.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, vnímání sebepojetí u adolescentů a jejich postojů k autoritám.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
OBEREIGNERŮ, Radko, 2017. Sebepojetí dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5201-2.
TYRLÍK, M., P. MACEK a J. ŠIRŮČEK, ed., 2010. Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5107-2.
VALIŠOVÁ, Alena, 2012. Autorita v edukační a sociální práci. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-507-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
OBEREIGNERŮ, Radko, 2017. Sebepojetí dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5201-2.
TYRLÍK, M., P. MACEK a J. ŠIRŮČEK, ed., 2010. Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5107-2.
VALIŠOVÁ, Alena, 2012. Autorita v edukační a sociální práci. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-507-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce prezentovala teoretická a metodologická východiska práce. Následně podrobněji představila hlavní výzkumná zjištění. Prezentovala je pomocí přehledných grafů. Popisovala některé překvapivé výsledky výzkumu. Následně studentka odpovídala na vybrané otázky vedoucí a oponenta práce. Komise postrádala hlubší interpretaci výsledků. Proběhla také diskuze o vymezení a významu pojmu autorita.